factuur nadat je bevallen bent

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door vlindermoeder, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.595
    1.051
    113
    Hier
    hallo,

ff een vraagje. ik ben 19 maart bevallen van mijn zoon brian*.
    het was na een zwangerschaps duur van 23 weken en 5 dagen. we we kwamen er namelijk achter tijdens de 20 weken echo dat onze zoon een ernstigehartafwijking had.

nu heb ik alleen een factuur gehad van mijn verzekering (agis) totaal 725 euro en ik moet nu 78,98 eigen risico betalen hebben jullie dit ook gehad? ik vind het nog al raar dat ik een deel moet betalen.

wat ik ook niet zo tactisch vond (om het zacht uit te drukken). is dat de behandeldatum precies mijn uitgerekende datum is. dus eerst dacht ik dat er een fout gemaakt was, maar dat bleek dus niet zo.

ik vond dit ook wel heel confronterend. de laatste tijd gaat het best goed met me maar nu zit ik er weer ff helemaal door heen.

2. Volgens mij hoeft dat niet hoor!

Als je bevalling een medische reden heeft hoort de verzekering alles te betalen (dat was bij mij in ieder geval zo).

Heel veel sterkte met het verlies nog! :(

3. alien

alien Niet meer actief

Ik heb voor de ziekenhuis opname ook niets hoeven betalen. Wel mijn eigen risico volledig ivm de onderzoeken zoals de vruchtwaterpunctie e.d.

4. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.595
    1.051
    113
    Hier
    dank jullie wel voor jullie reactie. ik heb net maar een mail gestuurd met het verhaal en of ze er nog een keertje naar willen kijken. ik hoop dat ik snel een reactie van ze krijg

5. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

is waarschijnlijk je eigen risoco dat je nog niet helemaal betaald had. je moet de eerste 155 euro aan zorgkosten uit het basispakket zelf betalen, daarna betaald de verzekaraar pas.

6. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.595
    1.051
    113
    Hier
    oohh dus dit valt daar ook onder denk jij? ik vind het zo raar dat je er voor moet betalen. als het nou iets waar bij je een keus hebt maar dat heb je dan niet echt.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb even op de site gekeken van menzis, omdat ik eigenlijk zeker weet dat zorg rond zwangerschap niet onder het eigen risico valt en daar kom ik idd het volgende tegen:

Zwangerschap en bevalling
    Zorg rond zwangerschap en bevalling valt niet onder het eigen risico. Het gaat om:
    echografie voorgeschreven door huisarts, verloskundige of gynaecoloog;
    ziekenhuisopname tijdens zwangerschap in verband met complicaties bij de zwangerschap;
    verloskundige hulp door een huisarts en een verloskundige;
    medisch noodzakelijke verloskundige hulp door een gynaecoloog;
    gebruik van de verloskamer;
    ziekenhuisopname bij bevalling in het ziekenhuis.
    Beetje jammer dat ze niet even goed hebben nagedacht bij jouw zorgverzekering. Want volgens mij geld bovenstaande voor alle zorgverzekeringen.

8. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.595
    1.051
    113
    Hier
    dank je wel dat je gekeken heb. ben benieuwd wat mijn verzekering zegt

9. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.595
    1.051
    113
    Hier
    dank je wel dat je gekeken heb. ben benieuwd wat mijn verzekering zegt

10. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Zwangerschap en bevalling

Zorg rond zwangerschap en bevalling valt niet onder het eigen risico. Het gaat om:
    echografie voorgeschreven door huisarts, verloskundige of gynaecoloog;
    ziekenhuisopname tijdens zwangerschap in verband met complicaties bij de zwangerschap;
    verloskundige hulp door een huisarts en een verloskundige;
    medisch noodzakelijke verloskundige hulp door een gynaecoloog;
    gebruik van de verloskamer;
    ziekenhuisopname bij bevalling in het ziekenhuis.
    Let op: geneesmiddelen, laboratoriumonderzoek en de ambulance naar het ziekenhuis in verband met de bevalling vallen wel onder het eigen risico.

ik denk dat je wel iets van medicijnen hebt gehad. Maar je hebt er natuurlijk goed aan gedaan om dit even te mailen naar agis, en het is idd niet echt tactvol van ze. Zou ook even vragen om de specificatie van het ziekenhuis, want die declareren misschien wel iets wat helemaal niet gedaan is bij jou.

11. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.595
    1.051
    113
    Hier
    ik heb alweer een antwoord van de agis en ze zeggen dat ik toch echt moet betalen. nou ja dan is het niet anders

12. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ik moest ook eigen risico betalen voor de echoscopien die ik heb gehad. daar baalde ik ook behoorlijk van

13. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik moest ook eigen risico betalen voor ambulance van ziekenhuis naar ziekenhuis.

14. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Het is misschien geen vergelijk met jouw situatie.Het hartje van mijn kindje was met 8 weken gestopt.....ik ben met 9,5 week gecurreteerd.En kreeg een eigenrisicorekening van 37 euro.Nou is dat niet zo'n groot bedrag,maar ik vond het echt onmenselijk en heb er ook heel erg om gehuild....dus ik herken je gevoel heel erg.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dit hoef je niet te betalen hoor en zouhem gewoon naar je verzekering sturen. hooguit de 155 euro eigen risico zou betaald moeten worden als je medicijnen hebt gehad en evebntuele bloedonderzoeken

bij mijn hebben ze ook ooit zoiets geflikt alleen ik had ene missed abortion met 12 weken. 2 week ziekenhuisopname en ene curetage en dacht nu kan ik het een plekje geven. nou niet dus 6 maanden later kwam er een rekening van bijna 2000 euro binnen.nheb hem naar de verzekering gestuurt en heb der nooit meer iets van gehoort. ook kreeg ik gewoon een kraampakket en kon echt door de grond zakken van ellende.

16. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Maar eigenlijk vind ik het als schandalig dat dit onder je eigen risico valt.Ik kreeg een rekening van het het eigen risico met de datum van het ziekenhuis erop erbij.

17. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.595
    1.051
    113
    Hier
    ik kreeg inderdaad ook nog een kraampakket. vind dit niet echt tacktisch van ze. hun moeten toch ook wel kunnen zien dat er iets niet helemaal goed gaat aan de facturen die ze binnen krijgen.
    ik word ook nog wekelijks gebelt door bedrijven waar ik mijn gegevens van mijn zwangerschap achter liet. toen ik zwanger was heb ik me naltuurlijk voor alles wat gratis was op gegeven en nu is het toch wel iedere keer weer confronterend, want dan bellen ze heel vrolijk om mij te feliciteren, maar ja hun kan ik niks kwalijk nemen. ik vind het voor hun ook altijd wel vervelend want hun schikken dan ook altijd wel.

18. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou er zeker wel een klacht van maken als je een kraampakket krijgt,dat het misschien onder het eigenrisico valt zou ik even goed na kijken en en specificatie van het ziekenhuis vragen.

Ik vind het niet kunnen zoiets!

Deel Deze Pagina