Hoe ziet jullie ochtendroutine er uit?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door CiDa84, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Momenteel ben ik een beetje zoekende, ons mannetje is door het vroeger licht worden ook eerder wakker, half 7 / 7 uur, was eerder rond 7.15 - 7.30.

Sta meestal 7 uur op op vrije dagen, eerder ging ik dan zelf even klaar maken (omkleden, haar en make-up), dan zoonlief uit bed, aankleden en beneden eten samen, tv kijken en verder wat de dag brengt.

Nu is hij dus al wakker, kleed ik hem aan, beneden samen eten, even het Zandkasteel kijken, en dan naar boven, maak ik me klaar en laat ik hem spelen, maar dat vind ik niet zo fijn, hij zit op het moment overal aan, ben dus veel op hem aan het letten, doe er langer over en kan daarna weer opruimen. Maar ben ook te moe, of te lui ;), om om half 7 op te staan. Neem het me steeds voor, maar blijf dan toch weer liggen...

Werk wisselende diensten, bij een vroege moet ik er tussen 5 en half 6 uit, bij een late lig ik er rond 0.30 en 1.00 in...

Wil me er toch toe gaan zetten om eerder op te gaan staan.

Hoe doen jullie dat? Misschien kan ik er nog wat uit halen? En ben eigenlijk ook gewoon wel benieuwd!

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Kun je hem niet in zijn ledikantje laten en wat te spelen geven?
    Hier gooi ik 's ochtends vaak de deuren open van hun kamertjes en dan kletsen ze lekker met mij en elkaar terwijl ik douche en opmaak.

3. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Mijn ochtendroutine (maar ik heb een schoolgaande dochter):

06.15 uur opstaan, aankleden en dochter wakker maken
    06.20 uur ontbijt en lunch voor dochter klaarmaken
    06.35 uur dochter wassen en aankleden
    06.45 uur ontbijten
    07.00 uur haren doen, tanden poetsen, schoenen aan, plassen
    Als er dan nog tijd is (en dat is meestal wel) nog even tv kijken en dan om 07.20 uur wordt ze opgehaald om naar school te vertrekken.

07.30 uur ben ik weer binnen en ga ik mezelf verder klaarmaken (opmaken, tandenpoetsen)
    07.45 uur mijn eigen lunch pakken en mijn spullen bij elkaar zoeken
    07.50 uur haren zoontje doen, zijn tandenpoetsen, plassen
    08.00 uur de deur uit en op de fiets naar het kdv en dan door naar mijn werk

Mijn man doet 's morgens ons zoontje (wassen, aankleden en van ontbijt voorzien).

Dit is dus een schema voor als ik moet werken. Op de dagen dat ik vrij ben (2) plof ik nadat mijn dochter is opgehaald eerst op de bank om even goed wakker te worden.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja ledikant of box beneden, hoe doe je het bijv met schoonmaken?

5. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Ik werk op maandag dinsdag en vrijdag dan sta ik op half 7 op en spring ik gelijk onder de douche en ga me daarna aankleden en opmaken en haar doen. Manlief is al naar zijn werk voordat ik opsta. Dochter slaapt dan nog ik douche haar altijd in de avond voordat zij naar bed gaat. Half 8 maak ik haar wakker en gaan we naar beneden om samen te ontbijten. Dan ga ik haar aankleden tandjes poetsen etc en dan gaan we de deur uit. Woensdag en donderdag gaat zij naar de peuterspeelzaal en is het ochtend ritueel hetzelfde en in het weekend altijd verschillend.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

7.15 gaat de wekker, ik maak de kinderen dan wakker (als ze nog niet wakker zijn) en kleed de jongste aan, oudste kleedt zichzelf aan. Wassen en haren doen in de badkamer. Dan naar beneden, ik maak ontbijt voor ze en ze gaan eten, vervolgens maak ik fruit en lunch voor de oudste en eet ik ergens tussendoor een cracker. Na het eten gaan de kinderen even spelen en ga ik naar boven om mezelf toonbaar te maken :) . Om 8.10 gaan we weg.

Toen ze nog niet naar school gingen (of in vakanties nu), deed ik ook gewoon rustig aan hoor 's ochtends. Ik kleed ze wel aan, dan is dat tenminste klaar. En zolang ik in bed kan blijven liggen doe ik dat ;). Later dan 7.30 wordt het eigenlijk nooit.

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Rennen springen vliegen duiken vallen opstaan en weer doorgaan :D

8. tdw

tdw Niet meer actief

Manlief is al naar zijn werk als ik opsta...

Elke maandag, dinsdag en donderdag zijn werkdagen sta ik om 6 uur op. Eerst douchen, aankleden, opmaken etc. Dan is het 6.30 en ga ik naar beneden om mijn lunch en die van dochterlief te maken en ons ontbijt. En koffie drinken! Dan haal ik tussen 7.00 en 7.15 dochter uit bed, washandje over gezicht en kleed ik haar aan (zij gaat voor het slapen in bad)
    Dan samen beneden eten en dan rond 8.00 naar school met de auto waar ik haar naar de klas breng en zelf naar mijn werk ga.

Elke woensdag en vrijdag zelfde routine maar dan vanaf 6.30 en breng ik haar op de fiets omdat ik dan niet werk. En ik wil nog wel eens een trainingsbroek en shirt aantrekken en dan pas nadat ik dochter weg heb gebracht wassen, poetsen en plamuren :D

9. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij staan op voor dochter, Manlief eerst (6.15), ik als hij uit de badkamer komt (6.45). wassen aankleden, man alvast eten.
    Samen dochter uit bed halen (als ze eerder wakker is wacht ze maar even :p) en op het potje. (7.00)
    Manlief wast en kleed onze dochter, terwijl ik ons ontbijt (en mijn eigen lunch) maak.
    Dochter en ik eten aan tafel en als ze klaar is doe ik haar haar (man vindt dat hij geen staartjes kan maken) en kan ze afhankelijk van de tijd nog even spelen. (8.00)
    Tussen 8.00 en 8.30 vertrekken we richting kdv of oma.

Weet nog niet hoe we het gaan doen als nr 2 ook aandacht en eten wil... hihi

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    6.15. Ik sta op ga douchen en aankleden
    6.30 beneden. Maak tasjes klaar en dek de tafel
    6.45 drink koffie en eet alvast.
    7.00 Roep ik de kinderen.
    7.15 Kids gewassen en aangekleed aan tafel.
    7.30 afruimen, kinderen gaan spelen en ik ruim op
    8.00 tanden poetsen, jassen aan, schoen aan
    8.10 aanlopen, aanfietsen of aanrijden
    8.35 weer thuis en laat de hond uit
    10 uur weer terug van wandeling. Stofzuigen en dweilen
    10.30 gtst kijken
    Dan tot 13.30 boodschappen of extra werk zoals badkamer , keukenkastjes.
    13.30 hond uitlaten.
    14.15 terug en Kids ophalen.

Zo elke dag het zelfde. Heb dat half uurtje smorgens echt nodig voor mezelf. Sta daar graag eerder voor op.

Ivm autistische zoon is het ochtend ritueel ook erg belangrijk

11. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Maandag dinsdag en donderdag zijn mijn werkdagen. Alle andere dagen is het op staan wanneer de eerste wakker wordt.

Werkdagen sta ik om 6u op. Wassen, aankleden enz. Als ik klaar ben gaat vriendlief eruit. 7:40u maak ik de kindjes wakker. Jongste kleed ik boven aan, oudste beneden. Ontbijt maken. Om 7:30 is het hele spul klaar om door papa naar het kdv gebracht te worden, ik rij dan naar mijn werk.

12. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik zag dit topic in een flits voorbij komen op mijn telefoon, en ik dacht toch even dat er stond "hoe ziet jullie ochtendurine er uit?" :D:D
    Denk moet niet gekker worden hier...

Nu weer ontopic:
    06.30 wekker
    07.00 douchen
    07.45 op de fiets
    08.00 werken
    08.05 ontbijten (kan dat niet gehaast thuis, dus neem het altijd mee)

Ps. je hebt overigens geen r**t aan mijn antwoord want ik heb geen kinderen, maar ach. :cool:

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Op werkdagen / of dagen dat dochter er doordeweek is en dus naar school moet :

6.00 uur opstaan
    Sigaret roken , douche en opmaken.
    6.30 zoontje meestal wakker soms ook iets later
    Hem de fles geven ( als hij wat later is maak ik vast mijn ontbijt en eventueel die van dochter). Na de fles kleed ik hem aan.
    7.00/7.10 Als dochter er is haar wakker maken , zij kleed zich aan en ik maak ontbijt en als ik dat al heb gedaan begin ik vast met eten.
    7.30 dochter klaar met aankleden en ontbijten , zoontje in de box spelen. Ik ga mijn haren even snel fohnen. En ruim de kamer op , doe zoontje zijn jas aan zorg dat dochter haar haar kamt en tandenpoets.
    7.50 vertrekken wij...

Als dochter er niet is en ik ben vrij.
    Zoontje is tussen 6.30 en 7.00 uur wakker geef hem de fles. Ga mijn huis poetsen. Ben ik voor 11 uur klaar mee en aangekleed etc. Als ik ga douche laat ik mijn zoontje bij mij in de badkamer spelen op zijn buik.
    En dan is het heel wisselend, van shoppen tot dierentuin. Tot gewoon lekker niksen en samen lekker tukkie doen ;)

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier super relax.
    Opstaan, koffie drinken, effe zp en facebook lezen, zoontje eet zijn boterhammetje en melk en mag effe netflix kijken. Pas om 9u gaan we ons omkleden.
    Op donderdag kleed ik me om 7u om, zoontje eten geven, koffieke drinken, hem aankleden en om 8.35 naar de psz

Op zaterdagen sta ik om 4.40 op en zit ik om 5u in de auto, maandagen ook als ik de vroege heb.

15. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Om 7 uur krijg ik 2 boterhammen en een kop thee van mijn man op bed. Hij maakt onze zoon wakker en gaat naar zijn werk. Zoon gaat zich wassen en aankleding en gaat beneden ontbijten waarna hij zijn tas in pakt. Ik ga om kwart voor 8 uit bed. Wassen, aankleden, make-uppen enz. Ik breng de was naar zolder, zet een was klaar, haal een doekje over de wc, ga naar beneden, ruim de vaatwasser uit, haal een doekje over het aanrecht en de tafels en plof nog even op de bank. 8.20 ga ik met zoon mee, zet hem een drukke weg over en ga weer naar huis om een kop thee te drinken. Daarna ga ik of werken of huishouden. Dan is het 9 uur.

16. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    7uur gaat mijn wekker. Tussen 7.15 en 7.30 rol ik uit bed. Dan was ik me make up en haren. Maak de kids wakker, die wassen zich en kleden zich aan. Ik kleed de jongste aan. Dan gaan we naar beneden.
    De oudste doet de rolluiken omhoog. Ik maak brood en drinken klaar. Als kids op school eten maak ik de lunch voor ze klaar. Kids pakken de tas in na het eten. Dan kam ik om de beurt de haren en om half 9 vertrekken we naar school.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Aan mijn antwoord heb je ook niks.

Kinderen gaan hier naar school en we staan dus elke dag op tijd op om daarna naar school te gaan

In het weekend ( vrije dagen dus) gaan de kinderen al zelf naar beneden ( aangekleed meestal) gaan zelf ontbijten en ik kom pas rond half 10 a 10 uur beneden. Kinderen slapen trouwens uit tot ongeveer 8.30 a 9.00 uur.

Toen ze kleiner waren liet ik ze meestal nog even boven spelen tot ik echt wakker was. Maar nooit te lang uitslapen...want ze moesten natuurlijk wel ontbijten. Maar ze zijn altijd laat wakker geweest...ook toen ze kleiner waren sliepen ze best lang uit. Nooit voor 8 uur wakker.

18. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hier 6.00 wekker en om 6.10 eruit (1x snoozen....heerlijk!)
    Dan snel beneden voor de oudste twee fruit, brood en drinken maken. Voor de baby alvast fruit schillen etc. voor in de babycook. Flessen van de nacht in de sterilisator. Vaatwasser uitruimen.
    6.45 douchen. De oudste twee kleden zich ondertussen aan, doen hun luik en raam open en gaan vast naar beneden. Na het afdrogen snel de wasmachine aanzetten.
    7.10 of zo ben ik ook weer beneden en maak ik snel staarten bij de meiden en help even met het ontbijt. Ik doe een poging zelf ook nog wat te eten, want als de baby nog niet wakker was, dan doet hij dat gegarandeerd zodra mijn eten klaar staat...;)
    7.30: Uiterlijk baby wakker maken en een fles pap geven, verschonen, knuffelen, etc. Ondertussen poetsen de grote meiden hun tanden, pakken hun tas in voor school, trekken evt hun schoenen vast aan.
    8.00: baby gaat even in de box zodat ik mijn tanden kan poetsen en haar kan doen
    8.10: wandelen we samen naar school

Ik ben héél blij dat mijn oudste kids al zo zelfstandig zijn nu ik én schoolgaande kinderen én een baby heb!

19. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    op de ochtenden dat ik onze zoon naar school moet brengen

7:15u : snel onder de douche of met washandje wassen
    7:25u tussen 7:50u : mezelf aankleden, in de tussen tijd doe ik kinderen en schooltas inpakken
    7:30u : maak ik kinderen wakker :D zoon onder douche of washandje. daarna aankleden
    7:45u : zoon kleed zichzelf aan, ik verschoon dochtertje en kleed haar om..
    7:55u : maak flesje voor dochter die drinkt ze onderweg in wagen op
    8:05u tussen 8:15u : breng zoon naar school. Lopend
    8:20u tussen 8:30u : kind is op school
    8:50u : ben ik of thuis of in de supermarkt
    (indien in supermarkt ben geweest ben thuis tussen 9:30 en 10:30 terug) - meestal neem ik na de boodschappen even wat rust, ga ik op de bank tv kijken of achter de computer, en/of ik speel met mijn dochtertje :D
    rond 11:30u : doe ik een wasje (ik was om de 2 dagen) in de machine.
    (alleen op woensdag vertrek dan weer met dochter naar school zoon)
    op de andere dagen ben ik meestal bezig met ons huishouden tussen 11:30 en 12:30)
    dit is de ochtendplanning, die ik heb als ik zoon zelf naar school moet brengen

als mijn partner onze zoon naar school brengt

7:35u :
    wekker gaat af, zoon gaat of onder douche of krijgt washandje, papa en zoon kleden zich aan
    7:45u : maak ik tas zoon klaar. maak ik flesje voor dochter
    7:50u : pak ik dochter uit haar bedje, neem haar mee naar mijn kamer, geef ik schone luier en een flesje
    8:15u : brengt mijn vriend onze zoon na school
    8:15u tussen 10:30u : rust ik lekker uit met dochter op mijn bed, soms slapen we wat, meestal zit zij te spelen met haar speelgoed en ik op de tablet.
    10:30u tussen 11:30u : huishouden,
    11:30u tussen 12:00u : dochter in bad
    12:00u tussen 12:30u : eten voor dochter en vertrekt vriend naar werk

20. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Maakt niemand,alvast de tassen de avond ervoor klaar?

Dat doe,nu sinds kort scheelt zoveel werk en kleding ligt klaar avond ervoor

De oudste vam 7 en 6 kleden hun zelf aan,meestal staan ze,om 07:00 op soms eerder soms later

Ik ga,dan na beneden maak ontbijt voor ze. En kleed de andere van 4 aan

Als,klaar met eten zijn hun haren doen tanden poetsen schoenen aan en jas en me man brengt ze om 08:00 nr school ben zo klaar met hun

Scheelt een hoop avond ervoor de tassen inpakken

Deel Deze Pagina