Iemand ervaring met jonge konijntjes Mijn vrouwtjes konijn is gister bevallen van twee konijntjes Iemand tips?
Ja ik heb wel een tip; hou de vader uit de buurt. Papa konijn bijt de jonkies dood. Dat heeft mijn konijn ook gedaan vroeger :x! Verder lekker met rust laten en veel foto's maken en uploaden hier !!! En niet aan het nest komen. Gewoon eten/drinken geven en verder maar een beetje met rust laten.
Wat wil je weten? Heb vaak nestjes gehad... Blijf Idg van de jongen af, vader idd weg erbij... Meestal regeld de moeder alles en je ziet haar amper voeden.... Na 12/14 dagen komen ze uit het nest en tussen de 6/8 weken kunnen ze naar een ander huisje
Ok ja vader was zowiezo al weg had eerder idd dood nestje Door de vader Toen meteen vader Bram laten helpen dus die zit nu zowiezo binnen. Wanneer mogen ze weg bij hun moeder?
De kooi mag je volgens mij ook niet schoonmaken, anders bestaat de kans dat de geur weg gaat en moederkonijn daardoor niet meer om kijkt naar haar kleintje, ook zo min mogelijk,eigenlijk liever niet de kleintje opppakken totdat ze wat ouder zijn. Gefeliciteerd met de konijntjes
dank je en bedankt voor de tips. ik wilde haar vanmorgen eten geven en toen zat ze net te voeden durfde het deksel niet dicht te doen omdat ik bang was dat ze dan zou schrikken. dus kon zo mooi even meekijken
bunnybunch.nl site over konijnen. Staat enorm veel informatie op. (bijvoorbeeld dat je de kooi inderdaad even niet schoon moet maken, de jongen niet te lang bij de moeder moet laten zitten omdat ze al vrij snel vruchtbaar zijn)