Op het lijst van de kraamzorg wordt ook maandverband genoemd. Wat is fijn maandverband welke je na het kraamverband moet dragen. Ik neem aan dat je nog aardig veel vloeit daarna. Iemand tips?
ah...goeie vraag Ik zat zelf te denken aan nachtverband (in het geval het vloeien nog heel erg is) of anders gewoon "super"? Als je blijkt dat je minder vloeit is een pakje normale maandverband er zo bijgehaalt, maar als je erg hevig vloeit...t lijkt me handiger om eerder iets te halen wat eigenlijk "te groot" is, dan te klein. En merk? Tja, ik heb hier thuis nog "normaal" maandverband te liggen van libresse en KV eigenmerk. Ik vind die van KV prettiger, die zijn wat zachter en minder plastic-achtig, maar zou gewoon nemen wat je zelf prettig vind.
Na het kraamverband vond ik Kotex night wel fijn, dat zijn van die dikke 'matrassen' die nog een beetje ademend zijn.
Kotex heeft ideaal nachtverband (gebruikten ze in het zkh ook)! Is zonder plastic/kunststof, dus ademt goed en is heerlijk zacht! Ik ben het voor de nachten ook gewoon blijven gebruiken bij normale menstruaties.
Eerste 3 weken vond ik het kraamverband het fijnste. Zo voelde ik het minst. Daarna de kotex night die trouwens niet veel verschild met de super. Vaak zijn die hele goedkope grote ook wel fijn.
Inderdaad: de eigen merken of Kotex. Dun maandverband gaat snel broeien, dus dat is niet aan te raden.
Iig maandverband zonder plastic dus geen Libresse of Allways oid. Kotex beviel mij de vorige keer idd wel goed.
Wat voor al heel belangrijk is. Dat het geen plastic achter kant mag hebben van wegen het broeien en daar door dus onstekings. Efext Hier kotexs. Night zwarte pak en later het witten pak wat dunner
bij mn vorioge bevalling zwoor ik bij DA maandverband.... lekker dun, absorbeerde goed, goedkoop en zonder plastic dus deze keer sla ik ze ook weer in.
kotex night, gebruiken ze hier in het ziekenhuis ook, en tijdens mijn menstrutie gebruik ik ze snachts ook....de maandverbanden waar plastic enz in verwerkt zit kan ik niet tegen krijg ik direct uitslag en jeuk
Zoals de meeste dames al geschreven hebben Kotex. Dit is mij al drie keer heel goed bevallen na de bevalling. Dus deze keer slaan we weer een voorraad in