Hoi iedereen Tijdens mijn 20 weken echo hebben ze geconstateerd dat ik een laagliggende placenta heb Mijn vroedvrouw zei dat ik mocht blijven dansles geven En als ik een bloeding zou krijgen ik platte rust krijg Maar ik vraag mij af is het dan ni beter om te voorkomen dat ik een bloeding zou krijgen en gewoon stop met les geven? En zijn er ook vrouwen met een laagliggende placenta die geen bloeding gehad hebben tijdens hun zwangerschap? Ik ben zo ongerust en heb zoveel schrik om mijn baby te verliezen
Hoi Emmi, Als ik jou was zou ik echt heel erg rustig aan doen en er alles aan doen om een bloeding te voorkomen. Ik wil je niet bang maken maar doordat ik een laagliggende placenta had heb ik mijn 2 kleintjes bij ongeveer 24 weken verloren. Een laagliggende placenta is heel erg kwetsbaar en kan gaan bloeden, bij mij stopte hij op een gegeven moment niet met bloeden en konden bacterien zo via het bloed in mijn baarmoeder komen en zo alles daar infecteren. Ook al was mijn baarmoedermond netjes lang en dicht. Door het bloed kon de slijmprop de bacterien niet tegenhouden. Tegen mij zeiden ze ook dat ik van alles kon gaan doen en als het ging bloeden dan dat ik totale bedrust moest hebben, maar meis, ze houden er geen rekening mee dat als je eenmaal bent gaan bloeden het misschien al te laat is als het niet meer ophoudt met bloeden. Ze vergeten dat onze vagina een grote bron van bacterien is. dus mijn advies is echt rustig aan doen nu het was absoluut niet mijn intentie om jou bang te maken maar ik moest je gewoon waarschuwen.
De een is de ander niet en ook hier eentje met laagliggende placenta. Ben superactief geweest de hele zwangerschap en niks aan het handje. Hou je eigen lijf gewoon in de gaten en neem wel rust als je lijf daarom vraagt.... niet over je grenzen gaan. Dan hoeft er verder niets aan het handje te zijn hoor...
ik had ook een laagliggende placenta bleek uit mijn 20 weken echo. Morgen krijg ik een echo om te kijken waar deze nu ligt (maar uit de 3d echo bleek al wel dat hij naar boven was meegegroeid..) geen ene keer gebloed! bij de meeste vrouwen groeit je placenta met de buik mee naar boven... zou me er echt geen zorgen over maken hoor!
@ napje Wat verschrikkelijk dat je dat hebt moeten meemaken. Wanneer had je voor de eerste keer dan bloed verloren? Langs de ene kant zou ik dan wel willen stoppen met werken maar langs de andere kant als ik stop valt mijn inkomen weg.
is het een eigen bedrijfje dat je inkomen dan wegvalt? want anders zou je gewoon de ziektewet in kunnen...en dan valt je inkomen ook niet weg.
nee het is geen eigen bedrijfje. Maar aangezien ze mij geen platte rust aanbevelen en ik nog geen bloed verlies denk ik dat ik niet onder de ziektewet zal vallen Of wel?
Nee het is geen eigen bedrijfje maar als ze mij geen platte rust aanbevelen en ik geen bloed verlies denk ik dat ik niet onder de ziektewet zal vallen of wel?
Mijn ervaring is dat ze niet zo heel moeilijk doen over de ziektewet. Ik heb veel harde buiken en zowel de bedrijfsarts als het UWV doen niet moeilijk dat ik gestopt ben met werken. Je kan ook halve dagen proberen. Het is jouw baby, dat is nu het belangrijkste. Ik heb trouwens ook een laagliggende placenta, maar tegen mij is niks gezegd over rustig aan doen.