Heb ik een keuze straks?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Done, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik ben voor bijna 2 jaar terug bevallen van ons zoontje Davy in het ziekenhuis.
    Mijn vliezen waren gebroken en had geen weeen,na 80 uur is ons zoontje geboren onder begeleiding van een gyneacoloog.
    Zelfs de zusters die erbij aanwezig waren spraken schande van de gyneacoloog (ze heeft veel te lang gewacht en niet naar mij geluisterd en me totaal niet gerust gesteld en daardoor heeft mijn zoontje een zeer slechte start gemaakt en heb ik een enorme rot ervaring aan de bevalling over gehouden)

Ik wil graag weten (aangezien we voor de 2de gaan) of ik een keuze heb mocht ik per ongeluk weer de pech hebben dat ik beval in het bij zijn van een gybeacoloog omdat dat nodig is.
    ik zou haar absoluut niet aan mijn bed willen bij een volgende bevalling maar kan ik zoiets van te voren duidelijk maken?
    Kan daar rekening mee gehouden worden?
    Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hier meer over?

Ik moet natuurlijk wel veel pech hebben maar dat heb ik vrijwel altijd...

2. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    jee wat een verhaal, kan me goed voorstellen dat je deze arts niet graag weer aan je bed wilt hebben!

het vervelende is alleen dat als hij of zij dienst heeft op moment van bevallen ik niet weet of het ziekenhuis daar dan iets aan kan doen.
    wat je wel kan doen is het in ieder geval al duidelijk aan gaan geven dat je toch moeite hebt met de vorige bevalling en de keuzes die de gyn toen gemaakt heeft.

heel veel succes vast,

joyce

3. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    He bah wat een vervelende ervaring!
    In de meeste ziekenhuizen hanteren ze nu de regel van max 48 uur gebroken vliezen, wat ik persoonlijk nog lang vind hoor.

Wat de keuze van de gyn betreft:
    Meestal begeleiden de arts-ass en de klinisch verloskundigen de bevallingen en alleen bij moeizame bevallingen wordt de gyn opgepiept.
    Dus met een beetje geluk, heb je helemaal geen gyn nodig!
    Maar ik zou het zeker bespreken.

Succes!

4. 4days

4days Niet meer actief

Misschien kun je zelfs met je vk afspreken om naar een ander ziekenhuis te gaan, als er een niet al te ver uit de buurt ligt? En als dat geen optie is, zijn er altijd andere mogelijkheden denk ik. Er zijn op zijn minst altijd een paar arts-assistenten aanwezig om wie je dan kunt vragen.

5. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Een ander ziekenhuis is geen optie.

We zijn allebei afhankelijk van openbaar vervoer of iemand anders en het ziekenhuis hier ligt oop fiets afstand.

Ik moet er niet aan denken dat ik mijn man amper zou kunnen zien na de bevalling.

Ik heb besloten het bij de Vk erover te gaan hebben bij de eerste afspraak en hopelijk hoeft er helemaal niet in gegrepen te worden en kan de verloskundige het samen met mij af!

6. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Met 80 uur had je kindje als t goed is wel dood kunnen zijn zover ik weet. Over t algemeen moet je dan binnen 24 uur ingeleid worden en bevallen.
    Ik zou mooi dit meteen vanaf t begin bespreken en gewoon zeggen dat ze dit geen 2e keer bij je flikken.
    Gewoon zeggen wat je denkt.. Desnoods vraag je n andere Gyn als de volgende niet bevalt of ook zo werkt.

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Klopt!
    Hij had bijna een bloedtransfusie nodig en ze waren bang voor infecties maar gelukkig had hij dat alles niet nodig en is wonderbaarlijk goed vooruit gegaan in hele korte tijd.
    Een echt vechtertje dus!

Hij heeft echt een hele slechte start gehad en ik was er erg bang voor om mijn kindje te verliezen!

gelukkig hebben we allebei niks hieraan overgehouden!

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Misschien werkt de gyn wel niet meer in het ziekenhuis. :) Ik zou het bij de vk aangeven. Die weet vast wat wel en niet kan.

Succes met zwanger worden.

9. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Wat erg voor jullie :( Ik denk dat je het met je vk moet overleggen, ze kan daar vast wel in helpen. En anders toch met iemand overleggen of ze je naar een ander ziekenhuis kunnen brengen als het nodig is!

Deel Deze Pagina