draadloze muis voor pc beter? Advies graag

Discussie in 'De lounge' gestart door darcy, 18 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hoi meiden,

ik heb het terugkerende probleem dat mijn muis, na het opstarten van de pc, "vast" zit. Na een hoop gefriemel en opnieuw opstarten (soms meerdere keren) doet ie het weer.

Ik denk er nu over om een draadloze muis te kopen. Of maakt dat geen moer uit en zit het in de pc zelf, dit euvel... :-s

Tips graag!

2. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

nou wij hebben ook een draadloze gehad en best nog wel een dure maar die deed het ook heel vaak niet dus wij zijn maar over gestapt op een gewone muis die vinden wij fijner!

3. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Wij hebben nu ook een draadloze. Voordeel: geen gerotzooi met de draaien. Groot nadeel: steeds nieuwe batterijen kopen.. en als je geen batterijen meer in huis hebt, kun je dus ook niet computeren (we gaan dan altijd de batterijen uit alle andere apparaten halen).

4. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ik denk dat het aan je computer ligt. Probeer het eens met een andere muis, als hij ook vast loopt weet je waar het aan ligt.

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ben ook weer terug over. Mijn batterijen liepen te snel leeg. En vond de muis ook wel zwaarder. Ben weer lekker terug naar mijn normale muis. Maar dan laser ipv optisch.

6. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Hier verschillende draadlozen gehad van verschillende merken. Ik vind het echt ondingen en ze zijn dan ook snel vervangen door een gewone muis.

7. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ik vind het niets..steeds batterijen die op zijn..zelfde met het toetsenbord..irritant gedoe..

8. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

@ DaisySanches: wij hebben idd ook een laser! erg ideale dingen misschien dat dat een tip is!

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wij hebben een draadloze muis en vinden hem ideaal. wel was het een helle dure en er zit ook een draadloos toetsebord bij. het fijne aan deze muis is dat je hem op een lader kan zetten als je hem niet gebruikt dus nooit meer lege baterijen. je betaald er wel wat meer voor maar dan heb je wel goed kwaliteit. dus als je er een koopt kun je het beste een pakken met oplader zodat je geen gezeik hebt met lege baterijen

10. Renate007

Renate007 Actief lid

17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Wij hebben ook een muis die je na gebruik in de lader zet, nooit geen problemen met batterijen.

Wij vinden het ideaal.

Je betaald er wel wat meer voor, maar het is wel netjes zo zonder snoeren.

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Mijne was er ook voor de lader, en ook een hele dure... maar helaas.... toch te snel leeg.

12. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik vind het heerlijk zonder draden, maar als ik een nieuwe koop wordt het indd eentje met een oplader, want die batterijen zijn altijd op op een moment dat je het niet kan gebruiken :(

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

darcy: dat ligt waarschijnlijk aan je pc
    al kan je muis natuurlijk ook gewoon stuk zijn.
    maar over het algemeen.. als hij het weer doet als je je pc opnieuw opstart.. ligt dat aan je pc :)

nieuwe muis kopen lost het probleem ongetwijfeld op

maar wat vaak ook werkt is de drivers van je muis opnieuw installeren.
    deze kun je vaak downloaden op de site van de fabrikant
    moet je even zoeken op het artikelnr. (onderkant van de muis) en vaak kun je het dan zo downloaden en installeren zonder problemen.

die zitten normaal standaard in windows.. daarom werkt de muis meteen als je hem koopt en aansluit
    maar je kan het ook zelf installeren.

enneh.. draadloos is wel heel fijn werken vind ik persoonlijk :)
    al ben ik inmiddels verslingerd aan trackballs en dan maakt het ineens niet uit of er een draadje aan zit omdat je enkel de bal beweegt en het apparaatje laat staan :)

en draadloos is beter om rsi te voorkomen ook

14. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Bij windows XP zijn de muis drivers niet aan te raden.
    Deze zitten al in WinXP.
    Geeft alleen maar extra rommel en kost extra ruimte.

Dat ie niet wil opstarten heeft vaak niets met de muis te maken. Eerder met een fout in besturings systeem van printer en/of scanner of bevuiling.
    Welke Windows draai je?

Ik kom uit de computers, repareer ze ook.

Groetjes, Mirelle.

15. Saskia78

@mirelle: dat werkt anders vaak zat prima hoor :)

maar ik ga hier niet in discussie over wie het beter weet

ben niet voor niets gestopt met IT :)

laat zelfs de computers hier in huis het liefst aan de hubbie over.

die dat gelukkig absoluut niet vervelend vind.. dus dat komt goed uit *grin*
    en verder windows maar helemaal de deur uit gegooid

nu ben ik weer blij en vrolijk 8)

16. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Kan me voorstellen, ben ook niet zo'n fan van Bill z'n werkjes. ;)

Groetjes, Mirelle.

17. Saskia78

ach het heeft lang genoeg leuk geld op gebracht dus het is wel ergens goed voor.. :)

alleen eh tja.. missen doe ik het niet :)

18. Niet meer actief

mischien je muis zelf eens schoonmaken? daar kan ie ook van vast hangen namelijk...

19. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek

Draait op XP. Heb al eerder een gecrashte pc gehad, iets met het besturingssysteem, er begint nu wat te dagen... zou het dan weer zover zijn... printer noch scanner heb ik aangesloten (of gehad.)

20. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Lentefee: heb al gezellig op mijn muis zitten blazen en de boel es bekeken.

@Saskia en Mirelle: ik hoor wel vaker dat WindowsXP van Billy-boy niet zo'n fijne optie is. Ik vloek en tier regelmatig als ik de pc opstart en die suffe cursor van mijn muis hardnekkig blijft staan waar ie staat op mijn beeldscherm...

Bevuiling: heb goede virusscanner (+updates), haal regelmatig troep weg, cookies e.d. maar eh... wat kan ik nog meer doen om de boel te schonen? Als het me wordt uitgelegd, dan kan ik er wel mee aan de slag... geen IT'er, maar wel gek van puzzelen met computers!

Bedankt alvast!

Deel Deze Pagina