Hallo, ik had een vraagje. 23 september heb ik een miskraam gehad, en 27 september heb ik 4 cytotec pillen ingebracht gekregen waarna ik al snel heel veel begon te bloeden. Uiteindelijk zag het er bij de gynacoloog goed uit en hoefde ik gelukkig geen curretage meer. Maar ik blijf maar bloeden, het zijn kleine beetjes en het is meer slijm met een beetje bloed maar ik vroeg me af of dat normaal is dat het nog steeds niet is opgehouden?? En kan je zwanger worden terwijl je nog een beetje bloed enzo vroeg ik me af?? Groetjes.
Oeh da's wel heel lang! Ik heb na mijn natuurlijke MK ook iets meer dan 3 wk gebloed, en bij mijn MA in totaal (curettage meegerekend) ook 3 wk. Ik zou zeggen, als het kleine beetjes blijven lijkt het me niet zo erg. Als je nog veel bloedt, zeker aan de bel trekken! En als het nog een week of zo doorgaat, ook gewoon even bellen. Ik weet eigenlijk niet of ze alle 'restjes' wel kunnen zien op een echo, zo nauwkeurig is dat niet.
Het is heel normaal om nog een paar weken te bloeden na een miskraam, eigenlijk net zo normaal als dat het bloedverlies na een dag al ophoudt. Ik herken het allebei. Het bloedverlies moet alleen niet veel erger worden, en je moet er ook geen koorts bij krijgen. Als dat gebeurt, linea recta terug naar de gyn voor bloedonderzoek (hcg en ontstekingswaarden). Ik heb verschillende keren een baarmoederontsteking gekregen na een miskraam, dus wees er alert op. Misschien kun je in theorie zwanger worden als je nog bloedt, maar seks kun je beter uitstellen tot je geen rood bloed meer verliest in verband met infectiegevaar. Nog even mee wachten dus. Veel sterkte. Suus
Ik heb in September ook een MK gehad. 4 weken daarna bloedde ik nog steeds, het was niet veel maar toch. De verloskundige stuurde ons door naar de gynaecoloog en die zag dat er toch nog restjes waren achter gebleven. 4,5 week na de MK ben ik dus alsnog gecurreteerd. Dus ik zou zeker even contact opnemen met de verloskundige of gynaecoloog. Ik weet dat het ook 'normaal' kan zijn om nog een tijdje na te bloeden, maar mijn eigen ervaring is dus ook anders. Succes!