Lieve allemaal, Ik heb sinds een week echt continu honger.. maar dan ook echt de hele dag. Wat ik ook eet of drink het gaat niet weg, ja hooguit voor 15 minuten en dan voel ik me weer alsof ik al 2dagen niet gegeten heb. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet eten om het minder te laten worden. Het gevoel is zoo vervelend continu zo erge honger dat ik er bijna van moet spugen. En ik heb totaal nergens zin in kwa eten, ik eet echt met tegenzin om dat gevoel ik mn buik minder te laten worden maar heb echt nergens zin in. word zelfs snachts wakker van de honger... Is dit normaal? ik ben bang dat ik op deze manier 20 kilo aankom!! Iemand adviezen? ik probeer al zoveel mogelijk ook chocomel en optimel te drinken dit vult ook een beetje.. maar niks helpt tot nu toe word er naar van..
Ja heel normaal en aan toe geven. Gewoon kleine beetjes eten (crackers of zo) verspreiden over de dag. Geen zorgen bij mij hield het na 12 weken op en kon ik het hele trimester weer normaal eten. Nu begin ik weer heel erg honger te krijgen en eet ik weer. (en ik ben 8 kilo aangekomen du s dat valt best mee...) Gewoon gezond eten waar je lichaam om vraagt. Bij mij werkten crackers droog dus het best. Het is vaak maar tijdelijk
Heb het bij mijn dochter heel erg gehad, heb er gewoon aan toe gegeven. Probeerde dan wel steeds iets gezonds te pakken. Zo zat ik midden in de nacht een broodje gezond te eten en sliep ik weer verder... Gewoon kleine beetjes eten en dan inderdaad crackers, wat fruit, stukje komkommer, worteltjes dippen in citroensap, plakje ontbijtkoek, kommetje yoghurt of vla etc. Dat deed ik altijd. Ben uiteindelijk 12 kilo aangekomen, prima dus.. Moet er wel bij zeggen dat ik geen aanleg heb om aan te komen.
Had ik maar honger.. ik ben de hele dag zo misselijk dat ik t liefste niks wil eten, uit angst dat t er weer uit komt! Zou graag weer eens een ochtendje normaal willen opstaan, zonder dat ik een uur eerder moet opstaan voor me werk, wat dus betekend om 5 uur nu al! En dan gewoon wassen aankleden eten en gaan..
Pff dat lijkt me inderdaad ook erg vervelend! Heel veel sterkte ermee ik hoop voor je dat het snel minder word. Kleine beetjes eten gedurende de dag doe ik al.. helpt tot nu toe ook niet echt. Ik wil niet klagen hoor weet dat het er gewoon bij hoort en dat er vrouwen zijn met veel ergere kwalen! maar toch is het vervelend..
Hier waren het echt fases; dan wilde ik een paar weken helemaal niets, kon ik geen hap door m'n keel krijgen, en dan at ik weer een paar weken lang alles wat los en vast zat.. Daarna had ik dan weer een paar weken dat ik echt álles vond stinken, niks lekker vond en overal kotsmisselijk van werd (en dus ook erg weinig at), om vervolgens weer helemaal los te gaan..
Ja ook ik had dit rond di weken en het is nu weer voorbij! Vind het naar hoor! Maar brood en cracker hielp gewoon 5 sneetjes op een dag hoor! Ik ben niets van aangekomen en ik kom wel snel aan. Alleen ik at geen avond eten bah nog steeds niet! Maar gewoon eten omdat het gevoel echt naar is en ik had het met misselijkheid gepaard! Maar gaat echt over hoor!
Wat eet je nu zoal? Kan zijn dat je lichaam om iets specifieks vraagt, wat jij juist niet eet. Dat je bijvoorbeeld veel groente/fruit eet, maar dat lijf behoefte heeft aan langzame koolhydraten (volkoren brood, pasta oid) of vetten (pindakaas, avocado etc.). Wat ik wil zeggen, zorg voor afwisseling in je voeding.
Wat Poisson zegt dacht ik ook aan, eet je wel voldoende gevarieerd? Opvullen mer ongezonde dingen zoals chocomelk is sowieso nooit een goed plan. Veel groente, fruit, volkoren brood etc. En water drinken! Vult ook en is heel belangrijk. Zelf gelukkig geen last van verder. Ik eet nu alleen op t werk tijdens de lunch 3 boterhammen ipv 2.
Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou? Ik heb helemaal geen honger.. ja op een gegeven moment wel en dan moet ik wel wat eten maar dan is er weer helemaal niets waar ik trek ik heb. Wat het ook niet makkelijk maakt. Ik moet er echt aan denken om te gaan eten. Dat is ook niet goed.
Yep, eerste drie maanden was ik net een vreetmachine, snaaide echt alles waar ik trek in had en ik tegen kwam haha. En daarna is het helemaal normaal geworden. Ben nu 24 weken en nog maar 3 kilo aangekomen en ik at echt alles waar ik trek in kreeg (van halve kwarktaarten, chocolade, potten olijven, bergen fruit, noten, honing,echt alles en absoluut niet met mate) Ik denk idd dat het wel van belang is dat je wel zorgt dat het meeste van wat je naar binnen werkt gezond is en of je een natuurlijke aanleg heb om aan te komen. Ik kan zelf altijd wel eten wat ik wil zonder echt aan te komen.
Oh wat is het heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben Sinds week 20 onstilbare honger. Ik kan echt de hele dag eten, en dan heb ik alsnog het gevoel alsof ik al sinds kerst niet meer gegeten heb. Haal dus ook alleen maar gezonde/low calory dingen in huis, omdat ik me anders gewoon niet kan beheersen..
Met light producten enzo moet je beetje oppassen hoor. Beste voor je buikbaby en jezelf zijn producten die veel voedingsstoffen bevatten ipv lege calorieen (zoals in chips en witbrood). Dus liever boterham met roomboter en pindakaas dan light vruchtenkwark ofzo....
geen last van gelukkig maar wel even 2 weken gehad zo rond de 4 en 5 weken en toen werd ik plots misselijk en was het direct over , ik heb nu vaak een munch , heb nu elke keer zin in boterhammen met dikke laag pindakaas en kaas erop zal wel even aan houden heb ik ook met patat gehad toen ik het wel even had ,hielt ik het op veel fruitjes , salades en soep anders kon ik blijven vreten aan de snoep en koekjes ( en die lust ik nu niet meer komt goed uit