Even een praktisch vraagje dat ik hier wil stellen ... Wij willen een babyborrel organiseren voor vrienden en familie. Mijn uitgerekende bevallingsdatum is 6 november. Dat betekent dat als wij een 6-tal weken na de voorziene geboorte een babyborrel willen doen we eigenlijk in de periode van de eindejaarsfeesten zitten. Zo'n 6 weken na de geboorte zou zijn: zondag, 21 december. Kan dat volgens jullie? Een weekje eerder is helaas geen mogelijkheid, dan staat er al iets anders op het programma ... Als we dan verder kijken dacht ik aan 4 januari of 11 januari, dan zou de kleine telkens 8 en 9 weken zijn. Ik had altijd zo het idee van "6 weken na de geboorte is een mooi tijdstip om dit te plannen", en nu vraag ik me gewoon af of dit, gezien de periode, wel doenbaar is... Wat denken jullie? Wat zijn eventueel jullie ervaringen?
Het kan natuurlijk zijn dat baby tot 42 weken blijft zitten. Vind je het dan erg om met je vier weken oude baby zo'n borrel te doen? Dat zou mijn grootste probleem zijn.
Ik dacht dat de meeste mensen de uitnodigingen versturen samen met het geboortekaartje. Je bepaalt dus de datum als de baby er is. Meeste plannen een kraamborrel/feestje idd ongeveer 6 weken na de geboorte. Ik zou dus wachten tot de baby er is, je kan natuurlijk over tijd lopen. Mocht je om wat voor reden dan ook wel nu willen plannen: 21 december zou ik persoonlijk geen ramp vinden (kijk, als het nou 1 dagje voor Kerst zou zijn dan wordt het misschien wat anders maar er zitten nog een aantal dagen tussen). Mensen krijgen toch ook een aantal weken van te voren een uitnodiging? Kunnen ze makkelijk plannen hoor. En anders doe je het toch lekker in januari? Kindjes van 9 weken zijn ook nog lief en klein en iedereen snapt dat eind december druk is. Gewoon doen wat voor jullie het prettigste lijkt.
Ik zou dan eerder voor januari gaan; is een rustiger maand en jullie hebben wat meer speling voor het geval je met 42w bevalt.
Wij habben de uitnodiging voor het kraamfeest tegelijk met de geboortekaartjes verstuurd. Dan kun je precies .. weken na de geboorte plannen. Wij hadden het 4 weken na de geboorte gedaan.