Bevallen Na Verwijderen Cerclage

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Simmy, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Hallo allemaal.

Bij 22 weken zwangerschap heb ik een spoedcerclage gekregen en gelukkig ben ik daarmee zo ver gekomen dat ie er volgende week af gaat!!
    Nu vraag ik me af hoe snel anderen zijn bevallen na t verwijderen van de cerclage? (Na hoe veel uren/dagen /weken?)
    Ik ben erg benieuwd.
    Ik hoop eigenlijk dat ik heel snel beval als de cerclage eraf is...Na al deze ellende wil ik zo graag m'n baby vasthouden! :)

2. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik was ook heel benieuwd. Hier ook een cerclage.

Heb het mijn gyn ook gevragen die zei dat de kleine heel snel kan komem maar kan ook zomaar nog ff blijvrn zitten door littekenweefsel wat is ontstaan door de cerclage. Ik ben ook zeer benieuwd.

Ben nu 35.3 en met 37.4 wordt hij verwijderd ik kan niet wachten. Is gij er bij jou al uit?

3. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Spannend he?
    Waarom heb jij er cerclage gekregen?
    Bij mij gaat de cerclage er volgende week vanaf.

4. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Is er verder niemand die een cerclage heeft gehad??

5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    er is volgens mij in het prematuren gedeelte een topic over cerlages... Misschien daar ff rondneuzen?

ik heb er geen ervaring mee!

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Simmy. Ik he hem gekregen omdat ik 2 keer een mk heb heb gehad bij de 14 weken. Kleintjes kwammen vanzelf.
    De gyn in het ziekenhuis heeft toen meteen gemeld dat ik bij een nieuwe zwangerschap een cerclage zou krijgen bij de 10 weken.

Is allemaal iets amders gelopen maar gelukkig was het niet te laat toen we achter deze zwangerschap kwammen.
    Ik was al 12,4 weken. Ik moxht alleen niet zwanger worden omdat ik een operatie had gehad aan mijn baarmoeder ivm verklevingen door curatage.(placenta kwam 2x niet mee).
    Ik was alleen al heel pril zwanger toen ik geopereerd was maar had nog niet genoeg hcg om dat te kunnen testen. Dus de operatie ging door.
    Maar gelukkig helemaal goed.

Heel veel succes met de verwijdering.

Ik he een macdonalds cerclage schijnt dat ze san alleen een knoopje door hoeven te knippen em aan een touwtje trekken en er zo uit hoort te komen.
    Hopelijk komen we er beide makkelijk van af!!

7. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik heb mijn 3de cerclage nu.

Eerste cerclage was een noodcerclage op 24w en ik ben gewoon dwars door die cerclage en weeënremming heen bevallen op 33w. De laatste resten van de cerclage zijn uiteindelijk pas 6mnd na de bevalling teruggevonden en verwijderd.

Mijn tweede cerclage is preventief geplaatst rond 12w en vlot en pijnloos weer verwijderd op goed 36w. Ik ben 6 dagen later bevallen op exact 37w.

Deze keer weer een preventieve cerclage op 13w gehad, en deze zal tussen de 36 en 38w verwijderd worden. Dat is afhankelijk van wanneer er teveel druk komt op de cerclage.

Er bestaat inderdaad hier een topic waarin allemaal cerclage-mama's schrijven. Kom gerust je vraag daar ook stellen. Ook ik schrijf daar mee. De meeste mama's zijn 1 à 2 weken na verwijdering steeds bevallen.

8. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Hee Simmy!

wat een ontzettend goed nieuws dat je nu al zover bent zeg :)
    Ik hoop dat je na het verwijderen snel mag bevallen en je kleine in je armen mag houden... :D

Hier is t ook aftellen... kan niet wachten!

Liefs Kaatje

9. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met preventieve cerclage gelopen tot 37 WK. Toen verwijderd, de boel zat nog goed dicht. Week later met 38 WK 3 cm ontsluiting. Omdat mijn lichaam de handdoek in de ring gooide (hoge bloeddruk) gestript (deed niks) en een dag later ingeleid.

Zonder hoge bloeddruk had ik nog wel ff door kunnen lopen dachten ze. Dus na 9 dagen, met hulp van zkh bevallen.

Vond het verwijderen pijnlijk, maar gelukkig was het snel voorbij ;).

Succes!

Deel Deze Pagina