Mijn zoontje is anderhalve week nu en wat eerder geboren dan gepland (met 36 weken). Gister was ik bij mijn ouders en hun hond kwam kennismaken. Omdat ik niet wil dat de hond de baby met negativiteit associeert, liet ik de hond rustig snuffelen aan de kleine man toen deze bij mij op schoot zat. Mijn eigen hond snuffelt ook wat af en dat gaat prima. Voor ik het echter doorhad, had m'n zoontje een smakkerd te pakken midden in z'n gezicht. Ik denk ook op z'n mondje. Ik heb het af gedaan en ook z'n gezichtje daarna schoongemaakt, maar ik zit er toch een beetje mee. Vooral omdat hij nog zo jong is, qua immuunsysteem. Moet ik me hier zorgen over maken (ook al heeft dat weinig zin aangezien het al gebeurd is). Kan het kwaad? Hond wordt wel gewoon ontwormd ed.
Kan geen kwaad hoor. Gebeurt hier ook met onze hond. Ik laat het niet bewust gebeuren natuurlijk, maar soms wordt een snuf een lik.
Kan vast geen kwaad. Hier ook een hond die graag wil snuffelen en likken. Ik heb haar rond de uitgerekende datum ook goed ontwormd (dat wordt ze standaard 1x per 3 maanden, maar nu een keertje extra) zodat ik in ieder geval zeker ben dat ze wormvrij is. Zolang je kind niet continu vol op de mond wordt gelikt zou ik me echt geen zorgen maken
er zitten minder bacteriën op de tong van een hond dan op een gemiddelde mensenhand. Niet druk over maken.
Inderdaad niet zo erg hoor, al kunnen ze wel ziektes overbrengen maar dat kunnen mensen net zo goed . Wij hebben zelf een hond en die likt onze dochter ook wel eens. Of ze stoppen allebei t zelfde in hun mond tijdens t spelen Het zorgt over t algemeen juist voor een betere weerstand.
Dit dus. Inderdaad niet druk om maken. Onze honden geven onze kinderen ook regelmatig een lik. En de oudste is al 4.