tekenen of verven met dreumes zonder alles in zijn mond te doen...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by debby82, Apr 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Mijn zoontje vindt tekenen erg leuk. Ik wil zaterdag gaan eitjes verven met mijn dochter en dan mag hij ook helpen. Maar hij doet al steeds de krijtjes in zijn mond. Hoe voorkom ik dat hij de verf in zijn mond doet??? (Een speen in zijn mond helpt niet, die gooit hij gewoon uit)

2. fafje

fafje Niet meer actief

haha nou..gewoon es laten gebeuren...

mijn zoontje was vorige x zo eigenwijs, hij weet goed als iets niet in zn mond mag, maar wilde per se vingerverf proevem..

hij vond het zooo goor..dat ie van de smaak al zowat kokhalsde...en dus niet meer verder wilde hahah

heb van bruynzeel nu speciale kleurpotloden vanaf 2 jaar ofzoiets...en extra dikke stiften van de action heeft ie ook maar 1x gedaan...

maar wasco werkt niet, dara gaat ie op kauwen idd...dus die zijn tijdelijk afgeschaft!

3. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o misschien vindt hij verf wel vies dan... wasco krijtjes eet hij ook gewoon op dus...

4. fafje

fafje Niet meer actief

ja ze krijgen toch nooit hele ladingen binnen...

ik ga het bij die van mij ook laten proberen met waterverf en een kwastje...ben beneiuwd!

5. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Hier was ons ventje voor het eerst in aanraking gekomen met vingerverf... HEERLIJK!!!!!
    En zoals je ziet niet alleen het papier zit onder maar ook ze face hahaha meer voor ons om te poetsen...
    Er is maar 1 manier om het te leren zelf doen hoe het hoort en je kindje gewoon laten doen wat die wilt en laat hem of haar maar naar jou kijken en komt vanzelf wel goed... Wij gaan zondag dan voor het eerst eirenen verfen ben benieuwd hoe dat gaat, maar ze gezicht zit iniedergeval niet meer onder... We doen altijd 1 keer per week verfen en tekenen om de 3 dagen. Nu wil ik dat binnenkort ook gaan combineren met knutselen plakken dus knippen is die nog te jong voor...
    Gewoon vertrouwen hebben en lekker laten gaan.... Suc6

6. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha samantha wat een strak schema ;)
    leuke foto trouwens!

mijn zoontje stopt alles in zijn mond werkelijkwaar alles. En als hij zijn zin niet krijgt gaat ie krijzen...
    Mijn dochter tekent elke dag wel even en dan steelt hij haar potloden en gaat ze opeten...
    Maar ik zal het morgen zien!

7. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier was de tijdelijke oplossing stickers plakken :D

Nu steekt ze het niet meer in haar mond.. Verf vind ze zoiezo al smerig, zelfs aan haar handen dus dat doet ze netjes met een kwast..

Wasco heeft ze geprobeerd te eten en was niet zo goed bevallen dus doet ze niet meer..

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Of er speciale verf is weet ik zo niet maar ik weet wel dat er bijenwas wasco/krijtjes zijn. Die zijn niet schadelijk mocht hij ze opeten. Misschien toch eerst daarmee oefenen? Als hij er dan lol in krijgt andere dingen gaan aanbieden?

Succes vandaag!!

9. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ik zei als ik hem stiften gaf;alleen op t papier tekenen. 3 keer waarschuwen en dan als hij nog steeds door gaat met zichzelf tekenen, spullen gewoon weg nemen. en herhalen. en soms ook negeren.hij denkt dan dat hij het doet zonder mama het ziet.

10. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou hij deed het nog steeds in zijn mond en vond het volgens mij niet vies. 20 keer waarschuwen hielp ook niet. Dus na 1 ei was ik het wel zat.

11. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

Oct 10, 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Op de mond? Dat kan natuurlijk ook helpen :D

12. fafje

fafje Niet meer actief

debby, hihih aahh ach volgend jaar zullen ze heeeel mooi beschilderd zijn! :D

Share This Page