Wat is nou echt leuk om mee te spelen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Storm, 17 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Ja, roept u maar. Ik ben op zoek naar inspiratie voor de verjaardag van mijn zoontje over twee maanden. Ik heb nog even, maar tot dusver kom ik niet verder dan een bellenblaas. Dat gaf hij als antwoord op mijn vraag wat hij graag zou willen hebben.
    Dus, wat heeft jullie vier jarige wildebras vaak in handen? Hoe knullig ook, maakt niet uit. Als het maar vaak gebruikt wordt.

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Hier zijn al bijna 2 jaar dinosaurussen in alle vormen en maten zwaar favoriet. Bij de action of big bazar hebben ze leuke, kosten geen fluit, maar mijn zoontje is er aan verslaafd sinds hij er ooit 1 van de Sint kreeg. Hij speelt er dagelijks mee en de meest wilde avonturen worden hier beleefd.

Andere grote successen:

krokoloco
    Kleien
    Auto's
    Bob de Bouwer voertuigen
    Playmobil dragons
    Waterverven
    Speeltentje (van Ikea bijvoorbeeld)
    Duplo

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duplo!
    Bordspel junior jacht
    Haba mijn eerste spellendoos
    Electro

4. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Auto's, auto's & auto's... Hij speelt nergens anders mee

5. Storm

Storm Niet meer actief

Verder niemand??

De reden van mijn vraag is dat ik er eigenlijk wel klaar mee ben iedere keer duurdere (tot ong €50) cadeaus te kopen, waar vervolgens 1 of 2 keer mee gespeeld wordt en dan ligt het er.
    Ik ben dus eigenlijk op zoek naar simpele ideeën, die redelijk trefzeker zijn.
    Mijn zoon is gek van auto's, wild van het schepje wat hij bij de ikea heeft uitgezocht (veel pret voor €1,50), maar om hem hem nou een bak vol autootjes erbij te geven, hij heeft al een hele verzameling.

Dus gewoon die dingen die je misschien ooit een keer meegenomen hebt omdat het wel grappig was, maar wat een enorme hit blijkt. :p

6. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    #6 Mini en Maxi, 19 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2015
    En had je al aan auto's gedacht ;) of treinen, beiden zijn hier favoriet

En check eens Marktplaats als je op de kosten wil letten. Ik heb al eens tig auto's gekocht voor een fractie van de nieuwprijs. Ideaal! Ook omdat hier regelmatig "ongelukje" wordt gespeeld

O sorry, niet goed gelezen, heb je al...

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Echt, haal eens zo'n dino bij de action. 4 euro of zo, en ik heb nog geen jongetje bij ons thuis voorbij zien komen dat niet gelijk op de dino's dook :D

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier werd op die leeftijd bijna alleen met playmobil gespeeld

Maar dingen als een voetbal, waterpistol, plastic Dino, nephorloge?
    Zijn bij de jongetjes die ik ken altijd erg populair in ieder geval.

9. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Een simpele water(of zand) tafel, een big waterplay (hier 15 euro in de uitverkoop gekocht). En altijd een hit hier, waterballonnen.
    Alles met zand en water dus.

10. Storm

Storm Niet meer actief

waterplay hebben we al. Is inderdaad een megahit.
    Grote zandbak is ook aanwezig en zwembadje is er elk jaar nog geweest.
    Waterballonnen hebben we ook elk jaar.
    Dino's heb ik genoteerd!!
    Zand en watertafel hebben we niet, is dat nog grappig naast een zandbak? Want dan moet ik rap naar de action, die heeft ze staan.:)

Het gaat mij niet zozeer om de kosten, maar om het feit dat er niet mee gespeeld wordt. Dat vind ik zonde. Als iets bij wijze van spreken €100 kost en er wordt elke dag mee gespeeld is dat prima. Maar punt is dat alles wat hier wat duurder was (op loopfiets e.d. na) altijd maar blijft liggen.
    Snap nu ook wel waarom. Als je graag een bellenblaas wilt en je krijgt een toet toet auto's garage, is dat natuurlijk best een domper ;)

11. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gereedschapsetje vind hij geweldig....sinds kort ook zijn keukentje (keek hij eerst nauwelijks naar om)....kleien is favoriet.....we hebben vellen vol stickers die hij plakt.....zijn loopfiets blijft super leuk....stoepkrijten buiten is ook een idee...bij bol.com kan je verf kopen voor in bad of douche (=zeep), dat met een setje kwasten is super leuk....

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het klinkt meer alsof hij gewoon een actieve speler is.
    Eentje die graag rond rent en de wereld als zijn speeltuin ziet en als hetbware helemaal opgaat in zijn spel/wereld.
    Daar heb je geen dure dingen voor nodig... Hooguit die kleine dingen die je spel nog mooier maken.

Accessoires, aanvullingen.. Of dingen die triggeren om weer iets nieuws te bedenken.
    Ipv dat dure speelgoed wat je vaak al zittend speelt en door alle details al half bepaald wat je er mee gaat spelen nog voordat je bent begonnen.

13. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    - Playmobil
    - (water) pistool
    - handboeien (agentje spelen)
    - verkleedkleren
    - Lego
    - CD-spelertje
    - Buitenspeelgoed: blik gooien, fiets/step, skippy bal
    - Fantasiepoppen als Spiderman, Hulk, transformers
    - Voor de leergierige kids: oefenboeken voor de basisschool met voorbereidende schrijfopdrachten (letters overtrekken e.d.)

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Mike de Ridder kasteel was hier een groot succes.

15. Storm

Storm Niet meer actief

die badkrijtjes zijn echt heel leuk!! haha, nooit geweten dat dat bestond. Schrijf ik er ook bij!
    Skippybal heb ik ook weer opgeschreven. Was ik alweer vergeten, maar die van vorig jaar is lek, dus wel weer tijd voor een nieuwe.
    Hij heeft ook al een heel pakket Ikea treinen, waar hij inderdaad ook leuk mee kan spelen. Heeft ie met Sinterklaas gekregen.

playmobil/lego durf ik niet aan. Hij begint nu net een beetje met duplo te spelen, maar hij is veel te enthousiast en het vliegt nog steeds de hele kamer door, dus dat kleinere spul heeft voor hem nog geen enkele zin.
    Heb ook al aan kapla zitten denken. Als hij er niks van maakt kan hij er altijd nog een racebaan van leggen.

@Saskia: je slaat de spijker op z'n kop. Hij moet idd iets hebben dat tegen een stootje kan en waarmee hij alles kan doen wat hij wil. Maar ik ben niet zo creatief in het bedenken wat hij dan nodig is in zijn spel. Misschien een verrekijker, vergrootglas.

Ik heb ook al aan skates zitten denken, maar dat durf ik ook nog niet aan. Ben bang dat ik dan straks een abo heb op de gipskamer. Hij doet ook gewoon alles. Da's het nadeel.

16. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    De zand water tafel is hier een hit. Lekker kliederen met zand en water! Blubsie maken!!

Stoepkrijt kun je verkruimelen en een beetje water erbij. Verfbakje, rollertje en lekker verven maar buiten.
    Misschien is dat ook erg leuk.

Een setje om je eigen bellenblaas te maken? Recept staat wel op internet en dan leuk inpakken als kadootje.

Een grote doos met wcrollen knutslepapierkeukenrollen en andere knutseldingen.

De hema heeft kartonnen huisjes om te beschilderen.

Maar hier zijn autootjes ook favoriet. Autootjes in elke hoeda nigheid.

17. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor spel zijn een oude telefoon, een oude camera hier geweldig.
    En wat je zelf al zei: een verrekijker, een vergrootglas. Kriebelbeestjes zoeken buiten!
    Samen een insectenhotel bouwen, en dan met het vergrootglas kriebelbeestjes zoeken.

18. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier is een Cars kinder fototoestel heel erg favoriet, je kunt er foto's en filmpjes mee maken. Mijn oudste zoon kreeg hem toen hij 3 was en hij is nu ruim 6 en speelt er nog bijna dagelijks mee. Nu worden vooral filmpjes gemaakt die je erg leuk kunt bewerken.

Mijn andere zoon wordt 3 volgende week en hij is dol op kleien, dus krijgt hij hier nu een mooie grote kleidoos van playdoh (we hebben nu een paar potjes met wat vormpjes). Kan nu al genieten van de reactie die hij gaat geven volgende week :).

19. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zou een bellenblaasmachine geven en nog zo'n setje waarmee je verschillende bellen kunt maken en zo'n megafles bellenblaas. Waarom hem niet geven waarom hij vraagt?

20. Storm

Storm Niet meer actief

Bellenblaas staat wel op het lijstje, verschillende soorten en maten, maar een bellenblaasmachine gaan we echt niet doen. Daar is de lol zo af. Iets wat vanzelf gaat is bij mijn zoon zo uit de gratie.

Deel Deze Pagina