Onstoken oogjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Danielle1982, 18 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hey allemaal!

Onze dreumes heeft weer ontstoken oogjes, alweer de 2e keer.
    traant vreselijk, en komt ook etter uit. 'S morgens is zijn oogje dichtgeplakt.

Ik maak het nu telkens al schoon met afgekookt water en steriel gaasje, maar hebben jullie nog meer tips?

Wil morgen toch ff naar de dokter, miss is een zalfje nodig, maar miss kunnen we het zonder medicijnen ook redden?

Alvast bedankt!

2. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik maakte het schoon met kamille thee werkt ontsmettend en verdovend

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje had dit ook een paar maanden geleden en een paar dagen schoon houden met gekookt en afgekoelt water met een seriel gaasje hielp toch niet. We zijn na 3 dagen naar de huisarts geweest en toen hebben we oogdruppels gekregen en na weer 3 dagen ging het wel water beter. Uiteindelijk was het na een week over.

Wat een gedoe zeg die oogdruppels, we moesten het met z'n 2en doen want anders lukte het ons niet om die druppels in zijn oogjes te krijgen.

Succes

4. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    wij hebben dat ook 2 keer gehad maar ik ben toen toch maar een zalfje gaan halen bij de dokter want het werd alleen maar erger. dat zalfje helpt wel aardig snel maar tis wel een gevecht om het in het oogje te krijgen

5. Tink

Tink Niet meer actief

Gek antwoord misschien, maar geef je nog borstvoeding? Een druppeltje BV helpt ook heel goed tegen ontstoken oogjes :)

Oja en was elke keer goed je handen, want het is zo besmettelijk als wat. Ik heb het zelf op die manier een keer overgekregen en moest aan de oogdruppels want het ging met gekookt water en schoonhouden niet weg (bij kind wel overigens). Rotgevoel, alsof er de hele tijd zand in je ogen zit. En 's morgens inderdaad zat alles dichtgeplakt :(

6. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Jasmine heeft dit ook net gehad en ik maakte het schoon met afgekookt water of met kamillethee...vooral dit laatste werkte hier erg goed.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

zoonlief heeft het ook gehad, wij zijn er wel mee naar de ha gegaan, zalfje gekregen, is niet makkelijk om dat erin te krijgen, maar met 3 dagen was het over,

8. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    ja, zalfje heb ik nog in huis van vorige keer..
    Maar wil het toch graag eerst zo proberen te redden.. Hou niet zo van die zalfjes in de oogjes..

Deel Deze Pagina