Lieve dames, Wie kan ons helpen met ons probleem. Onze dochter heeft altijd al een lastig ritme gehad, maar de laatste weken word het van kwaad tot erger. Ze word veel wakker snachts en soms is ze in slaap te krijgen maar vaak slaapt ze niet totdat ze gegeten heeft. dit zorgt ervoor dat ze vaak sochtends der fles op een verschillend tijdstip heeft en door de dag geen drinkritme heeft. Ze drinkt meestal ook nog eens der flessen niet leeg, wat betekend dat we vaker de fles moeten geven dan zou moeten. omdat ze na 2 uur weer honger heeft. Ook het slapen is een drama. ze wil niet toegeven aan moeheid en als je haar in bed legt, is het huilen totdat ze weer gepakt word. de laatste fles krijgt ze nog steeds tussen 10 en 11 savonds omdat ze anders geheid snachts wakker word en blijft. daarnaast heeft ze ook veel last van eczeem en dus jeuk en krabt ze zich vaak open. tevens zijn we bezig met het geven van pepti om een eventuele koemelkalergie te kunnen opsporen. Al met al heeft ze op dit moment nergens een ritme in en dat breekt mij en mijn partner (met ook nog drukke banen erbij) erg op. Herkend iemand dit, of heeft iemand tips?
ik denk (als ik het zo lees) dat je in een cirkel zit van te snel weer voeding geven om het huilen te stoppen en daardoor drinkt ze haar fles niet leeg en komt om de 2 uur voor een fles, het enige dat ik nu kan bedenken is, hoe moeilijk ook, dat a-ritme doorbreken door nu te zeggen okay dit werkt niet, we gaan een schema invoeren, het zal even volhouden zijn en de eerste week uitputtend maar op die manier doorbreek je wel het vele voeden en en daardoor niet de fles leeg drinken en sneller weer willen drinken. ik denk ook dat het rustiger is voor je kindje als je dat doet. ik weet hoe uitputtend het kan zijn, wij hebben ook heel wat moeten doorstaan en doorbreken met dochterlief, maar het werkte wel. kindjes hebben zo jong als ze zijn behoefte aan duidelijkheid, structuur en regelmaat, daardoor voelen ze zich veilig. je zou aan de voedingsdeskundige hier op de site kunnen vragen hoe je het het beste kan indelen. heel veel sterkte en als je het echt niet meer trekt, vraag hulp! ga naar het CB of de huisarts en leg je verhaal uit.
met het exceem ed heb ik totaal geen ervaring.. Maar de nachten ken ik. Wat wij hebben gedaan is: 4 dagen vrij nemen (vrijdag t/m maandag) en we hebben jayden gewoon echt niet uit bed gehaald.. we bleven iedere x bij m staan en over zn bolletje aaien tot ie sliep en de 3e nacht ben alleen ik er nog 1x 5 minuten uit geweest sinds dien slaapt ie door!!! wat betreft de voedingstijden: geef snachts geen fles, probeer t eventueel met wat water waardoor er s morgens wel honger is en de fles waarschijnlijk wel leeg zal gaan en je dan je normale tijden aan kan houden. ( dit is bij ons gelukt, t wil niet zeggen dat t bij jullie ook werkt maar t is t proberen waard) succes