Onstoken oogjes...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lucia, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hai mede forummers! ;)

Ons Alyna heeft sinds vandaag ontstoken oogjes.
    Ik maak het schoon met (afgekoeld) gekookt water, kan/moet ik er nog iets anders aan doen?
    Zielig gezicht trouwens.:(

Liefs!

2. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.306
    1.466
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje heeft het ook 2 keer gehad. Je kunt ook kamillethee maken en dat laten afkoelen en daar de oogjes mee schoonmaken.

Helaas hielp dit bij mijn zoontje niet goed genoeg en heeft hij toen druppels gekregen voor zijn ontstoken oogjes van de huisarts.

3. ohmama

ohmama Niet meer actief

Druppelen idd, en ze moet er vooral niet te veel aanzitten, wat soms nogal lastig is voor die kleintjes...

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niet druppelen..(zo min mogelijk ermee doen). Wat heel goed helpt:
    - schoonmaken met afgekoeld gekookt water
    - beetje vaseline smeren (voorkomt aankoeken van traanvocht)

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ach gossie!! Wat zielig voor je meisje! Heeft ze er veel last van?

Hier nu al een paar keer gehad. Ben eigenlijk elke keer bij de huisarts geweest omdat het bij Anoeska ineens begint (veel troep in haar ogen) en het ook snel erger word. We hebben elke keer een zalfje gekregen en dat werkte redelijk snel.

Maar je moet het goed schoon houden met afgekookt water.

Beterschap met je meisje!!

(hierbij een foto van Anoeska vorig jaar met ontstoken ogen)

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi meiden!

We zijn gister toch maar even naar de dokter gegaan omdat ze er veel last van had, en na een dutje haar ogen maar amper open kreeg.:$
    Ben geen dokterloper, maar ben wel blij dat we gegaan zijn want ze heeft ook een beginnende oorontsteking.
    Dus ze heeft een AB kuurtje gekregen.

@Pluys; ja zo ziet mijn meisje er ook uit! Met opgezwollen oogjes, zielig!
    Wat een mooie meid heb je trouwens.:)

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36

Ik wilde net reageren dat mijn zoontje het ook eens heel erg heeft gehad en dat bleek ook een oorontsteking te zijn/ ontstoken amandelen etc. Staat onderling in verbinding met elkaar he, dus als het lang aanhoudt altijd even langs de huisarts gaan. Bij mijn zoontje merkte je verder niet dat hij "ziek" was duss...

8. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    mijn zoontje heeft ook ontstoken oogjes. De pus komt er met klonters tegenlijk uit en ze zijn ook klein en wat dikker. (sorry onsmakelijk weet het ;) ).
    Wilde vanavond eigenlijk naar de hap omdat zoonlief de pus in zijn ogen streek steeds en ik er niet aan mocht komen, maar omdat hij ineens zo diep in slaap was vond ik het zielig om hem wakker te maken, dus ben van plan om morgen vroeg meteen te bellen. Hij heeft al vanaf vorige week ontstoken ogen, denk nu zo'n week in totaal. heb het steeds schoongemaakt met lauw water en een watje maar hij blijft er zelf steeds in wrijven en doen..
    pluys, zo ziet mijn zoontje er ook uit, alleen heeft ie nog iets kleinere ogen..

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Druif; ja ik had ook helemaal verder niet gemerkt dat ze ziek was/last van haar oortje had!
    Dus ben wel blij dat we zijn gegaan.

@Daantje; sterkte met je zoontje; zielig gezicht he?!

Hier gaat het met de oogjes gelukkig al iets beter! :)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.896
    19.379
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn zoontje heeft sinds drie dagen "snotoogjes". Ik heb het idee dat het hier samenhangt met verkoudheid. Zij er ook dames die er ervaring mee hebben dat het vanzelf over gaat? Ik heb over 1,5 week een afspraak bij de dokter, in principe wil ik het dan gewoon even meenemen als hij toch even goed bekeken wordt. Maar als ik lees dat het kan samenhangen met oorontsteking begin ik toch te twijfelen of ik niet eerder moet gaan. Alleen is onze eigen huisarts volgende week op vakantie en ik ga niet graag naar een andere als het niet echt nodig is.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.043
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Valerie heeft het ook 2x gehad.
    En het is vanzelf overgegaan na een dag of 3.

12. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    kreeg van de dokter het advies om de oogjes goed schoon te maken met afgekookt lauw water en babyshampoo...

13. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Hier ook ontstoken oogjes, gaat hier samen met flinke verkoudheid. Las elders op internet dat het bijvoorbeeld kan komen doordat kinderen eerst met de handen aan snot of aan de mond zitten en vervolgens met de handen in de oogjes wrijven.
    Normaal zou ik even afgewacht hebben of het vanzelf over gaat (ga niet zo snel naar de dokter), maar heb dit keer direct gebeld voor een zalfje omdat ik hoog zwanger ben (en er niet op zit te wachten dat de baby straks ook direct wordt aangestoken want is erg besmettelijk). Heb een zalfje gekregen en als het na een paar dagen niet minder wordt wil de huisarts hem zien (nu alleen telefonisch geregeld).

14. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Dank je wel!! :D

Wat goed dat je toch naar de ha bent geweest! En hoe is het nu met je meisje?

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Goed hoor Pluys, dankjewel!
    Ze heeft alleen nog een loopneusje en roept dus constant 'Auw, mijn neus! ZAKDOOOOEEEEKKKKK!';):p

Deel Deze Pagina