Dit komt waarschijnlijk door het scheren. Door het scheren kunnen er haartjes ingroeien die een ontsteking veroorzaken. Ik heb het in mijn lies gehad. Ik wil je wel advisren het goed in de gaten te houden daar dit best gevaarlijk kan zijn. Bij mij was het op een nacht zo erg ontstoken dat ik begon te ijlen. Direct naar de huisarts geweest in de ochtend die het gelijk heeft opengesneden om alle troep er uit te laten (sorry!). Vokgens de HA was ik net op tijd omdat het op knappen stond, als het pus(weer sorry) in je bloed terecht komt ben je even wat verder van huis! Ik moest uiteindelijk nog een keer terug om operatief mijn kier te laten verwijderen in mijn lies omdat de ontsteking weer terug was gekomen. Sommige mensen zijn er gevoeliger voor, ik mocht bv ook niet meer scheren en heb nu het laten laseren. Wil je niet bang maken hoor, maar let er goed op! Als het erger en pijnlijker word gewoon direct naar de HA.
Hallo meiden, Ik ben net terug. De HA heeft het open gesneden, en wat bleek nou, het was een grote cyste met binnenin allemaal kleinere, die kleinere wilde ze met een pincet los peuteren maar dat heb ik niet laten doen. Ik moet nu 2 keer per dag in de badedas en zelf de rotzooi eruit knijpen. Het open snijden deed ontiegelijk veel pijn. Ze zij ook dat ik net op tijd was, want hij stond op springen. Ook zei ze dat ze zo'n grote op die plek nog nooit had gezien. Ik moet het nu dus zelf uit gaan knijpen en zorgen dat alles eruit is, zo niet dan stuurt ze me naar het ziekenhuis die er dan een drain in zet. Ik ben al vanaf 830 aan het janken van de pijn. Ga nu even in de badedas zitten. Bedankt voor alle reacties.
Ach meissie. Dus toch. Het open snijden is inderdaad heel naar. maar het uitspoelen 2 x per dag valt echt heel erg mee hoor. Ik zag er ook tegen op maar omdat die druk er af is ben je eigenlijk al bijna van de pijn verlost. Je zal even wat napijn hebben (en de schrik zit er natuurlijk ook goed in), maar geloof me, je zal je later op de dag zo veel beter voelen omdat de druk er af is! Goed van je dat je toch bent gegaan (je kan ook niet anders, het gaat gewoon te veel pijn doen). Lekker je badjas aan (ff niks eronder) koppie thee, tv aan en ff bijkomen! Beterschap!
Mocht de ontsteking weer terug komen dan zal je ha je waarschijnlijk doorsturen naar het ziekenhuis waar ze de klier operatief zullen verwijderen (met plaatselijke verdoving). Je zult er daarna geen last meer van hebben.
ik heb net even gekeken en geweekt, er zit een soort van driehoek snee in. Ik heb proberen te knijpen maar de bult is nog steeds groot. Ja de druk is eraf, maar de bult is niet heel veel kleiner geworden ofzo. En als ik knijp komt er ook niet zoveel uit. pfff, ik ga me wel ziekmelden op het werk, ga morgen echt niet werken. De druk is eraf, maar pijn doet het gewoon nog wel.
goed dat je bent gegaan, hopelijk was dit een gevoelsmatig positueve ervaring voor je zodat je er de volgende keer niet zo tegenop ziet! en pff wat moet jij een pijn gehad hebben! suc6
ik had vanmorgen zoveel pijn, het maakte me allemaal niks meer uit. Al stond het hele dorp mee te kijken. Nee de schaamte is er volledig vanaf. Maar ik laat het nooit meer open snijden zonder verdoving. Echt niet!
he meid, wat een vervelende ervaring zeg! Een ontsteking open snijden doet inderdaad pijn. Ze kunnen dat vaak alleen niet verdoven, omdat een verdoving niet goed werkt in een ontsteking. Dus het heeft dan weinig zin. Je kunt wel van tevoren even koelen bijvoorbeeld. Ik hoop voor je dat de bult gauw gaat slinken en dat de pijn wegtrekt!
de HA heeft een soort van koud spul erop gespoten van tevoren, maar dat hielp voor geen meter, heb de snee goed gevoeld en de hele praktijk bij elkaar gegild. En dat terwijl ik best een hoge pijngrens heb. pffffff
Ik geloof het graag dat het ontzettend veel pijn deed. Wel apart trouwens dat je moet weken in badedas. Werkt biotex of soda niet beter? Toen ik heel klein was moest er eens een nagel getrokken worden en toen moest ik met mijn vinger weken in soda..
Wat ook kan helpen is er een natte lap op houden. Dat trekt de troep eruit. Tis misschien niet zo'n handige plek voor een natte lap, maar het helpt wel!
Jeetjemina.. heb toch even met grote ogen meegelezen.. Ik ben ook wel een type voor bultjes en dingetjes van onderen maar dit heb ik (gelukkig) nog niet meegemaakt. Heel veel sterkte meid en doe voorlopig maar rustig aan!