onstoken talgklier op niet zo leuke plaats

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Krokus, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acire

acire Fanatiek lid

AUW!
    ik heb ook weleens een pukkel(tje), die dan redelijk pijn doet.
    Maar zo'n grote, pff wat zal jij een last hebben.
    ik hoop dat je er snel vanaf bent.

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb vanmorgen de gyn gebeld en die zei dat ik meteen moest komen. Maar ik heb geen verwijzing van de HA. Dus ik vanmorgen ook naar HA gebeld voor verwijzing. Ik moet vanmiddag terugbellen of ik hem krijg. Ik heb wel vast een afspraak gemaakt voor as donderdag bij de gyn.

De assistente van de gyn zei ook dat zij nooit in een cyste snijden zonder verdoving.

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ja het is ook absurt hoor krokus dat iemand zoiets doet!

4. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    mijn eigen mannelijke HA belde net. Hij vertelde dat ik acuut naar de gyn moest. Ik kon dat helemaal niet zelf uitknijpen. Ik kon de verwijzing meteen ophalen. Vreemd dat twee huisartsen twee verschillende dingen zeggen. Pfffff. Ik moet er donderdag om 1 uur zijn. Ben benieuwd bij de gyn.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nou...had je nu maar gelijk naar je eigen (mannelijke) HA gegaan... :)
    Wat lijkt me dat verschrikkelijk pijnlijk zeg :confused: Hopelijk ben je er snel van af!

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    nou inderdaad zeg, ik belde net mijn man en ik zeg nog, had ik maar meteen naar hem moeten gaan. Voortaan zet ik mijn schaamte maar opzij en ga lekker naar die vent hoor. Het is ook een super lieve man, daar niet van. Maar ja ik ben af en toe gewoon nog preuts, ook al heb ik twee bevallingen gehad. ;)

7. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Gelukkig gaat het al een jaar redelijk goed, ik heb er veel last van gehad in mijn liezen :(
    Van de h.a. moest ik douchen met dettol, maar ja, dat wil je natuurlijk niet te vaak gebruiken in de liezen dus ik doe het ongeveer 1x per week. Dit gaat redelijk goed nu.

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik heb dat ook eens gehad...

Ik heb er toen een naald doorheen geprikt haha! Wel een ontsmette natuurlijk. En toen liep alles eruit (oke ranzig detail, maar je snapt m) en toen was het over..

9. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Holy Crap! Die plaatjes van die bartholinische cyste...:O

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik heb ook 2 knobbeltjes in me lipjes...dacht dat het er bij hoorde zo af en toe maar als ik het hier lees toch niet
    als ze weer groter worden dan toch maar een keertje heen denk......
    en ook ik ozu me schaamtje overboord zetten...alleen het nadeel is onze ha is heel aardig en ook nog knap :oops:

11. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Hier ook bekend met hydranetitus suppurativa. Al vanaf mijn 12e zulke grote bulten. Balen, kan niet anders zeggen en MEGA pijnlijk, inderdaad :evil:

Sinds 3 weken is bij mijn een gat van 1 bij 1,5 cm tegen ieders verwachting in vanzelf dichtgegroeid. Er hing al maanden een klompje weefsel uit van dezelfde afmetingen. De HA zou het wegsnijden (7e keer al) maar tot mijn verbazing is het na 4 maanden zelf dichtgegroeid. Het prikken, snijden, knijpen en baden doe ik na al die jaren, dermatologen en HA's zelf. Ik heb dit nl. nog maar 2 maanden sinds mijn 12e NIET gehad, verder dus elke maand een aantal naast elkaar...

bij vragen hoor ik het wel. Niet iets om blij van te worden, wel iets wat bij mij hoort kennelijk.

Succes, de pijn wordt echt minder :D

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik prik/snij ook zelf door hoor Dwezelin,klinkt voor andere mischien echt ongellooflijk maar als je hydranetitus suppurativa hebt en je zit in een periode dat je flink veel last hebt kun je net zo goed bij de huisarts blijven logeren.Ik heb het ook sinds mijn 12e (sinds ik menstrueer) soms periodes bijna geen last maar dan komt het weer terug.Mijn oksels en liezen zitten dan ook vol met littekens :( Ik gebruik nu Betadinescrub en heb antibiotica zalf,dat scheelt wel wat.

13. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    ook ik heb het een keer gehad.. ben niet naar de ha gegaan ben er gewoon zelf mee gaan kloten...
    kneep erin en toen kwam er allemaal vuiligheid uit.. daarna nooit meer last van gehad

14. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    @Gijsje.. tja het is inderdaad wat ja! Gek genoeg went het wel. Ik bedoel, ik weet niet beter. Het is bij mij net als menstrueren, dat komt ook 1x in de zoveel tijd en dit dus ook. Bij mij is het inderdaad ook sinds toen begonnen.

Nu heb ik er (afkloppen) geen last van. Het kan ook zijn omdat ik nu alleen maar leggings met jurkjes draag. Het komt nl. doordat er een ophoping in de lies plaatsvind waarbij de talgklieren verstoppen. Nu er niets valt op te hopen... gaat het veel beter. Maar soms kan een zwangerschap de klachten ook verlichten (ipv verergeren). Al met al... een hoop gedoe altijd. Je wordt zo belemmerd hè, niet zwemmen, je kunt geen ondergoed aan, zitten en opstaand doet pijn, alles onder bloed etc.

Wat een verhaal :oops:

15. mieke

mieke Bekend lid

oooooh meid wat heb jij afgezien
    ik heb het ook en wel in mijn liezen ,oksels en 1 op mijn buik
    en het bgint nu zelf in mijn vagina ongeveer
    ik wordt er knetter gek van vooral in mijn oksels
    dan kan ik mijn armen gewoon niet meer bewegen

vlak voor ik mijn 1e dochter kreeg
    had ik er 1 bij mijn stuitje
    en die werdt ook zo mega groot
    ben er zelfs mee naar de eerste hulp geweest maar daar konden ze niks voor me doen want ze konden me niet verdoven omdat ik zwanger was
    mijn schoonmoedre heeft toen trekzalf gehaald en gaasjes
    en na 1 dag was hij kapot wat een opluchting

mijn ha wil er niks aan doen want die zegt je bent te dik dus het ligt aan je zelf dat je die bulten hebt
    (maakt overigens niet uit waar voor ik kom al heb ik mn pols gekneusd dan ben ik nog te dik :rolleyes: )

heel veel beterschap en een dikke knuff

veel liefs mieke

16. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wat een belachelijke reactie zeg. je bent te dik :(

ik ben ook 106 kilo, kom van 122 af, heb in zes weken 16 kilo verloren. Maar nog hoeft mijn HA of wie dan ook te zeggen dat ik te dik ben.

Een collega van me heeft precies op dezelde plaats een cyste gehad en die was helemaal niet dik.

Ik moet morgen naar de gyn, ik voel nog steeds een knobbel ongeveer zo groot als een grote knikker. Hoop dat ze het morgen meteen weghalen MET verdoving.

17. mieke

mieke Bekend lid

hoi krokus

ik hoop zo voor je dat je morgen goed geholpen wordt dat je overal vanaf bent ik zal aan je denken

enja ik weet het het is gewoon belachelijk ik heb er al last van sinds ik voor het eerst ongesteld was .
    ik ga van de week ook proberen om een afspraak te maken bij de nieuwe assistent ha in de praktijk .
    kijken of hij me verder kan helpen want ik wordt gek van de pijn
    het lijkt mekaar ook wel af te wisselen
    eerst mn liezen en dan mijn oksels
    ik heb eigenlijk altijd wel ergens een pijnlijke knikker zitten.

nu ook nog eens in mijn vagina
    ik denk zoiets als de bartholinische cyste alleen zijn mijn binnenste schaamlippen toen ik 11/12 was verkleind (en nu heb ik dus haast niks meer)vandaar dat ik over bijna in de vagina spreek

ik ben het zo zat er is bijna geen normaal leven meer mee te hebben .
    heb van alles al gehad antibioticaen zalfjes
    maar het enige wat mij soms helpt als het erg pijnlijk wordt is trekzalf maar dat stinkt zoooo verschikkelijk maar helpt wel de bulten sneller te knappen

kortom ik weet echt niet meer wat ik moet doen

liefs mieke

18. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Hoi Mieke,

Als ik jou was zou ik een verwijzing vragen naar de gyn. Mijn HA deed er totaal niet moeilijk over. Succes

19. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Succes morgen krokus!
    Ik moet morgen voor het eerst een spiraaltje laten zetten (is heel iets anders, maar wel in de buurt) en ik ben behoorlijk nerveus. Maar van mijn preutsheid ben ik sinds mijn zwangerschap wel af, dus ik moet morgen naar m'n mannelijke huisarts om het te laten zetten.

20. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    p.s. over te dik zijn, mijn gyn zei dat mijn zoontje daarom waarschijnlijk niet goed ingedaald was en ik daarom een keizersnede moest. Mijn moeder is d'r hele leven nog nooit boven de 65 kg geweest (ze is 1,68 m) em die had hetzelfde bij mijn oudste zus.
    Ik heb soms het idee dat tegenwoordig alles komt doordat men "te dik" is, is wel een makkelijke diagnose, zo kan ik ook dokter worden.

Deel Deze Pagina