ik heb ook al een spiraal laten zetten in aug. Dat vond ik ook erg genant, maar ik heb het bij een vrouwelijke gyn laten doen. Die kende ik ook al tijdens mijn zwangerschap.
@ Mieke,wat een belachlijke opmerking van je huisarts,ik zou echt om een verwijzing naar een dermatoloog vragen aan zulke opmerkingen heb je niks.Ik weeg nu over de 100 maar heb het al (zoals vele)sinds mijn pubertijd,in mijn slanke periode had ik er net zo veel last van.Mijn moeder heeft het ook vanaf haar pubertijd.Wat bij mij trouwens wel helpt is geen varkensvlees meer eten,niet dat het dan helemaal over is maar heb het idee dat de ontstekingen dan minder heftig zijn.Ik heb nu weer een plekje onder mijn oksel wat niet dicht wil. @krokus,veel suc6 morgen,hopelijk kan de huisarts je helpen en vraag anders om eeb verwijzing.
@ krokus alles goed gegaan vandaag? ik hoop van wel liefs mieke ja indd cvwinkoop het lijkt wel of alles op te dik zijn neer komt vooral bij onze dokter of je bent te dik of je bent allergies das ook een stopwoordje van dr ja gijsje ik ga zeker volgende week maatregelen nemen ik zal is op mn strepen gaan staan groetjes en veel liefs mieke
ik ben gisteren bij de gyn geweest. die heeft het bekeken en zei dat het flink geslonken was. Ze zei ook dat een ha NOOIT in een cyste mag snijden. De cyste die ik had moest onder narcose op de ok verwijderd worden. Dus grove fout van HA. De kans dat de cyste terug komt is nu dus heel groot. Mocht ie nog terugkomen dan mag ik acuut een afspraak maken met de gyn. Die halen hem dan operatief weg. Pfff ben toch wel opgelucht dat ik niet meer zonder verdoving gesneden wordt.
Nou mooi dan zo'n huisarts,zou er wel wat over zeggen! Ik hoop voor je dat ie niet terug komt en dat je van de pijn af bent en de volgende keer idd hup gelijk naar de gynecoloog!
Lezen jullie wel het topic voordat je iets plaatst?(zoals ik hierboven ook al schreef) Ze heeft een bartholinische cyste die ontstoken is en die gaat echt niet weg met trekzalf ](*,)
hoi, ik kan zeggen dat je echt ff naar de ha moet gaan ikzelf heb er ook regelmatig last van dus weet hoe het voelt het enige dat hij doet is ff een sneetje erin maken want als je zo blijft doorlopen kan het naar binnen schietten en daar word je echt niet vrolijk van hoor groetjes wendy
ladytwister, zoals je kon lezen is ze er bij de ha geweest en heeft die gesneden.... helaas moest ze daarna door naar de gyn en die zei dat de ha er geen snee in mocht maken..... hoop dat het nu goed gaat met je...?
Heb net het topic gelezen en vroeg me af hoe het nu met je gaat TS? Hoop dat het zo goed als weg is en dat je geen pijn meer hebt. Heb zelf in mijn eerste zwangerschap een klein bultje gehad, mar die is gelukkig vanzelf weggegaan en was ook lang niet zo pijnlijk als wat jij beschrijft...
Hallo allemaal, Ja het gaat goed met me. De gyn had gezegd dat er nog wel wat zat (dat voel ik zelf ook) maar dat dat zelf moest wegtrekken. Het is nog steeds niet helemaal weg, maar ik voel er niks van, ook de snee is inmiddels geheeld gelukkig. Ik hoop dat ie niet meer terugkomt. vooral niet 7 bij 5 cm. pfffff. Bedankt voor de lieve reacties van iedereen
Hier nog een meid met Hidredanitis Supperativa (onder het kopje zwanger worden en in de lounge heb ik de afgelopen tijd ook hier wat over geplaatst). Ik wil iedereen aanraden en mededelen dat wanneer je zo'n bult hebt je ABSOLUUT NIET zelf er in moet gaan prikken met een naald (ondanks dat je die steriel hebt gemaakt) of wat dan ook. Hoe vervelend de pijn ook is. Wanneer zo'n bult komt opzetten direct je huisarts, dermatoloog, chirurg of wat dan ook bellen. Wanneer deze bult onder de huid gaat knappen ben je verder van huis. Ik heb net vorige week een hele week in het ziekenhuis gelegen i.v.m. zo'n ontsteking. Ik heb aan het infuus met de antibiotica gelegen. Maandag kwam ik er en de maandag erop mocht ik weer naar huis. De ontsteking was weg, maar de bult zat er nog wel. Wil het geval zijn dat de ontsteking 2 dagen later weer op begon te spelen. Ben nu net afgelopen vrijdag naar mijn dermatoloog geweest en hij heeft het opengehaald. De verdovingen deden ontzettend veel pijn, heb heel wat afgejankt en geschreeuwd daar in het ziekenhuis. Heb nu een wond van zo'n 7cm, het is gehecht en de dermatoloog heeft er een prop uitgehaald (het leek wel op een stuk hersen, of zoals mijn vriend zegt een gezwel). Ik weet hoe die verdovingen zijn, ik ben inmiddels al 11 keer op de polikliniek geholpen (plaatselijke verdovingen) en heb 3 keer een operatie met een ruggenprik gehad (en dat alles in 3 jaar tijd). Vorig jaar waren we op vakantie in Amerika en toen kreeg ik er ook last van (was net een week voordat we op vakantie gingen ook al geopereerd aan de andere kant). Daar heb ik morfine gekregen en verdoven kon op dat moment ook niet omdat de ontsteking te groot was. Heb er uiteindelijk een drain in gekregen. Wanneer er een nog niet zo grote ontsteking zit moet het eromheen verdoofd kunnen worden. Meiden, het is heel pijnlijk, het is chronisch en ze zeggen dat je er mee moet leren omgaan (alhoewel ik dat zelf nog niet goed kan). Baal ook nog enorm, want zijn net voor het eerst gestopt met de pil en vandaag is de vruchtbaarste dag, maar dat moeten we dus helaas over slaan. Meid, ik hoop dat je hier een beetje iets aan hebt en dat we je laten zien dat je echt niet de enige bent. In het begin vond ik het ook altijd eng om met "de benen wijd" te moeten liggen, maar op dit moment hebben denk ik al zo'n 10-15 verschillende mensen mij zo gezien en het kan me echt niet meer schelen zolang de pijn en de druk maar weg is! Ik hoop dat het bij jou niet snel meer terugkomt (of liever gezegd, helemaal niet natuurlijk). Liefs,