morgen gaan we met de bus naar spanje met onze 2 kinderen. we mogen in totaal 4 koffers en 2 handbagage meenemen, nu hebben we 2 koffers ipv 4, omdat de kleding van onze kids bij ons er bij zitten. het gewicht van de koffers is nu 22 kilo en 20 kilo is wat gemeld staat. zou dat erg zijn? 2 kilo overgewicht?, maar aan de andere kant hebben we ipv 4 koffers maar 2 koffers en de koffers worden niet gewogen zoals bij vliegen. iemand dit ook gehad? groetjes wendy
volgens mij is het zo dat je 20 kilo per koffer mag. dus dan zou je qua totaalgewicht er ver onder itten. de chaueffeur zal het echt niet nawegen maar het is ook meer voor die man om te tillen enzo. denk niet dat je je er echt druk om hoeft te maken
Och meid mijn koffers waren ook vaak zwaarder en werd nooit moeilijk over gedaan. Dus zou je niet te druk maken! Geniet van je vakantie!
Ik denk dat deze regel er is om het totale laadgewicht niet te hoog te laten zijn. Dus alle passagiers samen x 20 kg = max. gewicht. Daar zitten jullie dus ver onder en zal dus vast prima zijn. Fijne vakantie!!
het gaat niet om het laadvermogen wat minder wordt doordat jullie met zn vieren maar 2 koffers meenemen. het gaat om de arbo wetgeving waarin staat dat de chauffeurs maar 20kg per koffer mogen sjouwen/tillen. en inderdaad de koffers worden niet gewogen maar als een chauffeur de koffer echt te zwaar vindt dan kan het zijn dat je deze zelf even in de bus moet tillen. maar goed, 2 kg valt nog wel mee. (werk zelf bij een firma die busvakanties naar spanje verzorgt. wellicht dat je bij deze maatschappij heb geboekt) iig veel vakantieplezier!
we hebben toch nog een 3e koffer aangemaakt uit de andere 2 koffers iets gehaald en daarbij gestopt samen met het speelgoed van de kids nu wegen de grote koffers rond de 19 kilo per stuk en de andere rond de 14. we gaan 2 weken, maar heb meestal voor 3 a 4 weken bij ons lijkt wel haha altijd te veel, maar ja dat heb je ook met 2 kinderen dan willen we wel extra aantal setjes meenemen.
Ik vind het knap dat je het in eerste instantie in 2 koffers gekregen hebt! Als ik een koffer ga inpakken, neem ik voor een heel land mee en dat is alleen voor mezelf Laat staan als er ook nog een kind meegaat dalijk...
Ik zou er dan idd 3 koffers van maken. Je neemt altijd meer mee als je terug komt. Vind het wel knap hihi alles in 2 koffers. Ik heb al 2 koffers nodig voor 2 personen en wat kleine dingen voor de hond. + handbagage extra.
het zijn best grote koffers, maar het was idd proppen, met de gedachte dan hebben we minder te sjouwen, maar zo gaat het ook wel, nu 3 koffers en 2 handbagage. en een strijkijzer natuurlijk, want hoe netjes ik ook alles in de koffer doe, als we op de bestemming uitpakken, dan is het alsnog een beetje verkreukeld.