middenoorontsteking baby sinds vorige week dinsdag.. (9maand)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door asmama, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    De titel zegt het eigenlijk al een beetje.. Mijn zoontje van 9 maanden heeft sinds vorige week dindags een middenoorontsteking. (Althans toen zijn we erachter gekomen) Hij was al een paar dagen jengelig dus toen die dinsdag bij de HA aan de bel getrokken en die constateerde een middenooronsteking. Omdat mijn zoontje preventief AB gebruikt vanwege nierbekkenonstekingen is hij toch een beetje een risicogroep en heeft hij toen een 6 daagse amoxciline kuur voorgeschreven. Die is dus nu ook al 4 dagen afgelopen en maandag waren wij bij de KA en die heb ik nog even in zijn oortje laten kijken en het was nog niet over zei ze.. Overdag doet hij het best goed eet wel goed enzo (Zolang ik hem rechtop hou) alleen slapen is echt een DRAMA vooral snachts! Dan ligt hij en komt er druk op natuurlijk.. Arm kind Ik heb het bedje al schuin gezet. ik geef hem nu al een week lang elke avond een zetpil dan komt hij tot 6 uur de nacht door. Overdag geef ik hem expres geen zetpillen omdat ik het zo minimaal mogelijk wil houden maar als hij sávonds geen krijgt is het de nacht een drama voor mezelf maakt het nog niet zoveel uit maar die arme jongen is zo moe, Maar hoelang mag zon middenoorontsteking nu duren? Ik heb gehoord dat het op een gegeven moment ook "los knapt" en een soort pus uit komt.. Maar het is nu al 10 dagen zo en ik zie nog niks behalve dat hij steeds naar zijn oortje grijpt.. Sorry voor het lange verhaal.. Maar..Wat zijn jullie ervaringen hiermee Hoort dat zo lang te duren?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    heeft hij koorts? Dan zou ik helemaal vragen om een nieuwe kuur, eigenlijk zoiezo omdat hij er wel last van heeft..

HIer al 5 keer middenoorontsteking gehad (vaak dubbele) en inmiddels heeft ze buisjes.

Heb het één keer gehad dat het na een kuur niet over was. Na een week een extra kuur gehad (augmentin, iets zwaarder als amoxciciline) en toen was het wel over maar mijn dochter had wel koorts erbij.

3. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hij heeft geen koorts meer 37.6 net nog gemeten.. maar grijpt nog wel steeds naar zijn oorjte.. en ik heb gehoor dat als het "over"
    gaat het dan los knapt en er viezigheid uit komt.. Maar dat gebeurd ook maar niet..

Deel Deze Pagina