autostoeltjesdilemma

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debby82, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik had het er net op facebook met iemand over en ben eigelijk wel benieuwd welke keuze jullie zouden maken.

Situatie is als volgt.
    Mijn zoontje is 16 maanden en ik denk dat ie uiterlijk volgende maand toch echt niet meer in de maxi cosi past.
    Nu heb ik een maxi cosi tobi maar daar zit mijn dochter van 3 in en op zich zou ze daar nog wel even in kunnen zitten. Denk max een half jaar. Ze weegt wel al de 15 kg.

Nu zit ik dus met een dilemma. Ik heb 3 opties:

-mijn dochter alvast overdoen naar het volgende stoeltje
    -tijdelijk het autostoeltje van mijn ouders gebruiken maar die is van de hema en voor mijn gevoel toch iets minder veilig.
    -een dure maxi cosi tobi/romer king aanschaffen die ik dan ongeveer 5 maanden zou gebruiken.

Wat zouden jullie doen?

Tweedehands aanschaffen is eigelijk geen optie voor mij.

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik zou je dochtertje al overdoen naar het volgende stoeltje. Volgens mij mag ze qua gewicht ook al wel over naar het volgende stoeltje.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    als 2e hands geen optie is dan zou ik het stoeltje van je ouders gebruiken. die zijn echt niet minder veilig. alle stoeltjes moeten in nederland aan normen voldoen. dus ook die van de hema.
    en buiten dat, dan zal je nu een dure stoel kopen omdat je het hema ding niet vertrouwd maar als je kinderen bij je ouders zijn dan zitten ze alsnog (denk ik) in die hema stoel. dat maakt dus niets uit.
    dan maakt het dus niet uit.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    droebeltje dat is op zich waar... maar mijn ouders hebben dat ding gekocht en omdat ik het niet zo vertrouw geef ik eigelijk altijd mijn eigen autostoel mee... dus emma heeft dr 1 keer ingezeten...

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    En een groep 1/2/3 stoeltje kopen voor je dochter (of in eerste instantie voor je zoontje natuurlijk ;))?

(J. zou qua gewicht ook naar een groep 2 stoel kunnen, maar ik vind het toch wel erg fijn dat ze nog echt vast zit. Volgens mij zit ze ook veiliger/beter beschermd in de Tobi, en ook steviger als ze in slaap valt, dus ik houd haar er graag nog even in.)

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ja dat is misschien nog een optie...
    hoe lang blijven ze in de groep 2 eigelijk? Want anders zit ik straks met hetzelfde verhaal natuurlijk

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    die van de hema heeft alle keurmerken (anders mogen ze die geen eens verkopen) dus die is wel gewoon veilig hoor. maar goed, als het niet goed voelt dan moet je het niet doen. ik zou je dochter gewoon laten overstappen in grotere stoel! hier ook gedaan met 15 kg en 3 jr en 3 mnd ivm het jongere zusje die ook echt over moest.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.051
    2.186
    113
    Brabant
    Wij hadden t zelfde en hebben de oudste doorgeschoven naar een rodi xp air stoeltje. Zit ze prima in en ook heel veilig.
    De jongste zit nu dus in de tobi.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Die van de Hema vertrouw ik ook voor geen meter. Ik zou je dochter naar de volgende stoel doen en deze stoel doorschuiven naar je zoontje.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste is met 3,5 over gegaan naar een nr2 stoel (zitverhoger met hoofd/rugsteun).

Ik zou kiezen tussen die Hema, of een vervolgstoeltje voor je dochter.. Dat hangt dan een beetje van je kindjes af (luistert het goed vooral). ja, dan een vervolg, anders de hema..

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Volgens mij is groep 2 en 3 bijna altijd gecombineerd (eerst zitverhoger met rugleuning, daarna alleen de zitverhoger). En daaar kunnen ze tot 36 kg in, dus dat is lang. ;) Volgens mij is ie qua leeftijd tot 12 jaar oid? Maar veel kinderen gaan er al eerder af, heb ik het idee.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    groep 2 gaat veel langer mee. Mijn jochie zit er nu anderhalf jaar in, en de hoofdsteun kan nog hoger. Dus hij zal de kleuterklassen er wel in blijven denk ik.. En daarna nog alleen de stoelverhoger.. Maar die zijn ook minder duur..

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb besloten mijn dochter inderdaad over te doen. Vandaag gelijk gedaan en ging prima!

14. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

overstappen na ee ander stoeltje....

Deel Deze Pagina