Ont-nuvaringen?! Pijn baarmoeder en eierstokken?!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Oermoeder, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    Ik heb op 4 november mijn nuvaring eruit gehaald ivm de stopweek en daarna kwam er op 9 november de onttrekkingsbloeding.
    Daarna heb ik geen nieuwe nuvaring er in gedaan, omdat ik mijn eigen cyclus weer wil krijgen. We zijn dus nog niet bezig met 'zwanger worden'.

Vorige week zondag en maandag twee keer gevreeën zonder condoom. Want ik kan me niet voorstellen dat er aan het einde vd stopweek of vlak daarna een eisprong komt.

Maar sinds 3 dagen heb ik een hele gevoelige onderbuik (heel laag). Tijdens vrijen had ik er last van (toen het iets wilder er aan toe ging ;))
    Maar ik heb vrijwel geen afscheiding, dus ik denk niet dat het door een (aankomende) eisprong komt.
    Gisteravond en vandaag is mijn onderbuik zo gevoelig dat als ik ga hoesten dan schiet er een scherpe pijn rechtsonder of linksonder in mijn buik! :(

(Ik heb trouwens geen last van mijn darmen, gewoon normale ontlasting.)

Wat kan het zijn dat het nu zo gevoelig is? Iemand ervaring hiermee?

2. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit had ik ook elke keer als ik de nuvaring na de stopweek weer in deed.. ook pijn onder in me buik maar was naar een paar dagen weer weg

3. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    Apart zeg... Ik had dat nooit als ik de nieuwe nuvaring er weer in deed.
    Nu dus de eerste cyclus zonder nuvaring.
    Wat zou het kunnen zijn?

4. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    zou ff je huisarts bellen

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik herken het niet.
    Ik had al meteen weer een normale cyclus alleen wel meer menstruatiepijn en wat heftigere menstruatie dan tijdens het gebruik van de nuvaring.

Helemaal safe is vrijen zonder condoom niet (al is de kans niet heel groot), je weet niet wanneer je eisprong zal plaatsvinden en het verschilt ook hoe lang de zaadjes in leven blijven.

6. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    Meiden, dank voor jullie reacties!
    Ik wacht het nog even af (zou de huisarts ook zeggen als ik daar nu zou zijn).
    Ik hoopte dat iemand misschien zou herkennen waardoor dit komt... Misschien toch naderende eisprong of ont-nuvaringen...
    Het is namelijk weer zo wennen, zo zonder nuvaring en dat ik nu mijn eigen cyclus weer terugkrijg... Voelt alsof ik het weer opnieuw ga leren kennen.

7. Liefebees

Liefebees Niet meer actief

Dus 10/11 november sex gehad? Officieel zou je dus 11 november weer beginnen met de ring?

Ik herken het niet nadat ik ben gestopt met de ring, maar elk lichaam reageert anders natuurlijk!

8. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    11 en 12 november seks gehad. (hihi, voelt best raar om zoiets intiems op te schrijven).:)
    Indien ik door had willen gaan met de nuvaring, dan had die zondagavond 11 november ingebracht moeten worden.

9. Liefebees

Dan lijkt mij het ook niet echt ontpillen. Hmmmmmm.. heb je er nog last van? Ik zou het eigenlijks ook niet weten wat het kan zijn.

10. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    Ik heb nog steeds een gevoelige onderbuik. Als ik moet hoesten schiet er soms een pijn ter hoogte van mijn baarmoeder en eierstokken..... Ik vind dat gevoel herkenbaar van mijn zwangerschappen, want dat was en soort bandenpijn door de groeiende baarmoeder, maar ik zou nu nog niet eens zwanger kunnen zijn, dus het is toch wel een beetje raar.
    Ik geloof wel dat het te maken heeft met de eisprong, want maandagavond verloor ik een sliert rekbaar slijm (beetje doorzichtig roze).
    En sinds eergisteren zeer gevoelige tepels.

Het enige wat ik nu vreemd vind is dat mijn buik zo gevoelig blijft... Na de eisprong zou het toch weer over moeten gaan?

11. Liefebees

Apart hoor! Misschien toch maar een testje doen, just in case? Of aankloppen bij de HA. Ben wel nieuwschierig nu! Maar als je denkt dat het de eisprong is, dan is die of erg laat of erg vroeg toch ( zo na je ontrekkingsbloeding) ? Wat je beschrijft klinkt als bandenpijn. Hmmmmmm

12. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    De onttrekkingsbloeding begon op 9 november. En ongeveer 12 dagen later was de eisprong (tenminste dat denk ik). Volgens mij kan het wel dat er in die periode een eitje ging rijpen....
    Mijn cyclus moet nog wat normaliseren, want vroeger had ik een cyclus van 30 dagen.

Ik wacht nog maar ff af!

Toch vind ik het erg fijn om dit even hier te delen... :)

13. Liefebees

Oh ja, het kan dan inderdaad wel, hoe je het zo verteld. Ga je afwachten nu tot je volgende menstruatie?

14. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    Ja ikd enk het wel! :)

Deel Deze Pagina