Ik heb het gedaan! :D

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Dani84, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

http://www.zwangerschapspagina.nl/anticonceptie/394370-mirena-zetten-na-ervaringen-lezen-durf-niet-meer.html

Haha ik heb het gedaan ik heb een Mirena laten zetten. zie vorig topic dat ik niet durfde..
    zetten deed ff pijn en was vervelend maar nu is het redelijk te doen.

Wel heb ik een paar vraagjes misschien dat jullie antwoorden hebben?

1, Ze zei dat ik een paar weken niet mocht zwemmen, in bad of een tampon mocht gebruiken omdat de baarmoedermond nog iets open stond.. eigenlijk zolang het vloeide.. maar hoe lang dit was kon ze geen antwoord opgeven.. jullie?

2, sex mag dan wel gewoon of moet het met condoom.
    over 6 weken moet ik voor controle of deze goed zit en advies was met condoom maar stel dat we t een x vergeten kan dat dat kwaad ivm infecties?

3. kan ik zelf veroorzaken dat ie er uitkomt bijv door extra hard te persen tijdens nr 2 :) haha die angst heb ik nl..

Graag jullie reacties.
    groetjes, Danielle

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

niemand???

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Toen ik de mirena heb laten zetten mocht ik wel direct tampons gebruiken van de gyn. Sex moest de eerste 4 weken met condooms en als hij goed geplaatst is kun je het er niet zomaar uit persen hoor ;)

4. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik zou condooms gebruiken. Tenzij je t risico van een zwangerschap wilt lopen. Na de controle weet je zeker dat t goed zit. Mijn schoonzus twijfelde bij t plaatsen direct al of ie goed zat. Naven paar dagen laten controleren en toen bleek hij te zijn gaan zwerven in haar buik. Met een kijkoperatie is hij toen verwijderd, was nl door t buikvlies al heen! Dus pas zeker in t begin goed op. Zij is er begrijpelijk nooit meer aan begonnen.
    In een ander forum waar ik klets is iemand ook zwanger geraakt. Spiraal is nergens meer terug te vinden dus waarschijnlijk verloren tijdens naar t toilet gaan.
    Wil je niet bang maken want t gaat meestal goed maar wel iets om rekening mee te houden.

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, over het plaatsen: gyn zei hier dat het nu op z'n vroegst 10 weken na een bevalling geplaatst wordt ivm dat de baarmoeder dan niet zo snel doorboord wordt als met 6 weken. Ook wordt hier direct na plaatsen gecontroleerd met de echo om te kijken of de spiraal goed zit.

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ja er is ook gelijk gekeken en hij zat volgens haar wel goed na 6 a 7 weken heb ik nog een controle.

Dus tot die tijd wel veilig dan..
    Maar ivm infecties mag zwemmen enz wel?

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina