(Ont)zorgen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door LadyIngrid, 4 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi,

Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en sinds gisteren heb ik pijn bij t lopen, opstaan, mijn voeten op de tafel tillen en omdraaien in bed. De pijn centreert zich aan de onderkant van mijn schaambotje. Het is erg pijnlijk. Ik vraag me af of dit bij een indaling hoort?

Daarnaast heb ik de laatste dagen veel harde buiken, kan dit ook een teken zijn van een ophanden zijnde bevalling? Mijn kindje liet vorige week op de echo zien dat zijn buikje niet lekker meer groeide (de PI echter was goed). Maak me wel een klein beetje zorgen.

Groetjes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi LadyIngrid,

vervelende klacht zo aan het eind. Het kan inderdaad het indalen zijn. Dan komt er meer druk op je banden en je beken en met name je schaambot kan door die druk vervelend gaan doen. Vaak als je lang zit of hebt gelegen of juist als je wat meer hebt gelopen. Afwisseling van houding en activiteit is heel belangrijk.
    Het kan ook zijn dat als de kleine zijn hoofd wat anders in je bekken draait of met zijn rug de andere kant uit draait, de druk wat anders wordt en het minder pijnlijk wordt.
    De harde buiken horen er op het laatst vaak gewoon bij. Je lijf is zich aan het voorbereiden. Je kunt toch wel ook overtijd lopen, ook al heb je al harde buiken/voorweeën gehad. Helaas niets over te zeggen dus.
    Dat je kindje niet heel hard meer groeit is geen fijn idee, maar zolang de dopplers goed zijn en je voelt je kindje nog bewegen zou je het kunnen afwachten. Je zul wellicht nog wel een extra echo krijgen? Spannend allemaal. Laat je goed voorlichten door je vk/arts en bel gerust bij twijfel over leven voelen of anderszins ongerustheid.

Groetjes Brigitte

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Ondertussen ben ik al bevallen van een zoon ivm groeistagnatie en brainsparing:) Hopelijk zijn deze klachten straks verdwenen!

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Joh, gefeliciteerd! Spannend geweest dan zeg, maar fijn dat hij er is!
    Laat je goed verzorgen en een dikke knuffel voor jullie mannetje!

groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina