verbindingsstukje bovenlip/tandvlees hoe is dat bij jullie kindjes??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door diaan1982, 4 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hoi,
    ik zag vandaag dat levi dat stukje van bovenlip/tandvlees(weet niet hoe dit heet) heel dik heeft.
    en hij heeft een spleet tussen zijn tanden,en het loopt dan al vannaf onderkant tandvlees,tussen zijn tanden door naar boven zeg maar,moeilijk iuit te leggen.
    herkent iemand dit?? is dit wel goed?
    als ik bij mezelf kijk begint dat stukje pas een stuk boven mijn tanden.
    het is ook altijd oorlog als ik de bovenkant moet poetsen:(

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik begrijp wat je bedoelt, mijn zoontje heeft dat ook. Dat is feitelijk een vergroeiing, maar tot 12 jaar doen ze daar niets aan (moet operatief losgemaakt worden). Ik heb daarvoor naar de huisarts geweest en het komt vaker voor, vandaar dat ze er voor de 12 jaar niets aan doen, omdat het ook weer uitzichzelf los kan raken. Ik moet zeggen dat mijn zoontje er ook geen last van heeft, dus ik laat het ook lekker zo zitten.

3. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

3 mrt 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Dochtertje 19 maanden heeft het ook, iig wat je beschrijft: tussen voortanden zie je tandvlees en is een spleetje. Maar niet dat het velletje tussen bovenlip en tandvlees tussen de tanden zit, als je dat bedoelt dan heeft ze dat niet.
    Maar hier ook oorlog met boventanden poetsen.
    ik denk dat het hoort en dat dat vanzelf goed komt (zal wel met melkgebit te maken hebben denk ik.)
    Ik maak me er iig niet druk om, maar misschien heeft jouw kindje het anders dan de mijne en lees ik je berichtje niet helemaal goed als ik de andere reactie lees...
    Misschien toch even naar de huisarts?

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    nee het is echt het velletje dat daar al begint zeg maar,heb ook het idee dat dat pijn doet met tanden poetsen.
    ga er wel iig even mee heen naar de ha vandweek,vertrouw het niet helemaal

5. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Snal wat je bedoelt onze dochter had het ook. Ben er toen ook mee naar de ha geweest en ze doen er niets aan todat je kind alle tandjes heeft gewisselt voor het volwassengebit. Ze zouden het dan met een klein sneetje los kunnen maken, maar het beste was als het vanzelf een keer los zou gaan. Zij vond tandenpoetsen inderdaad ook erg vervelend daar.
    Het heeft zichzelf opgelost, met 18 maanden is ze een keertje gevallen en toen is het "losgescheurd", dit deed haar gelukkig geen pijn. Dus zo kan het ook vanzelf gaan :).

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het toevallig zelf gehad vroeger. Geen last van, maar toen m'n blijvende tanden had en aan de beugel 'moest' (er zat een flinke spleet tussen mijn voortanden..) is het idd weggehaald door de kaakchirurg. Stelde niet veel voor en heb ook daar geen last van gehad.

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    jup, hier ook aanwezig. en met 11maanden is hij een keer op de rand van zijn campingbedje geklapt. toen was dat ingescheurd. Ben er toen nog naar de SEH mee geweest, want bloedde enorm, en wilde zeker weten dat er verder niets beschadigd was. De arts daar zei toen dat het eigenlijk goed was dat het gebeurde, omdat sommige kindjes problemen kunnen krijgen met spraakontwikkeling. En anders had het idd even ingeknipt oid moeten worden.

8. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hmz komt wel vaker voor dus,net met tandenpoetsen was weer drama,onder gaat goed,zodra we boven doen word hij helemaal wild!!
    moeten hem met z,n 2en vasthouden,doe echt heel voorzichtig hoor!
    word ook echt boos en gaat schreeuwen enz.

9. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hysterie blijft hier trouwens bij het tandenpoetsen. of eigenlijk is dat af en aan.. vandaag toevallig een nieuwe tandenborstel gepakt (oude was wel op, wordt natuurlijk ook op gekauwd), en dat leek weer heel goed te gaan.

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hier had Tim ook een laag verbindingsstukje en een spleetje tussen zijn tanden. Hij is toen uitgegleden en met zijn bovenlip op het tv-meubel gevallen en daardoor is het velletje ingescheurd.

Idd. erg bloeden, veel traantjes, maar ik was stiekem blij dat het gescheurd was :) Ik zag al voor me dat een dokter zonder verdoving met een schaar dat velletje kapot knipte.

Dus het komt wel vaak voor eigenlijk.

11. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    dj momo:hier al 3 nieuwe tandenborstels gekocht,mag niet baten helaas,denk echt dat dat velletje in de weg zit.

lieselot84:mischien dat het hier ook nog gebeurd,want hij is een aardige wilde;)(btw gefeliciteerd!!)

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ach en anders geef je hem toch even een duwtje ;):$ Grapje :p

(thx :))

13. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    mijn zoon heeft het ook en daar door dus ook een flinke spleet tussen zijn tanden.

ik heb het zelf ook gehad en toen ik op mijn 13e een beugel moest hebben ze eerst dat weg moeten halen bij de kaakchirurg.
    doet niet echt pijn dat weghalen. verdoven en wegsnijden een mini hechting en met een gaasje onder mijn lip geduwd mocht ik naar nog geen 20 min weer naar huis.

maar doordat verbindingsstukje zijn mijn volwassen tanden wel enorm scheef komen te staan en stonden mijn voortanden nog net niet overdwars in mijn mond. maar dat velletje was bij mij dan ook erg groot. hihihi

Deel Deze Pagina