Sinds maandag krijgt mijn zoontje flesvoeding. Daarvoor volledige BV gekregen. Bij de BV kwam hij altijd om de 3-4 uur en in de nacht soms om de 5 uur (bij hoge uitzondering). Nu heeft hij van maandag tot donderdag in het ziekenhuis gelegen. Gisterenavond kreeg hij om 19.45 uur de fles. Hij krijgt zijn flessen ook nog op verzoek (5 flessen per dag). We hadden verwacht dat hij rond 00.00 uur weer zou komen (gezien de ervaringen met de BV) dus hebben we geen wekker gezet. Om 4 uur vannacht schoot ik wakker en besefte ik me dat hij al vanaf 21.00 u lag te slapen en vanaf 19.45u al geen voeding meer had gehad. Ik ben als een speer naar zijn kamertje gelopen omdat ik bang was dat hij niet meer ademde of zo , maar hij lag heerlijk te slapen. Toch heb ik hem wakker gemaakt voor zijn fles. Deze dronk hij bijna slapend op en daarna sliep hij heerlijk verder. Omdat ik best wel schrok van de uren die hij ineens maakte, vroeg ik me af hoelang baby's door mogen slapen. Is daar een bepaalde regel voor? Kan me namelijk voorstellen ivm de suikerspiegel dat dit niet té lang mag zijn.... Vandaag heeft Lucas voedingen gehad om 4.00 (vannacht dus), vanmorgen om 9.15u en vanmiddag om 13.15 uur. Dus overdag zit er netjes 4-5 uur tussen.
Ik zou overdag om de 4 uur een fles geven en max. 8 uur laten slapen s nachts. En zorgen dat hij in elk geval 5 voedingen op een dag krijgt.
Die 5 voedingen redden we prima, soms zijn het er 6. Die 8 uur is goed om te onthouden. Ik schrok me rot vannacht
Zolang hij wil 'snachts en overdag een uur of 4 max. Ik zou alle voedingen in principe geven tussen 7:00 - 23:00 en de nacht dan als extra zien.
zoiets dacht ik ook alleen vraag ik me af hoe dat met de suikerspiegel zit van een baby....of zouden ze zich echt wel melden als ze honger hebben?
Ik zie dat je zoontje een mooi gewicht heeft, dus dan hoef je je geen zorgen te maken om de bloedsuikerspiegel. Zou inderdaad de voedingen verdelen tussen 7-23u en dan inderdaad 's nachts als extra als hij zichzelf meldt. Vanaf daar kun je op een gegeven moment die laatste fles laten vervallen of vervroegen, maar daar is ie nou nog te klein voor. Dus ip niet wakker maken 's nachts en dan 's morgens om 7u de dag weer beginnen! Succes... (kan me voorstellen dat je schrok, had ik hier ook toen ze voor het eerst door sliep! en ik maar wakker liggen met flink gestuwde borsten, haha..)
Jaaah herkenbaar haha. Ik ben nu aan het kolven omdat ik van BV naar flesvoeding ben overgegaan. Dus als ik klaar ben met de fles geven, mag mama nog even kolven Maar goed idee om de 5 flessen te verdelen tussen 7 en 23 uur. Stel dat ik de volgende tijden zou aanhouden: 7.00 10.30 14.30 18.30 23.00 Als hij dan slaapt....moet ik hem dan wakker maken? Want dat vind ik altijd wel een ding....maar als ik hem daarmee in een ritme zou kunnen krijgen, is het wel te proberen!
Dit lijken me prima tijden, maar hou het een beetje als richtlijn... Hier stelde ik de tijden bij op het tijdstip waarop de dag begon. Als hij nou bijv om 6u komt en daarna weer gaat slapen, dan is dat gewoon het begin van de dag... en vanuit daar tel je verder. Je moet gewoon even uitproberen hoe het gaat en evt wat aanpassen. Succes ermee! (zou hem pas wakker maken na 4-4.30u, anders wordt het te lang en loopt je schema helemaal in de soep..)