Dochtertje anderhalf en nog steeds prakken

Discussie in 'Voeding' gestart door Lous1982, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi allemaal!

Hebben jullie misschien een tip voor mij en herkennen jullie dit? Onze dochter van anderhalf eet 's avonds vaak met de pot mee en ze lust veel (vooral aardappels, vlees en groente). Maar ik moet het nog steeds prakken, met losse stukjes weet ze niet goed wat ze moet. Brood lukt wel, stukjes worst e.d. ook en ik verbaas me er soms over hoe ze een grote aardbei wegkrijgt, maar avondeten moet nog papperig zijn. Ik prak het weleens wat grover maar dat vindt ze ook niet fijn. Als ik het prak, eet ze praktisch alles.

Hebben jullie tips? Of maakt het niet uit? Ik hoor het graag!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn tip, er gewoon mee stoppen. Ze kan prima stukjes eten en ze heeft gewoon een voorkeur ontwikkeld. Ik ken helaas wel een paar volwassen kerels die ook alles prakken en dat lijkt me toch geen wenselijke gewoonte.
    Gewoon stoppen en haar duidelijk maken dat dit het is. En een paar keer in de week zet je een samengestelde maaltijd op tafel zodat het allemaal al lekker door elkaar zit. Dan eet ze maar een keertje wat minder.. niets aan de hand.

Veel eten is echt geen must, goeie eetgewoontes wel.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Ik zou gewoon de aardappels prakken, zelf ik doe dat nog steeds!
    En het groente/vlees in stukjes..

Zelf zou ik er niet zo moeilijk in zijn hoor..

4. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik zou er ook gewoon mee stoppen. Waarschijnlijk moet ze gewoon even wennen en gaat ze vanzelf meer eten van het ongeprakte eten.

5. adi

adi Niet meer actief

Ik zou er ook mee stoppen, een kind van 1,5 kan prima kauwen.
    Door echt te eten ervaart ze de smaken heel anders, en dat is misschien even wennen.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Sluit me aan bij de voorgangers!
    En eet ze dan minder: prima, geen probleem... wordt vanzelf weer beter!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik prak de aardappel want stukken aardappel vindt ze vreselijk en dan doe ik de groente in stukjes. Liever zo dan geen aardappel. Hier nog steeds maar 4 tanden maar ze eet alles op de aardappel na.

8. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    k snap dat je het nu niet helemaal meer fijn wil prakken zodat het papperig is. Maar met gewoon grof prakken is toch niets mis mee??????? Ze is pas anderhalf?? Nog een heel leven voor zich om aard groente vlees apart van elkaar te eten!!

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik roer de geprakte aardappel door de groente en ze eet het hier zelf met haar handjes.

10. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Mijn dochtertje wilde tot zeker 2 jaar alles nog uit de blender, daarna ging ze geleidelijk aan stukjes eten.

Ik zou er niet moeilijk over doen het belangsrijkste is dat ze lekker haar 'prakkie' naar binnen werkt.

11. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

ik zou het haar ook geven zoals ze het zelf wilt. hier een heel moeilijke eter en drinker ( twee zh opnames gehad in begin) . ik ben al blij als ze iets eet, wat maakt me ni uit en hoe ook niet als ze al maar een klein beetje eet. dus ik volg mijn dochter volledig. liever zo dan weer een ziekenhuisopname

gr

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik eet me prakkie ook gewoon geprakt hoor zo raar is dat toch niet:(

Ik vid zoon droog stuk aardappel en aparte groenten pas goor...
    Misshien vind je dochtertje t ook gewoon niet lekker...

13. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik weet ook niet wat daar raar aan is hoor, denk dat mijn 'prakkie' andijvie, spinazie, bietjes, peen&uien, zuurkool, boerenkool toch lang niet zo lekker zou smaken als het niet door de aardappels geprakt wordt ;)

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft ze ook een voorkeur voor geprakt eten (terwijl ze a la rapley de bijvoeding heeft gekregen). Maar wel grofgeprakt hier.
    Wij eten zelf aardappels ook het liefst geprakt.

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wat maakt het nou uit dat een volwassen man zijn eten prakt?

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Een volwassen man? En een volwassen vrouw dan? Ik eet ook bijna alles geprakt door elkaar, jus er doorheen en smullen maar. Zo ook altijd thuis vroeger gekregen dus niks mis mee lijkt mij.
    Lekker geven zoals zij het graag wil toch? Heb nog geen ervaring met 1,5 jarigen, maar toch.

17. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    en trouwens als we oud en versleten zijn en slikproblemen hebben he dan is alles weer gemixt :)

18. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Hier nog een hoor. En zoonlief dus ook.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niets mis mee hoor maar er zijn ongelofelijk veel maaltijden te verzinnen die je niet prakt.. zelf eet ik één keer in de week aardappelen, groenten, vlees en de rest van de tijd andere lekkere dingen.

Het is trouwens wel aan te raden dat kinderen de aparte smaken leren waarderen.

20. adi

adi Niet meer actief

Dat ligt misschien eerder aan het manier van koken, wij eten nooit droge aardappels, lijkt me ook niet zo lekker.

Ik vraag me af wat een volwassen persoon zou moeten prakken aan een pasta-, rijstgerecht of een ovenschotel.
    Want deze topic gaat over een peuter dat alles fijn geprakt eet. Het lijkt me een funest voor een goede smaakontwikkeling.

Deel Deze Pagina