Vers fruit (7 mnd vermoedelijk kma)

Discussion in 'Voeding' started by Lt20, Aug 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hallo!

Tot op heden nog geen provocatietest gehad dus we moeten nog voorzichtig zijn met wat we aanbieden.

Hij heeft tot op heden banaan, meloen en nectarines gehad.

Ik heb nog peren + mango liggen.

Welk fruit kan ik mijn zoontje allemaal aanbieden?

2. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik heb geen ervaring met kma maar ik zou eens perziken proberen. Lekker zoet en waterig, mijn dochter vindt het in ieder geval echt heel erg lekker! Nectarines kun je ook proberen alhoewel dat misschien wat te vezelig is voor je kindje (reageerde ze goed op de abrikoos? Is qua vezeligheid wel wat te vergelijken met een nectarine). Peer kan je zeker doen, was het eerste fruit dat mijn dochter kreeg toen ze 5,5 maand was. Mango geen ervaring mee. Pruimen en gold kiwi gaan er hier ook met veel smaak in, maar pas op: is wel erg laxerend...Enige wat ik (nog) niet geef is sinaasappel en appel heel soms.

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Mango en peer beide erg lekker voor een baby! Probeer ook eens pruim of kersen. Wij hebben pas bosbessen met banaan gegeven, dat was ook een succes ;)

Verder met aardbei en kiwi oppassen ivm allergische reactie, ik zou als ik jouw was wachten tot een jaar met kiwi en aardbei. Citrusvruchten zijn nog erg zuur de kleintjes, kunnen ze van spugen. Er kan dus veel, ook al is heeft hij wellicht kma.

4. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

Jun 20, 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Peer is hier altijd een hit geweest, mango is ook super hier. Perziken en nectarines ook. Pruim zou ik alleen geven in combi met ander fruit, heb gister geprobeerd een pruimhapje te maken en dat was zo zuur dat ik het heb weggegooid. Vandaag maak ik een appel/banaan/pruim hapje dus :D Appel kan een beetje zuur zijn, dus ik probeer zo rood mogelijk te kopen.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    perzik,nontvelde druiven, wel een rotwerk het vel eraf te halen, meloen.
    heb je geen schema gekregen daar staat het op vanaf wanneer..

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Volgens het introductieschema van borstvoeding.com:
    abrikoos, ananasmeloen, appel, avocado, banaan, druif, duindoorn, kers, mango, meloen, peer, perzik, pruim (vers), rozenbottel, stoofpeer, suikermeloen

Hier was perzik geen succes, appel en peer gaan er prima in (maar pas een ruime week bezig).

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder

Share This Page