Wat doen jullie als ontbijt voor de kleintjes? Mijn dochtertje is nu 10 maanden. Tot voor kort kreeg ze een papfles met Bambix haverpapje 6+. Nu was die op en heb ik 'Bambix licht volkoren 8+' pap gekocht. Beide wil ze echt niet uit een bordje eten, dus geef ik het maar met de fles. Maar ze kan toch niet d'r pap uit de fles blijven krijgen? Wanneer hebben jullie in de ochtend een boterham gegeven en gewoon een fles met melk? Snap dat dat nu ook al kan maar soms dat duurt vaak zo lang
Hier krijgt ze 's morgens een fles melk, dat is namelijk de enige die ze nog wil. En dan een uurtje later een cracker. Pap lust ze niet. Ook niet op 1 van de 33 varianten die ik heb geprobeerd
Wij geven een boterham (vaak met kaas) en lauwe kamille thee uit een rietjesbeker. Hij pakt de stukjes zelf en is ongeveer net zo lang bezig als met een fles. Wel een stuk prettiger voor ons, want ik kan zelf eten in plaats van hem de fles te geven
Hier nooit papflessen gegeven. Vanaf 6 mnd a la Rapley dus kind zelf laten doen. Ook een bordje pap of een boterham. Vanaf een maand of 9/10 een bekertje bv of water erbij om mee te oefenen. Verder bv. Nu is hij 19 mnd en eet vanaf 15 mnd met bestek en drinkt vanaf een jaar uit een open beker.
Vanaf 8 mnd (geloof ik) een fles melk en een boterham. Pap werd hier niet goedgekeurd . Overigens vind ik dat je best nog wel een papfles kan geven hoor. Tuurlijk zal ze ooit met een lepel moeten leren eten oid, maar soms mag je het jezelf of je kind best makkelijk maken. En je kan natuurlijk ook afwisselen, af en toe pap en af en toe een boterham ofzo
Zoontje is ook tien maand en krijgt stukjes boterham. Maar hij eet allerminst al een volledig ontbijt zo. De rest is bv.
Ik geef onze zoon van 10 maanden Griekse yoghurt met granen (haverpapje van bambix) als ontbijt. Meestal tenminste. Dit omdat een boterham zo'n rommel geeft hij heeft dan al bv gehad dus een fles hoeft hij niet. Pap wel geprobeerd maar wilde hij niet, misschien inmiddels wel maar dit vind ik handiger
Onze oudste kreeg pap tot ze 14 maand was, toen wilde ze niet meer en kreeg ze een boterham met een flesje melk. De pap kreeg ze met 10 maanden nog wel uit de fles, weet niet meer wanneer ik over ben gegaan naar een bordje. De jongste is nooit een liefhebber geweest van pap, dus die kreeg met 10 maanden al een boterham met een flesje melk.
Hier al een maand ofzo nauwelijks pap vanaf een bordje. Sinds hij brood eet in de ochtend eet hij nauwelijks pap als ontbijt. Gaat prima
Mijn dochter heeft nooit uit bakje willen eten, dus zijn uiteindelijk maar brood gaan geven in ochtend. Dat kreeg ze al smiddags natuurlijk. Opbouwen in ochtend en fles rustig afbouwen. Ons zoontje eet inderdaad wel z'n pap uit een bakje.
Gewoon nog een fles. Zou het eens moeten wagen om hem wat anders te geven Zijn refluxmaagje kan 's ochtends nooit veel meer aan dan een fles melk. Dan sta ik iedere ochtend te dweilen
Mijn zoontje van 12 maanden krijgt in de ochtend gewoon nog pap als ontbijt. Ene keer uit een bordje andere keer uit z'n fles als ik haast heb. Hij drinkt dan zelf z'n fles leeg en ik heb m'n handen vrij . Hij vindt pap heerlijk dus zie ook geen reden om dit te vervangen.
Bedankt voor de reacties! Ik heb meerdere keren geprobeerd om d'r pap uit een bordje te geven maar ze weigert het gewoon! Neemt een hap en spuugt alles eruit en wil niet meer.. de zelfde pap uit de fles (minder dik) drinkt ze wel zo op haha! Beetje kieskeurig haha! Boterham kan ze heel goed eten overigens! Tussen de middag eet ze makkelijk 1 en soms 2 boterhammen weg. Lekker zelf met d'r handjes! Gaat prima! Daarbij krijgt ze melk uit een tuitbeker (opvolgmelk 60/2) want fles wil ze niet.. ook niet als ik die d'r zelf geef. Ik geef d'r (pap) fles overigens altijd boven op d'r kamertje. Daarna gaan we naar beneden en ga ik eten en speelt ze in de box. (Middag eten en avond eten doen we allemaal samen.)
Wat goed! Wij zijn nu ook aan het oefenen met bestek en soms een open bekertje. Ze heeft nu wel door dat de lepel in het bakje moet maar het scheppen lukt nog niet! Maar dat is nog niet zo gek. Zelf de lepel of vork naar d'r mond brengen kan ze wel! Ze eet hier ook best veel uit het handje, niet helemaal volgens de rapley manier maar wel stukjes zelf. D'r fijne motoriek is al ver ontwikkeld! Ze loopt zelfs voor!
Hier ook 10 maanden. Zelf eet ik s ochtends altijd een kom yoghurt met havervlokken en stukjes fruit. Nou, toen mijn zoontje daar een hapje van geproeft had, bleef dat bekkie opengaan als een hongerig vogeltje. En huilen als het op was! Haha. Dus je raad het al, hij krijgt dat nu dus ook als ontbijt.
Ik geef als ontbijt gewoon een boterham met beleg, meestal na haar eerste flesje. Pap heeft ze nooit gekregen, ze heeft het gewoon nooit lekker gevonden. Soms varieer ik wel met babypannenkoekjes e.d.
Hier vanaf 8 maanden ontbijten met een boterham en een beker thee. Fles melk kreeg hij vaak al eerder in bed zodat hij daarna nog even verder sliep. Meestal ergens tussen 5.00-6.00 en dan rond 8.00/8.30 ontbijten met dus een boterham en een rietjesbeker thee.