Ontbijt baby 8,5 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door Lana85, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Toevallig zie ik net een voedingsschema langs komen en ik zie dat een baby vanaf 8 maanden aan het brood kan 's ochtends met daarbij 150 cc melk. Wij geven 's ochtends 180+6 met 2 flikken scheppen granenpap. Ik vind dit stiekem ook wel erg makkelijk want de fles drinkt ze zelf leeg. Wordt het tijd om toch over te stappen of zijn er nog meer die (nog lange tijd) pap geven in de morgen? Overigens krijgt ze in de avondfles geen granen. Ben benieuwd hoe jullie dat doen!

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Heb nooit pap gegeven.

Ochtend 0,5-1 boterham
    Daarna fles 150/6 gaat niet altijd op
    Fruit 1-2 stuks
    12:30 1-2 boterhammen met water thee etc
    13:30 120/4 gaat niet altijd op
    15:30 koekje of niks
    17:30 diner
    19:00 fles 150/5

3. meelezer

meelezer Niet meer actief

Papfles is makkelijk maar op lange termijn niet goed voor de mondmotoriek, scheefgroei tandjes, etc. Gewoon bord pap kan prima. Of een boterham met melk.

4. Nicolemarie

9 sep 2013
    47
    0
    0
    Oldenzaal
    Mijn dochter is bijna een jaar en we genieten allebei nog enorm van de papfles 's ochtends even een knuffel en rustmomentje samen voordat de dag gaat beginnen. Voor de rest eet ze prima en brood vind ze ook heerlijk, dus ik zie geen problemen. Als ze jarig is geweest wil ik het wel langzaam gaan afbouwen. Een boterham 's ochtends als ik vrij ben en dus wat meer tijd heb.

5. meelezer

meelezer Niet meer actief

Ik heb altijd vroeg moeten beginnen voor mijn wek en dochter was altijd om 6u wakker. Wij gingen samen ontbijten om 6.00 uur, dan aankleden, dl spelen en ik tas klaarmaken. Dan om 6.40 de deur uit, zij naar de go en ik om 7u op mijn werk.
    Er is hoe dan ook tijd om te ontbijten, bordje pap is hier binnen 4 minuten leeg. Dan drinkt ze zelf haar lauwe thee en kan ik aankleden.
    Een papfles is in mijn ogen vaak gemakzucht of iets wat er doorheen is geglipt en lekker makkelijk maar als ik zie/hoor dat ze met 2,5 nog uit een flesje drinken gaan mijn haren overeind staan.
    Overigens niets tegen jou, nicolemarie :)

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb nooit pap in een fles gegeven vind dat gek.

Bij de oudste vanaf 6 maanden een bord pap een de jongste een boterham met 150 cc opvolgmelk.

7. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon krijgt in de ochtend een bordje pap met de lepel. Beter voor de mondmotoriek. En op die manier krijgt hij toch nog een flesje binnen.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier geen papkind maar met 8.5 maand kreeg ie nog een gewone fles van 180/6 als ontbijt, toen hij deze met 11 maanden niet meer wilde overgestapt op een broodje met een rietjesbeker gewone melk als ontbijt......ik vind een fles op een gegeven moment ook niet meer nodig maar volgens mij zijn er die met 2/3 jaar nog een papfles krijgen 's morgens.

9. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hier krijgt ze nog steeds enkel BV als ontbijt.
    Af en toe ook een cracotte, maar meestal niets.

Ik denk dat ik hiermee niets verkeerd doe.

Smiddags eet ze warm, in de namiddag fruit, en savonds een boterham.

Zo krijgt ze toch alles binnen dat ze nodig heeft.

Zolang ze nog tevreden is met enkel borstvoeding, blijf ik dit zo doen. Lekker gemakkelijk!

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier tot 1 jaar ook nog een papfles gegeven als ontbijt...
    Ze wilde gewoon geen brood eten 's morgens en alleen melk was niet meer voldoende.
    Na haar verjaardag wilde ze ineens wel brood, dus kreeg ze dat met een beker melk...

11. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Ons schema is
    6u fles
    11u aardappelen +groenten+vlees
    13u boterham en fles
    16u30 fruitpap
    19u30 fles

12. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik geef nog steeds elke ochtend pap en ja uit een fles.
    Hij begint nu door te krijgen hoe je een tuitbeker moet houden.
    Voor die tijd vind ik het geen doen om te ontbijten met een boterham met melk.
    Ook is hij ZÓ hongerig sochtends dat de papfles de beste oplossing is.
    (stel je voor n baby die huilend en brullend om m'n benen heen kruipt)

Komt vanzelf een keer goed ;) en m'n dochter kreeg tot 3 jaar echt nog wel eens stiekem een papfles, als ze dat lekker vinden prima. (dan heb ik het over hoogstens 2x pmaand

13. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Met 8,5 maand nog bv als ontbijt. Vanaf ongeveer 9 maanden een ontbijt van bv en boterham op mijn vrije dagen en op werkdagen een bord pap gemaakt met afgekolfde bv.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Een boterham en dan warm eten erachter aan en dan als avondeten fruit:(...snap lunch en warm eten omdraaien wat sommigen doen wel..dit vind ik heel raar.

15. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    In de kinderopvang geven ze om 11u aardappelen. En als ik om 13u geen fles geef heb ik heel de middag een wenende dochter. Het flesje probeer ik nu te vervangen door een bo maar aangezien ze daar nog meer mee speelt als echt opeet doe ik het nu zo

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    Hier een bord pap sochtends. Bij alle drie gedaan. Oudste 2 zijn slechte melkdrinkers en zo kregen ze toch een sloot melk binnen.

jongste gaf ook duidelijk aan dat een flesje niet meer genoeg was. Dus nu lekker een bord pap.
    En s middags een boterham met een half flesje.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier is pap nog heel lang gedronken (uit een fles) / gegeten (uit een bordje). Wel tot ruim 1,5 jaar. Flessen op kinderdagverblijf dagen en bordjes pap met fruit op andere dagen.
    Brood bij de lunch en toen ze het zelf gingen aangeven dat ze dat liever wilden.

's avonds nooit granen gegeven.. lijkt me niet lekker zo'n zware hap voor je gaat slapen.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wow, wat moet er 's ochtends een boel weggestouwd worden...

19. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    In België is het de gewoonte om de kindjes om 11u warm eten te geven blijkbaar...

Ik woon zelf ook in België, en vind dit ook erg raar hoor!

Maar in onze creche dus ook om 11u warm ;)

Hier doen we dan om 14u fruit, en savonds thuis, een boterham.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat lijkt mij ook veel logischer

Deel Deze Pagina