Onze dochter is nu iets meer dan 8 maanden. Ze krijgt nog 4 flessen op een dag, van 210cc. Ik vond het eerst nogal sloten, maar onze dame is aan de kleine kant (nog geen 7 kg) en van de cb-arts mocht ik het aanbieden. Ze dronk ze aanvankelijk allemaal leeg. Daarbij kreeg ze al fruit 's ochtends, tussen de middag brood, in de late middag een soepstengel en 's avonds groente/aardappelen/vlees. Ik zie de laatste dagen wel dat de ochtendfles niet meer leeggaat, daar laat ze zo 100cc van staan. Ook de middagfles van 12.00 uur gaat vaak niet meer helemaal niet op: blijft zo'n 40cc over. En van die van 16.00 uur blijft ook zoiets over. Moet ik dit nu zien als een teken dat ze een fles kan gaan laten vallen? Of wacht je dan echt op het moment dat ze een bepaalde fles echt gewoon helemaal gaan weigeren? Ik ben niet bepaald bang dat ze te dik wordt, want ze heeft de eerste maanden van haar leven behoorlijk wat gedoe gehad met drinken (veel afvallen, vermoeden kma, behoorlijke reflux)maarja, de nadruk moet toch steeds meer gaan liggen op de 'echte' voeding..
Je hoeft ook niet perse naar 3 flessen. Je mag ook gerust 4 kleinere geven als je meisje dat beter drinkt.. Mijn jongste weigerde willekeurig over de dag delen van zijn fles. Die bleek met 3 flessen genoeg te hebben. Maar mijn oudste had liever vaker wat kleins.. Het is ook even kijken of ze nog goed eet met die fles van 16.00. Die zou je ook eerst naar 150/5 met die soepstengel kunnen doen. En kijken of ze dan nog meer avondeten gaat eten.. Maar tot 12 maand is het allemaal niet zo van het moeten hoor. Rustig aan, zeker als haar eetgeschiedenis al wat rommelig is..
Ik zou de flessen terug brengen naar 4 x 180/6. Je merkt snel genoeg of ze ze op drinkt. En anders kun je inderdaad 1 fles ook nog naar 150/5 terug brengen.