Van de week zijn we weer eens op het consultatiebureau geweest en hier kreeg ik commentaar over de beker sap die mijn zoon morgens krijgt omdat dit zo slecht is voor de tanden, en op het kleine flesje avonds... Ik heb het idee dat veel kindjes dit krijgen dus werd nieuwsgierig' wat eet en drinkt jou dreumes? Mijn zoon het volgende: - ontbijt: 2 kleine boterhammen met zoet beleg (bijv. Appelstroop, jam, vruchtenhagel) en beker verse sinaasappelsap aangelengd met water 50/50 - tussendoor: rozijntjes of fruit soms een spekje met thee of water (drinkt hij 2 slokken van) -lunch: 2 kleine botterhammen met hartig beleg (smeerkaas, smeerworst, avocado) met beker karnemelk - tussendoor: aangelengde appelsap en thee, fruit -avondeten: gewoon eten en na een uurtje daarna schaaltje yocherd Voor het slapen flesje van 80 ml melk Dat flesje doe ik vooral voor het vocht omdat hij erg slecht drinkt. Verder eet hij glutenvrij. Dat zijn kleine broodjes.
Ochtend: ongeveer 200ml sojagroeimelk met een boterham zonder beleg en wat druifjes Voormiddag: druifjes, of komkommer, of een zookoekje, of... Middag: groenten, aardappelen en vlees Namiddag: 2 stukken fruit Avond: boterham met vlees en nog een flesje groeimelk. Tussendoor water, dat staat altijd in haar buurt. Fruitsap krijgt ze nooit, eigenlijk.
Nou, ik zal me dan vast maar voorbereiden op mijn cb bezoek ik vind jou schema mooi en lijkt erg op dat van ons. Ontbijt: pap met opvolgmelk en een bekertje sinaasappelsap Snack: een stuk fruit met roosvicee Lunch: 1 tot 2 boterhammen (zoet of hartig beleg, wat we hebben)met water Snack: koekje, rijstwafel, soepstengel of iets dergelijk met roosvicee Avond: avondmaaltijd met water Avondflesje koemelk voor het slapen gaan drinkt ie toevallig de laatste week niet meer dus daar stoppen we nu mee denk ik. De roosvicee (altijd LAXO) en sinaasappelsap helpen hem gewoon goed met de stoelgang. Bij de lunch willen we nu melk gaan geven omdat ie niet genoeg krijgt.
Hier iets jonger maar zal met 1,5 nog hetzelfde zijn: Ontbijt: 1,5 bh en ongeveer ( meet het niet af) 150cc halfvolle melk in een beker tussendoor: 1,5-2 stuks fruit en een beker water of thee lunch: 2 boterhammen en een cracker oid en 150cc halfvolle melk tussendoor: 1,5-2 stuks fruit en beker water of thee avondeten: ruim een kinderbord vol warme maaltijd en een schaaltje volle yoghurt.
Mijn dochtertje van bijna 2 eet dit ongeveer; (was ook al zo met de 1,5 jaar) ontbijt borstvoeding en een beschuitje of een cracker met iets erop. fruit met water of thee 2 boterhammen met iets erop en bv koekje met water of thee klein beetje avond eten (is niet zo in trek haha) en nog een toetje na (yoghurt) voor het slapen nog een keer bv. Ze krijgt alleen bv als ze erom vraagt ik bied het niet meer zelf aan. Maar hier vraagt ze wel om. Een enkele keer krijgt ze ook wel eens aangelengd sap of roosvice ofzo.
Ontbijt: bakje pap of 2 boterhammen + beker melk. Tussendoor: 1-2 stuks fruit + thee/water Lunch: 2 boterhammen + melk/sap/thee Tussendoor: 1 stuk fruit + thee/water Avondeten: bordje eten + volle yoghurt Soms nog een koekje, rauwkost o.i.d.
Ik zie dat veel kindjes water drinken... Ik heb dit echt heeeel lang geprobeerd.. Ook altijd mee begonnen naast bv en later naast de flessen... Maar het gevolg is dat hij dan bijna niks drinkt.... En toen de flessen stopten had hij dus steeds droge luiers. Als ik hem middags alleen was ter en thee aanbied gaat er niet meer dan 50 ml in... Aangelengde appelsap gaat beter en dan drinkt hij wel een bekertje
Hier: 's morgens 1.5 boterham met vleeswaar, kaas of pindakaas/jam en 2 uitgeperste sinaasappels Tussendoor 1 of 2 kaakjes/banaan 's middags 1 boterham met zelfde beleg wat hierboven staat In de middag fruit/kaakje en wat magere yoghurt Avond: warme maaltijd Drinken: Altijd water
Bij avondeten en lunch doen we inderdaad water en dat gaat prima, maar ik moet er wel bijzeggen dat hij dan minder drinkt dan als ik roosvicee geef. Als hij naar mijn idee verder op de dag te weinig heeft gehad krijgt hij ook bij het eten roosvicee of appelsap hoor. Dus uitgangspunt is water, maar krijgt ie zeker niet altijd. Oh, en thee krijg ik er echt met geen mogelijkheid in.
Ons zoontje eet dit op een dag: Ochtend: 1 boterham + thee met melk Tussendoor: 1-2 stuks fruit Middag: 2 boterhammen of 1 boterham + cracotte + melk Middag: rijstwafeltje of koekje of rozijntjes Avond: bord eten + toetje (Griekse yoghurt afgewisseld met soms een danoontje) Flesje thee +melk voor het slapen gaan (drinkt er wel steeds minder van of soms helemaal niet). Drinken overdag is thee of water en 1x per dag diksap.
Sochtends 2 boterhammen met 150 cc melk, en een stuk fruit. Of ze krijgt 200 gram pap en een stuk fruit. Tussendoor koekje + 100 cc drinken Smiddags 2 boterhammen en 100 cc drinken Tussendoor koekje, snoepje, of fruit + 200 cc drinken Avondeten gewoon warme maaltijd + 130 gram yoghurt En dan voor het naar bed gaan nog 150 cc drinken.
6.30/7.00u: bord pap van 200ml halfvolle melk en 5 schepen meergranen (vooral omdat hij overdag weinig drinkt en zo in ieder geval 200ml vocht binnenkrijgt) 10.00u: 2 stuks fruit (soms 1) 10.30 thee voor mama, drinkt vaak ook een paar theelepeltjes mee 12.00u: 1 of 2 boterhammen met vlees, light kaas of halva jam, bekertje water of half volle melk (drinkt ongeveer de helft, soms ook maar 2 slokjes) 15.00u: 1 van deze dingen: fruit, rozijntjes, liga, eierkoek, soepstengel met bekertje water (drinkt weer ongeveer de helft, maar soms ook maar 2 slokjes.) 17.00/17.30u: avond eten, met pot mee of eigen potje, beker water erbij, gaat nu helemaal op. 18.30u: klein beetje magere yoghurt, denk 80ml/100ml ongeveer.. overdag bied ik vaker drinkenaan (water, thee, of halfvolle melk), drinkt nauwelijks, eigenlijk alleen bij eten.
Ontbijt: broodje, mandarijn/kiwi + beker melk tussendoor: fruit Lunch: broodje + beker melk tussendoor: fruit/ontbijtkoekje/nijntje koekje/rozijntjes + beker diksap Avondeten: 0 happen, 3 happen of bord vol + toetje Voor het slapen gaan nog een klein bekertje melk....
Hier drinkt ze ook geen water hoor. Als ik dat geef drinkt ze gewoon de hele dag niets.. hier krijgt ze tussendoor roosvicee met water. en als ik hem met te weinig roosvicee doe drinkt ze dus nog bijna niets
Ontbijt: 1 boterham met jam, appelstroop, beleg oid. Flesje melk 200ml Tussendoor: 1 stuk fruit, beker roosvicee maar drinkt ze niet veel van Lunch: 1 boterham met jam, appelstroop, beleg oid. Fles melk 150ml Tussendoor: koekje, rijstewafel, ontbijtkoekje, soepstengel en roosvicee Avondeten: gewoon wat wij ook eten. Heel vaak proeft ze lust ze het niet en eet ze dus niet meer. Toetje na eet ze wel. Moet wel zeggen dat ze nu minder melk drinkt op een dag omdat we aan het overstappen zijn naar een tuitbeker ipv der fles.. die gaat nog niet helemaal goed.
Wauw, wat eten veel kindjes al goed brood! Mijn dochter is 17 mnd: S morgens borstvoeding en een cracker met roomboter ( roomboter likt ze eraf en cracker eet ze vaak voor de helft op). Drinkt niets omdat ze bv drinkt. Ik maak wel altijd een beker thee en dit drinkt ze tussendoor. Tussendoor: fruit/ spelt soepstengel/rozijntjes en drinkt water en thee Lunch: met moeite een bh en thee of soms aangelengde sap Voor het slapen borstvoeding Na het slapen: spelt koekje/fruit/rauwkost Avondeten normaal en drinkt water Voor het slapen borstvoeding
09.00 een papje van weatabix met ong 70cc melk 11.00 stukje fruit met wat drinken flink ingedikt (ong 30cc) 13.00 brood maar dat eet ze nooit 13.30 flesje melk drinkt ze max 50cc van 16.00 koekje met een slokje water 17.30 bordje avondeten en een slokje water Omdat mn dochter een afwijking heeft kan ze niet dun vloeibaar drinken, dus voor t vocht heeft ze sondevoeding.
Nog geen 1,5 maar zit al een tijdje in dit ritme dus zie daar voorlopig niet zoveel in veranderen. Ontbijt: Borstvoeding en boterham of broodje met roomboter, beleg varieert. Tussendoor: 1-2 stuks fruit en water of thee Tussen de middag: borstvoeding en 2 boterhammen en soms een stukje fruit Tussendoor: banaan of een ander tussendoortje met water of thee Avondeten: flink bord avondeten en volle yoghurt. Voor t slapen borstvoeding. Ze drinkt niet veel water/thee (af en toe een slokje) maar smaakt haar prima en blijkbaar heeft ze er genoeg aan.
Hier ook nog geen anderhalf jaar maar nu ongeveer S'ochtends tussen 8.45 en 09.45u melk uit de tuitbeker sinds 2 dagen en 1 snee brood (eet hij niet helemaal op) Als hij vroeg wakker is probeer ik er tijdens de teletubbies wat in de duwen maar meestal wil hij niks buiten water of verse sinaasappelsap. Rond 12u banaan, op dit moment geprakt met een half koekje en/of 1 soeplepel platte kaas. Ik bied hem elke dag zijn fruit a la rapley aan maar hij krijgt weer tandjes dus meestal ga ik na 3 happen prakken. Kleine banaan eet hij wel, grote banaan half Smiddags, koekje maar die wil hij nu niet, rozijntjes ben ik mee aan het oefenen, yoghurt lukt wel,... S'avonds potje olvarit. Als hij door de dag goed eet dan geef ik hem s'avonds verse groenten, eet hij door de dag slecht dan maar een potje want dat is het enige wat hij op dit moment goed eet. Terwijl ik over mn nek ga als ik het ruik. S'avonds fles 180cc pap Water kan hij de hele dag tussendoor drinken, nu kan hij ook uit een gewone beker drinken maar dat laat ik hem alleen maar in de eetstoel doen. (Gooit alles weg als hij genoeg heeft)