Geen melk en slecht eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Moon77, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Hoi hoi,

Ik heb even een vraagje over mijn dochtertje van net 1 jaar.

Ze drinkt nog steeds geen gewone melk. Ik heb zowel verse halfvolle als langhoudbare halfvolle melk geprobeerd. Ze neemt een paar slokjes en trekt een vies gezicht. Het gevolg is dat ik nu nog steeds 2 bv geef...'s ochtends en 's avonds voor het slapen. Ze lijkt bij mij ook niet echt heel veel meer te drinken (of het aan de productie ligt of zelf geen zin meer heeft weet ik niet) en zit nu toch wel een beetje met mijn handen in het haar.

Ik geef 's avonds na het eten ook een toetje (volle yoghurt, olvarittoetje of danoontje) zodat ze in ieder geval dat binnenkrijgt.

Nu eet ze ook al een paar weekjes slechter d'r boterham. Stukjes op de grond gooien en uitspugen. Ze at best veel qua beleg, maar nu lijkt dus alleen appelstroop er probleemloos in te gaan ;). Ze heeft niet zo heel veel reserves, dus baart me wel zorgen.

Ik weet niet meer hoe ik het aan moet pakken. Ik ben erg gefrustreerd (en daardoor ook snel geïrriteerd :) helaas) en dat komt ook niet ten goede. Ik wil ook niet zo zijn in het bijzijn van mijn dochter. Dus dames.....hellupppp!!

groetjes,
    Moon

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je niet teveel zorgen maken ten eerste. Het eten verloopt voor veel kindjes in fases, er zijn periodes dat ze minder goed eten of opeens voorkeuren ontwikkelen, en weer periodes dat ze alles lijken te lusten. Gewoon alles blijven aanbieden en er niet teveel over stressen.

En als ze nog bv krijgt, is dat toch prima? De overstap naar gewone melk lijkt me ook best groot. Met bv krijgt ze essentiele stoffen binnen die in gewone melk niet zitten. Dus als ze niet zoveel reserves heeft is dat de perfecte oplossing. Je kan melk (zou altijd volle melk nemen ivm vetgehalte)in kleine beetjes blijven aanbieden overdag en het gewoon op twee keer bv houden.

Drinkt ze verder wel goed? Water, (kruiden)thee, etc;?

3. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Volle melk al geprobeerd? evt. mengen met afgekolfde bv, heb ik in de overgangsfase ook wel es gedaan (al was bleek het hier niet echt nodig, ze dronk het toch wel) 300ml zuivel is genoeg , als ze bv krijgt en een toetje zit je daar al best snel aan. En al denken wij nederlanders vaak van wel: melk is geen must he dus wat ik vooral niet zou doen is met zoete smaakjesmelk of chocomel aan de gang gaan. idd blijven aanbieden, ook het eten, het zijn fases die normaal gesproken weer voorbij gaan. En ze gaan ook minder eten op een gegeven moment omdat ze langzamer aan roeien. , mijn dochter at als een bouwvakker in het beg in, later werd dat ook een stuk minder.
    brood-met-niks bleek er hier trouwens vaak beter in te gaan dan met beleg (ze eet trouwens nog vaak net zo lief een droge boterham)
    Probeer er geen strijd van te maken, dat wint zij toch want je kunt het er toch niet indouwen en zorgt alleen maar voor een hoop frustraties bij iedereen. Hou de eetmomenten gezellig en zolang ze het verder goed doet maak je niet teveel zorgen. Hou evt. even voor jezelf bij wat ze op een dag wel eet en drinkt, vaak krijgen ze verspreid over de dag meer binnen op een dag dan je denk.

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Sluit me bij bovenstaande dames aan en in fruit zit ook vocht die je mee mag tellen. Ik neem aan dat ze dat wel eet?

5. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Geef je koude of warme melk? Mijn oudste houdt nog steeds niet echt van koude melk, maar warm drinkt ze het wel.

6. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoon ging rond 1 jaar ineens ook veel minder eten. Blijkbaar heeft hij gewoon minder nodig. Ik hoor van anderen dat hun kinderen rond deze leeftijd ook kieskeurig worden, dat is hier gelukkig (nog) niet aan de orde.

Over de hoeveelheid vocht zou ik me niet druk maken. Zolang ze nog natte luiers heeft krijgt ze voldoende binnen.

Misschien kun je nog proberen om melk als pap te geven? Zelf gebruik ik daar nog opvolgmelk voor (kind is net 1), blijf ik denk ik ook doen. We hebben uitgerekend dat dat goedkoper en praktischer is dan steeds verse melk kopen, die hier verder niemand drinkt...

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst naar voeding.

8. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Ze drinkt naast bv eigenlijk alleen water. Volle melk heb ik nog niet geprobeerd. Wel een keertje de melk warm gemaakt, misschien nog eens proberen. Ook geprobeerd het met water aan te lengen....bah erg vies vond ik zelf....zij dronk het toen wel, maar ja eenmalig ;).

Helaas heb ik geen afgekolfde melk. Ja, bv is goed maar ik wil eigenlijk gaan stoppen. Van iemand die twijfelde bv te gaan geven, vind ik dat ik het wel lang genoeg volgehouden heb :D. Eerst 4 mnd, dan toch maar tot de 6 mnd en uiteindelijk dacht ik vooruit we maken het jaar vol. Maar nu is het echt beter om te gaan stoppen, zeker voor mezelf.

Nee, ik probeer er geen strijd van te maken weet dat dat averechts werkt. Maar af en toe....grrrr. Aanbieden van ander beleg blijft lastig, want ze spuugt gewoon de stukjes uit ;). Wil geen heel brood van de vloer moeten vegen :D;).

Ik vind het dus lastig, omdat ze qua groei niet echt lekker meer gaat. Vorige maand zat ze onder de middellijn. Volgende week wil ik haar weer laten wegen en meten. Ze is een heel druk, bewegelijk mopje dus verbrandt waarschijnlijk wel veel.

Nou ja, hopen dat het snel verandert :).

Deel Deze Pagina