baby 6 mnd,schema veranderen?

Discussie in 'Voeding' gestart door lioness74, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Hallo allemaal,
    Onze zoon is morgen 6 maanden.
    Hij krijgt nu 4x 180cc+6(laatste fles met rijstebloem 2 schepjes).
    Ook krijgt hij al enkele weken fruit en groente.
    Volgens de arts van het cb mocht Tim met de kerst met een korstje brood beginnen omdat hij al zo flink is.
    Maar ik heb zoiets van:als hij nu nog meer krijgt vind ik het teveel.Ik snap dat er dan uiteindelijk een fles weg gaat vallen.
    Maar hij vind zn flesjes nog zooo lekker!
    Ik zou eigenlijk nog liever een maandje wachten met brood.
    En ik lees hier ook wel eens dat kindjes anders drinken krijgen met een koekje of zo.
    Ook dat heb ik helemaal nog niet aangeboden.

Wat denken jullie:toch al maar met brood beginnen en zo ja doen jullie er wat op?,of toch mijn gevoel volgen en hem nog een paar weekjes zn flesjes laten drinken(met fruit en groenten dan).

Alvast bedankt!

2. adi

adi Niet meer actief

Een baby van 6 maanden mag nog prima 4 flessen drinken, niks mis mee.

En ik zou zeggen: volg je eigen gevoel. Tot een jaar geleden werd door CB geadviseerd om tot 7 maanden te wachten met granen. Wij zijn pas met 7,5 maanden begonnen met brood, en is ook allemaal prima goedgekomen.

Met 6 maanden gaven wij ook 4 flessen en groente en fruit (wel net mee gestart). Toen groente en fruit goed liepen en we over waren op prakken ipv pureren, zijn we met brood gestart.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik geef sinds een dag of 2 korstje brood tussendoor om te oefenen. In het begin is dit toch niet zodanig veel dat het een fles vervangt hoor. En je hoeft er idd nu niet mee te starten, het is ook prima om even een paar weken te wachten.

4. lioness74

Oke bedankt voor jullie reacties!
    Ik denk toch dat ik nog even wacht met brood.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ik zou ook nog even wachten met het geven van brood, zeker als je er zelf al niet helemaal achter staat!
    Het argument van KA of cb dat een kind iets eerder mag 'omdat ie al zo flink is' slaat natuurlijk nergens op! Het gaat toch om de leeftijd? De darmen zijn echt niet eerder volgroeid als je kindje zwaarder is dan gemiddeld??

Goed dat je zelf de keuze hebt gemaakt om te wachten, hier ook begonnen met 7-7,5mnd met brood.

6. lioness74

Ja ik heb ook besloten om nog een paar weken te wachten,vond het ook zo'n belachelijk argument!~
    Iedereen denkt ook dat Tim veel ouder is omdat hij zo groot is maar hij toch nog maar gewoon 6 maanden.
    Misschien groeit hij van de flesvoeding te hard??En dat er daarom snel een fles af moet?
    Op het moment zelf stond ik er eigenlijk niet bij stil om het te vragen maar ik volg toch maar mn gevoel.
    De arts had het er de hele tijd maar over dat hij qua lengte boven de bovenste lijn zat en qua gewicht er net onder.En dat ze dat in de gaten wilden houden.Dat snap ik ook wel maar ik denk eigenlijk dat het gewoon een soort groeispurt is.De oudste 2 hadden dat ook en bij de oudste moest ik zelfs met 3,5 maand al met groente en fruit beginnen en een fles eraf(14 jaar geleden).Eigenlijk was dat heel zielig maar ik was toen zo onzeker dat ik alles deed wat hun zeiden.
    Nu wil ik mn eigen gevoel volgen.Hij krijgt verder echt nog niks alleen 4 flessen van 180+6 en wat fruit en groenten(zelf gemaakt),dus ik geef toch niks teveel?
    Verder is hij heel vrolijk/actief/niet spugen en geen krampjes ed,gewoon een vrolijke baby.Dat wil ik graag zo houden en hem geen dingen opdringen waar hij eigenlijk nog niet aan toe is.

Het is mn vierde maar nog weten ze me op het cb zo onzeker te maken pfffff
    Maar bedankt voor je reactie!

Deel Deze Pagina