Hallo dames, Ivan heeft zojuist voor het eerst echt gegeten, het happen heeft hij nu heel goed door . Hij heeft net 2 ijsblokjes met worteltjes op en gaf duidelijk aan hier niet genoeg aan te hebben Mag ik hem morgen direct al 4 ijsblokjes geven of moet ik dit langzaam opbouwen? En als hij zo goed blijft eten is het dat verstandig om binnenkort in 1 fles wat minder te geven. Zijn schema is nu; 7:30 uur; fles, 210 cc 12:00 uur; fles 210 cc 15:00 uur; groente hapje 16:30 uur; fles 210 cc 20:00 uur; fles 210 cc
Tot 6 maanden is bijvoeding het laten proeven van dingen. Tot 6 maanden mag fruit/groente geen fles vervangen, dit mag pas vanaf 6 maanden. Hoeveel je wel mag geven weet ik niet. Ben bij beide met 6 maanden begonnen.
Inderdaad nog geen fles er af halen, maar lekker laten proeven. Rond de 6mnd ben ik fruit om 10.00 uur gaan geven en groente proeven rond 14.00 uur en daarna ipv fles 17.00 groente gaan geven (van te voren wel wat hapjes om te proeven gegeven rond deze tijd maar dan ook een fles erbij, maar ze had veel liever "gewoon"eten dan haar fles) en om 14.00 uur fruit ik zou als ik jou was rond 6.5mnd de fles van 16.30 laten vervallen en dan warm eten. Voor fruit hoef je geen fles te vervangen dit kun je bv om 10.00 en 14.00 uur geven. Daarna kun je fles van 12.00 uur laten vervallen voor brood en eventueel wat water/melk oid in flesje maar dan geen 210cc meer mijn dochtertje is nu 14mnd en krijgt smorgens dr pap in een bordje en om 19.00 een flesje warme melk.
oke, dankje wel! Maar mag ik hem nu gewoon onbeperkt groente erbij geven? Omdat hij gister duidelijk aan gaf om nog meer te willen hebben!
een fles mag het nog niet vervangen idd, maar aan hoeveelheden heb ik mij nog nooit gehouden. Ik geef rapley, dus in stukken en onze zoon eet bijna altijd wat wij ook eten, ik blijf dus stukken uit de pan pakken tot hij zelf aangeeft niet meer te hoeven. Laatst heb ik wel eens op een bordje gedaan wat hij allemaal eet omdat ik nieuwsgierig was, heb nl geen idee van grammen als ik het zo neerleg en dan eet hij 300-400 gram warme maaltijd. Vlees en vis zijn nog ministukjes dus vooral aardappel en groenten.
Ik zou persoonlijk even rustig aan doen! Ook die paar hapjes zijn een flinke aanslag op de darmpjes... Laat hem anders als het op is nog even met het lepeltje spelen oid, of geef het voor de fles zodat hij die daarna nog krijgt. Bijvoeding is op die leeftijd nog niet bedoelt om verzadigt te raken, maar puur om te proeven. Zoals de anderen ook al zeggen mag het zeker nog geen fles vervangen tot 6 maanden, als je merkt dat ie z'n flessen minder gaat drinken moet je met bijvoeding minderen...
Ik ben van plan om straks ook met Rapley te gaan beginnen, dat gaat nu nog beetje moeilijk . Maak het nu nog glad met de staafmixer, de komende 2 maanden maak ik het steeds grover zodat hij over 2 maandjes lekker zelf kan gaan eten. Vandaag heb ik 4 ijsblokjes uitgelegd en na schatting heeft hij er ongeveer 3 opgegeten. Omdat we vanmiddag op visite gingen kreeg hij zijn hapje wat eerder dan normaal ( 14:00 uur) dus hij zat nog best vol van zijn fles. Hij vind het happen heeeeerlijk! erg leuk om te zien hoeveel plezier hij er mee heeft. Ga het nu gewoon in de gaten houden, merk ik dat hij minder melk wil door die hoeveelheid groente dat minder ik de hapjes