Wanneer echt geen Friso meer?

Discussie in 'Voeding' gestart door Gentle, 8 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia krijgt nu 's ochtends bij het ontbijt en 's avonds voor het slapen gaan nog 120cc + 4 schepjes Friso (met Nutriton). Niet zo veel dus meer, en tussen de middag krijgt ze ongeveer 100 cc gewone melk (met Nutriton). Dit gaat al een week heel goed, alhoewel ze niet altijd alles opdrinkt van de gewone melk, maar dat deed ze tussen de middag ook niet meer met haar Friso melk.

Nu gaan we waarschijnlijk vanaf morgen ook de ochtendmelk vervangen voor gewone halfvolle melk. Ze reageert tot nu toe nergens op (gewone Friso, yoghurt, kaas, geitenkaas, gewone halfvolle koemelk), dus volgens mij kunnen we wel gewoon verder overgaan!

Nu vroeg ik me alleen af, hoe lang gaven jullie dan nog 's avonds een fles opvolgmelk? Ik heb wel gehoord dat mensen dat gewoon nog best lang geven. Julia eet niet zo veel avondeten, dus van mij mag ze die nog wel even, maar dat kunnen we natuurlijk op een gegeven moment ook vervangen door gewone warme halfvolle melk!

Jullie ervaring? Langer blijven geven, of gewoon straks langzaam helemaal overgaan naar gewone melk, ook 's avonds?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier gingen we rond 10 maanden oefenen met gewone melk (op advies cb) en met 11 maanden dronk hij nog 1 beker friso en de rest gewone melk. nu krijg hij alleen nog gewone melk.

kinderen gaan trond hun 1e jaar toch minder eten dan daarvoor omdat ze ook niet meer zo hard groeien. dat ze te weinig binnen zouden krijgen is dus niet meteen het geval. ik zou nu langzaam overgaan op gewone melk zodat je rond 12 a 13 maanden volledige koemelk geeft

3. tulip

tulip Niet meer actief

met 11 maande heb ik voor het eerst halfvolle melk aangeboden. Ze vond het zo lekker dat ze de friso niet meer wilde. Er zaten gelukkig nog maar een paar schepjes in.:D Toen dus ook meteen volledig overgegaan op halfvolle. Ze heeft tot haar verjaardag nog een fles om 19.00 uur gedronken.

4. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Sem krijgt ;s morgens nog een fles friso.
    's avonds is er eigenlijk vanzelf af gegaan omdat hij deze steeds liet staan.
    Ik moet ook eigenlijk van ochtendfles af maar het is nog zo gezellig knus saampies :):)

5. adi

adi Niet meer actief

Gentle, waarom halfvolle melk? Volle melk is zoizo beter voor een klein kind (die vetten heeft ze juist nodig).

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn met 11 maand langzaam overgegaan op halfvolle melk (ivm met een heel stevig kereltje geen volle melk).

Hij kreeg toen nog 2,5 fles (ontbijt, halve bij lunch en avondfles)
    Eerst die lunchfles vervangen door 100cc melk. Na een week ook de ochtendpapfles aangemaakt met gewone melk (150-180cc), en daarna het pak poeder opgemaakt met de avondfles.

Hij kreeg toen 's avonds thee met een scheut melk, voor het slapen gaan.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 11 maanden zijn wij over gegaan om volle melk en het pak opvolgmelk ondertussen leeggemaakt voor 'voor het slapengaan fles'.

Ik ben toen melk gaan geven bij de broodmaaltijden (100ml per keer) en als er pap gegeten werd dan gewone melk.
    Ging gelijk goed. Ik heb het de eerste paar keren lauw gegeven maar koud vond ie ook goed bleek al snel

8. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij zijn ongeveer met 11 maanden overgegaan op volle melk. Sochtends met pap, tussen de middag een bekertje koud en savonds sinds een paar dagen ook nog een flesje warme melk. gaat prima en ze vind het veel lekkerder dan opvolgmelk. Wel vitamine D bijgeven als je stopt met de friso, of misschien deed je dat al..:)

9. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Volgens mij is koeiemelk helemaal niet zo gezond. Hier krijgt mijn peuterdochter (2,5) bij het ontbijt en bij de lunch nog opvolgmelk. Alle vitamientjes zitten er in. Ze is kern gezond.

Deel Deze Pagina