Ontbijt en lunch ideeën

Discussie in 'De lounge' gestart door Mim89, 26 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik ben niet het beste voorbeeld :)

Op werkdagen heb ik geen tijd voor ontbijt en ontbijt ik met een appel onderweg naar werk.
    Als ik vrij ben ontbijt ik met 2 beschuiten met muisjes !
    Kan er geen genoeg van krijgen

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.383
    8.890
    113
    Vrouw
    Hoe doe je dit precies?

3. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.231
    4.458
    113
    Vrouw
    #23 Oilell, 26 okt 2020
    Laatst bewerkt: 26 okt 2020
    2 eieren loskloppen met 1 of 2 eetlepels pesto(ik doe altijd 2, mijn man 1). Mag rode of groene zijn, allebei lekker. Omelet bakken in een pan. In de tussentijd wat cherry/snoeptomaatjes in vieren snijden en na de omelet even kort bakken. Je kan ook een restje courgette/champignons/paprika meebakken. Basilicum of een beetje Italiaanse kruiden werken heel goed, maar alleen peper en zout kan ook.

Ik leg het omelet op een bord, gebakken tomaatjes er in en dan dubbel klappen. Eventueel nog wat geraspte/parmezaanse kaas overheen en klaar.

Vitamientjuh en Mim89 vinden dit leuk.
  4. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Wow ik moet hier wel om lachen. Ik had me voor genomen om ook wat afwisselender te ontbijten en lunchen...

Eens in de zoveel dagen is het een bakje yoghurt met een banaan en pure hagelslag erdoor.
    Maar de rest is gewoon een bruine boterham met Nutella. Hahaha.

Vroeg in de ochtend kan ik echt geen hartige dingen eten. Bleh! Behalve als we uitgebreid gaan tafelen dan lust ik weer wel croissantjes met kaas of een warm pistoletje met rosbief. Maar op school/werkdagen lekker zoete zooi.

5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ik eet een paar keer per week pap. Brinta met een schepje suiker en aangemaakt met amandelmelk. Ik kan niet zo goed tegen zuivel en amandelmelk is een prima vervanger voor mij.
    Soms eet ik twee boterhammen met smeerworst.
    Soms een kleine fruitsalade.
    Soms gooi ik van alles in de blender zoals verschillende soorten fruit en wat spinazie en rode biet.
    En héél soms hè, als m’n moeder op dinsdag komt en ze neemt wat van haar beroemde saus voor over de macaroni mee, dan ontbijt ik daarmee; met heel veel geraspte kaas :oops:
    Op zondag brunchen wij vaak wat uitgebreider met gebakken eieren, bacon, witte bonen in tomatensaus en geroosterd witbrood. Voor Luc snijdt ik dan een geroosterde boterham in reepjes en dan doopt hij ze in de dooier van een ei.
    Of we maken tosti’s ❤️

6. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.383
    8.890
    113
    Vrouw
    Haha ik vond het al heel goed van mezelf dat ik nu elke dag ontbijt :oops:

7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019