Avondmaal voor kindje met KMA

Discussion in 'Voeding' started by Lea1003, Feb 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lea1003

Lea1003 Lid

Feb 3, 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Onze kleine meid is nu bijna 1 jaar! Het eten gaat opzich prima, vind eigenlijk alles wel lekker en eet genoeg.

Zij heeft een koemelkallergie en daar ga ik inmiddels wel aardig goed mee om qua eten. Ik geef haar de standaard maaltjes zoals aardappels, vlees en groente. Sinds kort ook pasta met vis en groente etc.

Ik heb alleen het gevoel dat ik niet genoeg variatie aanbreng in haar avondmaaltijden. Kom vaak op hetzelfde uit .. Is er iemand die misschien leuke receptjes heeft? Ik heb laatst dat boek van de AH gekocht, opperdepop, daar stonden ook leuke dingetjes in!

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier eet ze gewoon met ons mee. Vanaf 1 jaar af en toe ook iets waar zout in zit. Bami bijv. Mix van AH eigen merk is koemelkvrij.
    Chicken tonight eten we ook af en toe, Hawaii is koemelkvrij maar dochter eet dan meestal rijst met kip en groente.
    Tomatensaus voor pasta kun je makkelijk zelf maken.
    Wraps lust ze ook wel met bijv. kip en groente.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Bami en nasi kan je maken. Je kan zelf kruiden ipv kant en klaar kruiden, dan zit je niet met het zout. Wat wij hier veel doen is rijst met groente en kip of vis wokken en dan een woksausje. Je kan met de groentes steeds alle variaties wel maken. Veel groentes zijn lekker om gewokt te eten.
    Wraps is hier ook een groot succes!
    Couscous is ook lekker.
    Pastasaus kan je goed zelf maken. Je kan ook witte saus maken van soja kookroom.
    Chili.

Pff best een hoop wat je gewoon kan maken hoor. Hier gebruik ik zelden iets van melk in gerechten. En als ik iets van melk moet gebruiken, gebruik ik voor mijn zoontje sojamelk. Voor dochter gebruik ik gewoon de nutramigen AA. Dus stampotten kan ook gewoon.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier doe ik sowieso al geen melk door de stampot. Dochter krijgt wat margarine en olijfolie door haar eten ipv jus. Jus is hier wel koemelkvrij maar geef haar liever gewoon margarine of olijfolie.
    Soja is hier ook geen optie maar redt het prima zonder.
    Pannenkoeken kun je ook prima bakken met water.
    Dochter eet het liefst hier aardappels/groente/vlees dus dat eten we ook vaak 3-4x per week.

Share This Page