Zonder iets mag onze oudste ook niet buiten. Hij neemt medicatie en moet met de fiets dus het is echt van moeten in mijn ogen. Maar het aanbod is hier echt ruim genoeg, dat ze altijd wel iets binnen hebben. Deze ochtend at de oudste 2 rijstwafels met chocolade laagje en dat vind ik prima. Dat hele boterhammen gedoe heb ik thuis jaren moeten aanhoren. Ik zie me nog zitten kotsmisselijk met mijn verplichte boterham . Dat gaan we niet nadoen
Mijn oudste (8) eet muesli met melk of heel soms 1 boterham met hagelslag. Jongste (4) krijgt 's morgens alleen maar muesli met yoghurt weg. Vooral de jongste is niet dol op brood, maar gelukkig eet ze wel muesli met yoghurt.
Haha nee, wij hadden vroeger gelukkig ook meer keuze dan dat. En soms zijn het ook fases. Dan eet ze heel slecht, dan weer goed. En het gevecht met eten win je toch nooit, dus ik ga dat niet aan. Ze eet de rest van de dag prima dr fruit en groente en tussen de middag ook voldoende. Dus tja.
Dan gewoon wat anders aan bieden. Als ze maar iets eten. Ik heb geen moeite met een plak ontbijtkoek. Een banaan of appel is ook prima. Mijn jongste eet alleen maar hagelslag en pasta op zijn brood. Zal voor menig moeder ook een gruwel zijn. Ach hij eet zijn brood, prima toch. Vanmorgen was het roggebrood met hagelslag. Lekker bodempje
Ik moest vroeger eerst een boterham met hartig voor ik zoet beleg mocht. Op zichzelf helemaal geen gekke regel, maar ik vind dat ZO ERG!!! Dat wil ik mijn kinderen niet aandoen, dus hier die regel niet ingevoerd.
Hier moeten ze van mij ook eten voor ze naar school gaan. En ze hebben genoeg keuze en voldoende tijd (als ze naar beneden komen en doen wat ze moeten doen ed, want ook dat is bij de oudste een dingetje). Toch regelmatig gezeur (de oudste vooral) en ik kan (of nou ja, ik kán het natuurlijk wel, maar ik wil het niet) het er inderdaad niet in proppen als ze echt weigert.
En een gezond drink ontbijt? Hier nog geen schoolgaande kinderen maar reageer toch even Mijn oudste begint de dag met smoothie van een hele banaan, yoghurt en vers sap en een theelepel lijnzaad. Hij heeft nooit brood willen eten vroeg in de ochtend. Zijn vader is ook geen brood ontbijter. De jongste borstvoeding en een boterham.
Mijn kinderen eten gewoon een paar broodjes of kwark elke dag, maar ik vind ontbijt vreselijk, vroeger ook. Ik liet het gewoon staan en mijn moeder dreigde idd dat wanneer ik het niet op zou eten, ik niet naar school ging. Nou dan niet haha. Uiteindelijk kwamen we wel tot een compromis, kinderen dwingen te eten lukt echt niet
Hier mogen ze van mij ook wel eens lekker onderweg hun broodje op eten. Dan hoef je niet al om 7 uur aan tafel. Maar goed hier wordt sowieso prima gegeten bij het ontbijt in tegenstelling tot bij het diner. Brinta, brood, gekookt eitje, crackers, beschuit, gaat er allemaal wel in eigenlijk. Alleen lust dochter geen hartige dingen. Omdat ze niet alleen zoet op brood mag van ons eet ze werkelijk elke dag smeerkaas, lijkt me vreselijk maar ga er geen strijd meer over aan.
hier smeren ze smorgens hun brood aan de bar en maken dan gelijk hun trommels klaar. Beiden eten meestal 2 volkoren boterhammen. Beleg verschilt, maar veel al wat zoeter (aan de messen naderhand te zien) pasta, halvajam, hagelslag. De oudste pakt ook graag de smeerworst of kaas. Soms pakt de jongste een boterham + plakje ontbijtkoek. En vandaag had de oudste toevallig 2 ontbijtcrackers als ontbijt- want dan hoefde ze geen brood uit de vriezer te halen . Een enkele keer nemen ze havermout of kwark. Brood wordt hier overigens klaargemaakt aan de bar en dan zitten ze een kwartiertje voor de tv met hun ontbijt - terwijl ze rustig verder wakker worden .
Hier eten ze brood, crackers en/of yoghurt met bran flakes of cruesli. We dekken geen tafel, want iedereen heeft andere schooltijden en dat vind ik echt geen doen. En ik ga al helemaal niet de hele ochtend een gedekte tafel laten staan voor het geval er iemand nog moet eten. Ze dekken wel allemaal hun eigen plekje als ze gaan eten. Oftewel: ze pakken een placemat. En dat ruimen ze na het eten ook weer op. Zoon zit nu in een yoghurt met cruesli fase. Hij eet maar een klein bakje en laat vaak ook nog wat staan. Ik ga me daar niet druk om maken. Hij krijgt goed gevulde en gevarieerde trommels mee naar school en die komen vrijwel altijd leeg terug. Dan uit school nog een ‘lekker bordje’ zoals zoon het noemt, met iets van snoep of koek, en daarbij ook weer fruit, rauwkost, worst, kaas, gedroogd fruit, etc. Als hij wel een boterham eet dan is de keuze wat erop komt ook totaal vrij. En dus ook geen onderscheid tussen hartig of zoet. Mijn dochters hadden nog fases waarin ze weken lang bv vooral pindakaas of chocopasta kozen. Maar zoon houdt van variatie en heeft meestal 4 (of meer) verschillende dingen op zijn brood. Vandaag bv nutella, duo penotti, kaas en ham, en dan wilde hij nog een plakje kipfilet en kaas los. Ik heb hier weleens begrepen dat men dat een feestboterham noemt, maar bij ons is dat dus gewoon standaard. Ik vind het eigenlijk wel slim van hem. Zo saai een boterham met alleen pindakaas Hij was nooit zo’n brood eter, dus zo werkt het prima.
Ze mag kiezen; twee boterhammen gezond beleg, fruit & fibre met rijstmelk of havermout pap. Meestal kiest ze brood
Hier door de weeks alleen brood, we eten elke ochtend gezamenlijk, ze smeren direct brood voor in de broodtrommel. In het weekend ook wel eens cornflakes, beschuit, rijstwafels etc.
Mijn jongste dochter eet ‘s morgens graag een boterham of zacht bolletje gesmolten kaas. Gewoon even kort in de magnetron totdat de kaas gesmolten is.
Hier ontbijten de kinderen (6 en 9 jaar) met brood of havermoutpap. Ze mogen zelf kiezen wat ze op hun brood willen, maar als het iets zoets is, moeten ze tussen de middag iets gezonds op brood.
s morgens een geroosterde boterham met bio jam of appelstroop (zonder toegevoegd suiker) en beker warme melk. Bij de lunch alleen hartig op brood (kaas, vega beleg, pindakaas/notenpasta, smeerkaas, ei). In het weekend soms harde broodjes. Of als lunch pannenkoeken of tosti’s. Hagelslag mag alleen bij een feestontbijtje of als we visite hebben die mee ontbijten/lunchen.