Ontbijt gezeur

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gewooniemand, 2 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Wij gaan er meestal rond half 7 uit en moeten rond half 8 weg, moeten ook om 8 uur op het werk zijn :D
    Wat ik op mijn werkdagen wel vaak doe is alvast 's avonds even borden, bekers, bestek en beleg klaar zetten (zoals hagelslag/pindakaas etc). Daarnaast alle broodtrommels en bekers.
    Scheelt maar een paar minuutjes, maar dan hoef ik "s ochtends alleen nog brood te pakken, drinken in te schenken en het koelkast beleg te pakken.
    Kinderen smeren hun eigen broodtrommels, dat scheelt ook al.

En ik kan in de badkamer snel :roflmao: doe niet aan make-up en er wordt "s ochtends niet gedoucht.

Moet ook bekennen dat het met gemak in minder dan een uur zou moeten kunnen, maar ben een avondmens, dus 's ochtends niet vooruit te branden :oops:

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik dek nooit de tafel 's ochtends op schooldagen. Ze weten vanaf peuter af aan wasr alles staat en hoe het werkt, dus dat pakken ze zelf. Ze maken het in de keuken klaar en eten het aan tafel op.
    Vanaf groep 4 of 5 smeren ze hun eigen brood ook voor school als lunch meteen.
    Douchen doen we 's avonds.

3. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Mijn kinderen zijn goede ontbijters, ook altijd geweest. Wel met duidelijke voorkeuren.

Mijn oudste eet al sinds hij 5 of 6 was hetzelfde 's ochtends ( hij is nu 13): 2 volkoren of meergranenboterhammen met pindakaas en 2 boterhammen met vleeswaar en een stuk fruit.

De middelste (11) eet het liefste een kliekje macaroni/nasi/noodles of soep als ontbijt. Als we het hebben, mag dat, ik ga er niet voor koken. ( Hij zit nu het restje cottage pie van gisteren op te eten) Als we dat niet hebben, eet hij meestal twee boterhammen met kaas die hij in het tosti-apparaat stopt, of hij bakt een omeletje met ei en tomaat en kaas.

De jongste (8) eet meestal twee of drie boterhammen met zoet beleg, hij zit nu in de vruchtenhagel-fase. Afspraak is wel dat hij dan hartig beleg mee naar school neemt, maar dat is puur omdat ik niet wil dat hij alleen maar zoet eet.

Iedereen maakt hier zelf zijn ontbijt in de keuken, vult dan ook de bakjes en bekers voor mee naar school en eet zijn ontbijt aan tafel op.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, wij zijn ook allemaal avond mensen. Alles de avond van te voren klaar zetten gaat hier niet. De kat schuift alles van de tafel af, en de honden maken de boel open, zodat ze het gezamenlijk op eten (die beesten hebben het samenwerken uitgevonden).
    Maar wij maken nog wel brood klaar voor hun broodtrommels, dat zou ik kunnen veranderen. Elke minuut is er 's ochtends tenslotte 1. ;)

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Hahaha 1 in de groei. Als de onze gaan bunkeren hou ik mijn hart vast want hij is al zo lang:rolleyes:
    Vraag me af hoe lang ik de kleinste blijf

Roozjuh vindt dit leuk.
  6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    O ja, dan wordt het lastig :D hier geen huisdieren, dus alles blijft netjes staan

En inderdaad, elke minuut is er 1 :roflmao:

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Wij ontbijten ook nooit aan tafel, geen idee waar ik de tijd vandaan moet halen en ik ben niet zo'n ochtendmens haha. Mijn man begint al om 6 uur met werken en ik zelf ga ook niet extra vroeg uit bed om de tafel te dekken. In het weekend wil ik ook geen tijd stellen dat we aan tafel moeten zitten en de jongste staat 's ochtends op standje 'ik wil direct eten als ik uit bed kom en anders zet ik een keel op'. :p
    Jongste eet haar boterham in de kinderstoel, oudste zit aan de salontafel bij de tv. Ik vind het allemaal prima zolang er maar geen gezeur is in de ochtend:oops:
    's avonds eten we vrijwel altijd gezamenlijk aan tafel en dat vind ik wel belangrijk.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    @Cin85: Zoveel tijd kost de tafel dekken toch niet? En de spullen die er op komen, moet je anders toch ook pakken? Hier gaat de wekker om 6.45u, om 7.40u gaan we de deur uit (en als ik fysiek aanwezig moet zijn op mijn werk, dan ga ik rond 7.15u weg, dan gaat mijn wekker wel iets eerder trouwens ;)).

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Ik heb een vreselijk ochtendhumeur dus NEE wij zitten niet samen aan een gedekte tafel tijdens de week.
    En aangezien ontbijt hier evengoed een granenreep of glas drink yoghurt kan zijn, ga ik daarvoor ook geen tafel dekken.

Broodtrommels doen wij en dat gaan we wss ook blijven doen.
    Lekker handig alles in 1 keer .

Spectre, Adje en suus1983 vinden dit leuk.
  10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Broodtrommels maak ik de avond van te voren al klaar
    Kleding idem dito kleden zich zelf om
    Dus dan is het ontbijten, omkleden en haren doen en tanden poetsen

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, dat vind ik echt niet meer lekker dan, ondanks de goede trommels. Maar ach, ben er maar 10 minuten mee bezig, dus mij maakt het niet uit. Het loopt prima zo zo'n ochtend en hoef ook niet te haasten, vandaar dat ik de wekker om 5.50 heb ipv 6 uur. Kan ik wat rustiger aan doen. Het is gelukkig niet elke dag, maar 1 a 2 x per week.

12. Neilia

Neilia Niet meer actief

C eet vanille yoghurt met choco kussentjes
    N en L eten brood.
    L vraagt er ook direct om als ze wakker word.
    N kan gerust zijn ontbijt overslaan als ik hem niks geef.

ik zelf ontbijt nooit.
    Als kind al niet.
    Ik word gewoon misselijk van eten smorgens vroeg.
    Pas rond 10 uur schuif ik iets naar binnen.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Brood de avond van te voren vind ik ook niet lekker inderdaad, de kinderen ook niet. Daarnaast smeren ze hier zelf brood voor de lunch. Daarvoor was er iedere keer gemekker dat het beleg niet goed was, dat de boterhammen verkeerd op elkaar zaten en weet in het wat ze nog meer verzonnen. Zelfde met het 10-uurtje, dan hadden ze appel ipv sinaasappel gewild (of andersom natuurlijk), waren de stukjes niet klein (of groot…) genoeg, enz. Toen heb ik gezegd ‘regel het dan zelf maar’. Sindsdien geen gemuts meer over hun lunch en 10-uurtje.:thumup:

Adje en Liekje81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina