Hey dames, Ik wil hubbie vanavnd verassen met stoofpeertjes. Dus druk aan het kokerellen op het moment om ze klaar te maken. Heb bessensap gebruikt, zitten 4 klontjes suiker in ( 2kg peren), kaneelstokje en heb er aardappelzetmeel (ipv maizena) erin gedaan... Nu wordt a het sap niet drapperig.. :S en b smaken de peren nog nergens naar... zucht... wat kan ik nog doen om het meer smaak te geven? alvast bedankt!
heb je iets van roosvice of rode port in huis? Ik gebruik dat bij mijn stoofperen en ze worden er altijd een beetje zoet van.
Nee niet in huis... wel rode wijn ( geloof ik..) Ik heb rode bessensap gebruikt overigens Hoe lang moeten ze opstaan?
Hoe lang heb je de stoofperen laten koken? Ik doe ze altijd met rode wijn een schep suiker en kaneel (meestal 2 stokjes). Denk dat je er iets meer suiker in moet doen en misschien nog een beetje kaneel (zou poeder nemen als ze al helemaal klaar zijn).
Ik doe stoofperen toch wel minstens anderhalf uur. Tot ze echt goed zacht zijn. Meestal kook ik het sap daarna apart in zodat het wat sauziger wordt.
hmm dan zet ik ze weer ff aan.... mijn ma zei: als ze zacht zijn zijn ze goed hahahha nah blijkbaar niet dus... Ik ga nog even proberen
Ik laat ze meestal nog langer opstaan(ruim 2 uur).Het heten niet voor niets stoofperen he Inderdaad wat meer kaneel en suiker en een scheutje rode wijn. Eet smakelijk!
Meer suiker en kaneelpoeder. Limonade zou ook goed werken idd. Ik laat ze meestal wel een uur of 3 aan staan. Ik doe er overigens nooit bindmiddel in maar doe erwel veel suiker in paar eetlepels
Oh, ik doe er trouwens ook meestal wat sinasappel of citroenrasp in en wat citroensap of sinasappelsap. Helemaal vergeten Hmm, misschien van het weekend maar eens maken
Ik zet ze zelfs 3 a 4 uu rop. Heel zacht laten pruttelen. Ik gebruik ook altijd rode wijn. En je kan er i.d. nog wat meer suiker bij doen. Heb je vanille suiker in huis toevallig ? Dat maakt het ook extra lekker.. Suc-6 ermee !
dank jullie meiden, hij staat weer op Nu afwachten... vorige keer smaakte ze ook bijna nergens naar hahahhah nu begrijp ik waarom! Ze zijn bij de jumbo in de aanbieding! 1,39 per kilo ( geloof ik)
Ik maak ze heel simpel. Ik doe er alleen kaneel en suiker in. En dan lekker lang laten stoven. Ze worden door het stoven vanzelf mooi rood. Dus als ze nog niet helemaal rood zijn, staan ze nog niet lang genoeg op. De kinderen vinden het heerlijk zo!
4 klontjes suiker voor 2 kilo stoofperen lijkt mij erg weinig. Ik zou er nog een flinke 'bups' ingooien Eetse! Wordt vast heel lekker hoor!!!
Ik doe peren chille en in stukken. Rode wijn erbij, suiker. Citroenschil gebruiken en daar 4 kruidnagels indrukken. 2 kaneelsstokjes en een vanillestokje.