pap eten geen feest

Discussion in 'Voeding' started by combijn, Dec 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. combijn

combijn Lid

Nov 17, 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, van het cb mogen we ons zoontje van 4,5 maand pap gaan geven. gewoon flesvoeding aan gedikt met rijstebloem, we zijn bijna een week verder maar echt eten ho maar:D 4 hapjes dan houd het wel op, het meeste word in z'n wangen bewaard om het daarna met z'n tong naar buiten te duwen of het nou dik of meer vloeibaar is meneer ziet de lol er nog niet van in. hoelang duurde het bij jullie dreumisjes eer ze dat eten van een lepel snapte??? alvast bedankt groetjes.

2. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

Oct 17, 2009
    622
    0
    0
    Ten eerste is het absoluut geen must om pap te geven.
    Ten tweede kun je het beste pas met 6 maanden gaan bijvoeden. Vanaf dan kunnen ze ook prima zelf gaan eten.

3. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    van een lepel heeft niets te maken met rijstebloem;), onze zoon sputterde al rijstebloem in het rond, hij weigerde het pertinent, hij luste het echt niet! Met 5 maanden zijn we begonnen met bijvoeding(hij had echt niet meer genoeg aan mijn borstvoeding) en het eten van een lepel ging prima, als het maar geen rijstebloem was. (is ook niet te eten toch;))
    Wat je kan doen om aan de lepel te wennen, is hem af en toe met een lepel laten spelen, zodat hij het gevoel van een lepel in zijn mond leert kennen.
    Ik denk toch dat je het pak rijstebloem kunt weggeven/gooien, hihi.
    Mijn zoon eet nu wel gewone pap hoor, maar pap is niet verplicht.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helemaal mee eens! Als ie het niet wil gewoon lekker niet geven en gewoon melkvoeding geven, is meer dan genoeg op die leeftijd, meer is echt niet nodig.

5. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik geef de rijstebloem in een fles... ze vindt het wel lekker volgens mij.

6. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Ook mee eens. Pap is niet noodzakelijk.

Als er verder geen reden voor is dan zou ik het gewoon bij melk houden.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hier ook een kindje die geen paplust. Wat andere al zeggen het is geen moeten, dus lekker alleen melk geven! Over paar weken kan je het eventueel nog eens proberen

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hij geeft zelf al aan wat je doen moet: geen pap geven!

Pap is geen verplichting en het is bijvoeding, dus iets dat je bij voorkeur vanaf 6 maanden geeft.

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn dochter nu bijna 20 maanden, ziet de lol van pap eten nog steeds niet hoor.

10. combijn

combijn Lid

Nov 17, 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank jullie wel voor de reactie's, van het cb is het de bedoeling om een fles te vervangen voor een bordje pap, rijstebloem in de laatste fles is geen probleem. probeerde stiekem een puntje appelmoes op de lepel maar nee dat was toch ook niet alles. we proberen het nog een paar keer en anders laat ik het hele gebeuren maar even voor wat het is . groetjes.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou dan heb je maar een heel raar CB. Want de richtlijnen zijn nog steeds dat ze moeten adviseren dat een kind tot 6 maanden naast melkvoeding niets anders nodig heeft en dat bij bijvoeding voor die tijd het NOOIT een fles (of borst) mag vervangen.

Als je kind belangstelling heeft voor een lepel, dan kun je rustig, als je er bij zit, een plastic lepeltje geven om te spelen en te verkennen. Maar daar hoeft echt niets op te zitten.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heb je ook gevraagd waarom?
    Wat dirksmama al zegt: de WHO stelt dat het niet nodig is om kinderen jonger dan 6 maanden te gaan bijvoeden en dat ze nog genoeg hebben aan melk; borst dan wel fles!
    Ik heb tot 6 maanden uitsluitend bv op verzoek gegeven en als ik denk dat mijn zoontje honger heeft, dan krijgt hij de borst, simpel! Ik geloof dat je met kunstvoeding eerder aan een max zit (1 liter is het toch?) dus is dat misschien de reden om de melkvoeding te verdikken, omdat je niet meer kunstvoeding mag geven?

Trouwens: een kind van 4,5 maand is gewoon nog baby hoor en nog lang geen dreumes! Laat hem nog lekker baby zijn; baby's drinken melk!;)

13. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    hmmm

hier ook cb dat aanraadde om pap te geven
    net als mijn ouders

we nemen het niet zo nauw (is nu bijna 5 maand)
    soms een paar hapjes en es met de lepel spelen en dan de fles
    hij eet het meestal wel op en lijkt plezier te hebben met de lepel

ah, gaat het vandaag niet, dan maar morgen, hij is ng zo jong ;)

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hoi combijn, adviesen van het cb zijn best, maar het belangrijkst is op je eigen gevoel afgaan....

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het zijn adviezen, geen bevelen. Je kunt er dus mee doen wat je wilt, maar het is niet verplicht om te doen wat ze zeggen.

Share This Page