Ik moet nog 2 weken tot de uitgerekende datum, maar ik kan niks meer door de bekkenpijn. Vorige week gesproken met de gyn over inleiden als ik t niet meer volhoud. Maar dat wil ik eigenlijk niet, ik hoop gewoon dst het snel begint. Maar tot de bevalling, hoe ga ik ermee om? Hebben jullie tips om de pijn iets te verminderen? Tips, goede oefeninf? Houding? Paracetamol helpt niet. Fysio ga ik niet meer heen, hielp in het begin wel, nu niet meer. Na de bevalling moet ik naar de revalidatiearts. Daar ben ik wel bang voor, ze denken dat ik dan dus ook nog klachten heb... Morgen ga ik voor t eerst de deur weer uit met een rolstoel. Trap lopen doet ook zo'n pijn. Mn vriend ziet me zo en roept dan 'maandag gaan we toch bellen naar het ziekenhuis, dit kan zo niet.. wat bij mij weer irritatie opwekt .
Heb je al een bekkenband (bijv van het merk Serola)? Vond ik heel prettig, net als zitten op zo'n fitnessbal (ook fijn tijdens de bevalling). Verder gewoon zo veel mogelijk rusten, ik kwam de laatste weken het huis amper uit. Traplopen achterstevoren (dus zitten op de treden en dan steeds 1 omhoog wippen terwijl.je met 2 benen en 2 armen afduwt). En wat betreft je angst voor klachten na de bevalling: het kan nog lang aanhouden, maar bij mij was het eerst 2 weken wat erger en nu al een stuk beter (s is 8 weken bijna). Wat heel belangrijk is is om de eerste dagen heeeeeeeel rustig aan te doen: Na de bevalling minstens 3 uur blijven liggen (dus even kraamhulp vragen je op bed te wassen ipv douchen), en de eerste dagen gewoon bedrust houden en zeker niet gaan traplopen. Sterkte met je laatste loodjes!
Ik heb een bekkenband maar die past nu niet meer, laat steeds los ben nu alweer dikker daar door indalen van de baby. Oke op die manier de trap ga ik proberen. De eerste dagen na de bevalling nog erger? Echt? Ik schrik ervan, kan voor mn gevoel niet eens erger. Ik kan niet eens omdraaien in bed en anders gaan zitten. Hoe moet dat dan met verzorgen van de baby?
Is het een idee een bed te regelen voor beneden? Dan kun je overdag lekker rusten op bed, eventueel zelfs beneden slapen. Dan hoef je de trap niet meer (zo vaak) op en af. Na de bevalling kun je hem waarschijnlijk ook nog goed gebruiken. Qua verzorging van de baby, zorg dat je beneden ook een was kussen, luiers en doekjes en schone kleertjes hebt liggen Een bekkenband zijn de meningen ook over verdeeld, of dat wel zo goed is. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik hem veel gebruikt, maar nu, ook weer met veel pijn, ga ik hem proberen niet te gebruiken. .
ik kreeg het advies van de fysio om echt de eerste dagen heel rustig aan te doen. Nu heb ik 2 x een keizersnee gehad. Ik ben bij de eerste minstens drie dagen op bed gewassen. Op dag 4 voor het eerst naar de douche kunnen lopen. ( pijn was echt heel erg) Bij de tweede ging het iets beter maar nog wel heel rustig aan gedaan. Had ook neurlogische klachten. Ben bij alllebei op dag 5 naar huis gegaan en toen nog het hoogst mogelijke uren aan kraamzorg gekregen. We hebben van te voren bij allebei de zwangerschappen een postoel geregeld en die heb ik thuis de eerste dagen thuis onder de douche gebruikt. Pas na een week ben ik weer gaan traplopen ( behalve de keer dat ik naar boven moest van uit het ziekenhuis) Ik zou zeker een postoel regelen voor de eerste dagen dat je thuis bent. Zodat wanneer het nodig is zo naar de wc kan of als ondersteuning onder de douche. IK ben bij de tweede nog een tijd met 2 krukken blijven lopen
Omdraaien in bed na de bevalling deed bij mij nog meer pijn dan in de laatste weken, omdat je ineens leeg bent kan alles nog harder wiebelen en knakken. Ik ging op dag 6 voor het eerst naar beneden. Heb nu nog steeds beneden een extra commode staan zodat traplopen beperkt blijft. De laatste weken lag ik op de bank met een voedingskussen tussen mijn benen....meer dan dat ging niet meer. Sterkte meid! Wens je een voorspoedige bevalling toe!
Goed idee om ook spullen beneden te leggen straks! Maar een bed in de kamer. Tja ik moet die drempel nog even over. Slaap nu op de bank overdag. @chrystel, maar je moest langer in het ziekenhuis blijven vanwege de keizersnede neem ik aan en niet voor je bekkenklachten? Wordt de kraamzorg langer bij bekkenpijn dan? Ik hoop dat het bij mij na de bevalling beter gaat, maar ik vrees het ergste en inderdaad boven leven even om niet met de trap te hoeven.. Mag je wel met krukken lopen met bekkenklachten dan? Maar dan kon jij niet met de baby lopen enzo?? Wassen? En voor het eerst achter de kinderwagen? Jeetje heftig zeg... Vandaag zijn we met de rolstoel op pad geweest Erg fijn vond ik het om eruit te zijn!!
Toch fijn dat jullie het begrijpen. Bij mij in de omgeving vind iedereen het natuurlijk erg vervelend, maar ze snappen niet echt hoe erg het is en dat echt niks lukt. Mijn vriend denkt ook echt dat het na de bevalling over is..
Fijn dat je er even uit bent geweest! Doet een mens goed. Een wat een bed betreft. .gewoon doen. Zoveel prettiger voor jou, ook straks. Een vriendin van mij heeft ook ernstige bekken klachten, nu nog en haar kindje is ongeveer net zo oud als die van mij. Ik weet dat zij ook op een fb pagina zit met dames met zeer ernstige klachten, als je wil kan ik haar even vragen welke dat is? Misschien handig voor advies en ervaringen..
Ik heb helaas geen advies, alleen een vraag... Hoe omschrijf je bekkenpijn? Hoe voelt het? Ik heb vanavond namelijk heel de avond verschrikkelijke pijn gehad heel laag in me onderrug, me zij heel erg en het straalde door naar me onderbuik. Liggen en zitten deed verschrikkelijk pijn, kwist me geen positie aan te nemen. Ik wou de hap bellen maar heb het uit eindelijk niet gedaan, na 3/4 uurtjes zakte de pijn weg. Als het nog een keer voorkomt ga ik zeker bellen want ik schrok enorm van de pijn, kwist ook echt niet wat het was.
Lastige, de pijn kan in het hele bekken gebied zitten. schaambeen, dus echt van onderen, uitstralend naar de heupen. En inderdaad laag onder in de rug; het SI gewricht en stuitje. Ik herken het alleen niet als de aanvalsgewijze pijn die jij omschrijft..maar misschien iemand anders wel. .
Bij mij voelt het alsof mijn schaambeen uit elkaar splijt. Een helse pijn die ik voor geen goud ga missen!!! Mn rug etc hou ik nog wel uit.. Een kennis was er na de bevalling bijna meteen vanaf..wie weet hebben wij dat geluk ook... al ga ik er maar niet vanuit. Sterkte allemaal
@anzza Bedankt voor het aanbod van het vragen van de FB pagina. Ik wacht even tot na de bevalling, ik hoop dat het dan gewoon over is.. Bij mij voelt de pijn niet zoals een aanval van 2/3 uur. Maar alsof je door je bekken heen zakt, een heftig stekend en scheurende pijn. Bi jhet savonds de trap oplopen, opeens heb ik dan geen kracht meer om mijn been op te tillen. Bij het gewone lopen, enorme pijn in de onderrug. Vooral de zijkanten.
Pff herkenbaar..verschrikkelijk die pijn. Hier wordt het Helaas ook steeds erger. Heb je toevallig nog nagedacht over een.bed?
Hallo meiden, normaal lees ik veel maar ik wil hier toch graag even op reageren. Ik lig nu ook hele dagen plat, eigenlijk al sinds april. Vreselijke bekkenpijn en krachtsverlies in de benen. Lopen in huis doe ik met krukken, kleine stukjes van bed naar wc. Dan weer volledig plat. Zitten kan ik juist niet, dus ook niet in een rolstoel. Mijn lijf is op, ze gaan mij over 3 weken ongeveer inleiden met 38 weken. Zien jullie ook tegen de bevalling op? Ik weet echt niet waar ik de kracht en energie en houdingen vandaan moet halen...