honger of krampjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door twinny, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Hoi Evelien

Mijn zoontje is 4 wkn oud. Sinds 2 wkn kreunt en steunt hij ontzettend na de voeding, kan daardoor niet ontspannen en niet goed is slaap vallen. Ook lijkt hij na een fles niet verzadigd.
    Hij drinkt 120+4 standaard Nutrilon en komt na 2 1/2 uur weer voor een nieuwe voeding. Ik krijg het dan nog wel gerekt tot 3 a 3 1/2 uur, maar dan is de lol eraf! Hij weegt 4200 gr en gister zei de arts van het consultatie bureau dat ik wat nutriton door de fles moest mengen, want hij had erg last van opstotende voeding. Nu dus niet, maar wel van persdrang! Is dit nog wennen aan de nutriton? Dat hij zo vaak wil drinken, ligt dat eraan omdat ie nog honger heeft? Hij doet ongeveer 15 minuten over de fles Difrax met S-speen. We hadden voor de nutriton een 1-2-3 Dobi speen gekocht, maar daar krijgt hij niets uit en lijkt er eerder nog wakkerder van te worden!!
    KWeet niet goed meer wat ik moet doen......

Monique

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Een klein kindje heeft vaak wel 2 weken nodig om te wennen aan een verandering in de voeding, dat kan. Wanneer een kindje te snel voor een volgende voeding komt, kan het zeker een oplossing zijn om doormiddel van een dikkere voeding of een kleiner speentje het kindje iets rustiger te laten drinken (20 minuten over een fles is ideaal), ik zou het heel even aankijken.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina