Ze eet hier iedere ochtend een bordje brinta pap. Vindt ze heerlijk en ze kan t hebben. Soms ook nog snachts helaas, dan wil ze pap eten :/
Gewoon brood, zoals alle dagen. Maar op de kdv dagen bedenk ik wel ietsje vaker iets extra lekkers: honing op brood (normaal alleen hartig of appelstroop), een plakje ontbijtkoek op haar boterham, knackebrot, gewoon, iets dat ze bijzonder vindt, dan is de kans dat ze (snel) eet wat groter. We zijn er altijd pas laat, en ze eten daar om half tien alweer een cracker oid, dus echt honger krijgen als ze niet of weinig eet zal ook wel meevallen.
S ochtends een boterham en een glas melk. Onze kinderen zijn geen ochtendmensen, ze doen een half uur over 1 boterham, met een hoop gejammer Maar ja, met honger naar school sturen kan ook niet. De volgende eetgelegenheid (fruit) is pas om 10.30.
Ja, mijn kinderen eten ook wel goed hun brood hoor. Maar op zulke ochtenden kan het niet snel genoeg gaan! Ontbijten op het kinderdagverblijf zou echt ideaal zijn! Maar vandaar dat ik zat te denken aan pap o.i.d. Maarja met een lepel wordt ook weer knoeien, dus geen succes. Ik zat te denken aan iets van een papfles, maar heb dat dus eigenlijk nooit gegeven dus ben niet zo in de pap-wereld thuis. Geef je een kind van 2,5 überhaupt nog een papfles? Of echt alleen van een bordje..
Hier krijgen ze fruit, boterhammen en groente bij de kinderopvang.. Volgensmij heb ik echt geluk zo te horen. In de ochtend vroeg fruit, om 11 uur de broodmaaltijd, en s'middags groenten.
@tessa: meest gebruikelijk is van een bordje. Maar gemak dient de mens. Mijn dochter krijgt een papfles s'morgens. 'Gewoon ontbijt wil ze niet, dat is alleen maar drama. We hebben het enkele weken geprobeerd maar ze wil niet gewoon ontbijten. Dus voor ons is de papfles een prima oplossing. (maar die krijgt ze al wel vanaf kleins af aan)
Hier keuze uit brood, beschuit en/of ontbijtkoek. De jongste eet 2 stukjes ontbijtkoek en 1 beschuitje (2,5 jaar). De oudste eet 1 plakje ontbijtkoek en 1 beschuitje. De oudste treuzelt nogal met eten maar meestal mag hij het nog in de auto opeten.
Hier eet ze brood/volkoren crackers/pap/broodje (als we die hebben) voor we naar het kdv gaan. Toen ze nog veel kleiner was kreeg ze dan standaard granenpap, ging het snelst! Ze kan hier wel ontbijten op het kdv, maar alleen als we haar tussen 6.45 en 7.30u brengen. En meestal is dat niet nodig... Vaak eten ze daar rond 9.30-10u weer fruit met drinken en rond 12u een boterhammen met melk. 's Middags krijgen ze soepstengel/peperkoek oid met drinken en als je wil kunnen ze ook avondeten daar. Maar meestal doet ze dat thuis, tenzij we een dag echt laat zijn!
Ze eet als ontbijt 1 boterham. Ze doet er wel lang over, maar niet omdat ze het niet lust, iets minder trek. Zij ontbijt, terwijl wij om de beurt douchen zo ongeveer .
Als je kindje nooit een papfles heeft gehad, zou ik hem daar persoonlijk nu ook niet aan gaan wennen. Zit je weer met dat gehannes met flessen. Dan maar een bordje pap. Maar, misschien breng ik je nu op pedagogisch onverantwoorde ideeen, maar zet je je kindje 's ochtends toevallig ook voor de tv, omdat je rustig je spullen wilt pakken ofzo? Zo ja, mss dat combineren? Vaak eten kindjes sneller voor de tv omdat ze dan afgeleid zijn. Ik ben er zelf geen voorstander van, maar als je in tijdnood komt...
Als ze vroeg naar het kdv moet en ik moet haar wakker maken doet ze ruim 40 min over een boterham en ze heeft hem dan nog niet altijd op. Brinta heb ik ook wel eens geprobeerd, maar schiet ook niet echt op. Eten niet op is pech voortaan, dan maar weer fruit op het kdv, ik geloof rond 9.30 uur.
Eten in de auto op eten is helaas niet echt een optie, omdat dit minder dan 5 minuutjes rijden is. Wij laten ze altijd aan tafel eten, dus niet voor de tv. Als we dat hier doen eten ze niets meer, omdat ze dan afgeleid zijn door de tv en het broodje vergeten. Hm het blijven denk ik gewoon stressmomentjes. Wellicht toch maar gastouder aan huis gaan overwegen om wat meer rust te creeren..
Mijn dochter is een langzame eter en zij eet het liefst ontbijtgranen. Dit krijgt ze dan ook, het gaat het snelst. Ook op niet kdv dagen mag ze dit maar ze kiest ook wel eens voor boterhammen of crackers.