wil niet meer eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Jalou, 1 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Mijn zoon heeft met 4 maanden zijn eerste fruithapje gekregen. Vanaf het begin ging het ontzettend goed. Ik maakte mijzelf zelfs zorgen dat hij geen rem had. Alles ging er in.
    Zijn boterhammen 's middag gaan ook ontzettend goed en zijn avond eten ook. Soms een potje, maar meestal kookte ik zelf.

Een maand geleden is hij ziek geworden. Diarree gevolgd door tandjes gevolgd door de 6e ziekte. Al die tijd heeft hij maar matig gegeten en weigerde hij zijn avondeten. Nu is hij weer helemaal beter en gaat het ontbijt, de lunch en de fruithapjes goed. Maar hij weigert pertinent zijn warme hap. Hij begint al nee te schudden en te huilen als ik maar naar zijn bordje wijs.

Wij hebben alles al geprobeerd. Hij zit gewoon bij ons aan tafel. Hij mag zelf eten, maar dan prakt hij het fijn met zijn handje en gooit het dan van tafel. En daarna het toetje gaat weer wel goed.

Ik maak mij nog geen ernstige zorgen, maar leuk vind ik het ook niet. Is dit nu echt zijn eigen willetje? en heb ik straks een kind wat niets lust, omdat hij nu ook niets wil proeven. HELP

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Lees ik even mee. Mijn dochter is een maand geleden ook ziek geweest en vind fruit opeens geen succes meer. Ook het brood s'ochtends gaat met moeite :(

3. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Heel herkenbaar. kleine man heeft naar ziekte ook heel slecht gegeten. 2 happen eten en dan was het klaar.
    Dit heeft een week of 2 geduurd en nu sinds 3 dagen eet hij weer. Is inmiddels ook weer een tand door dus wie weet had hij daar last van.
    Denk het het een fase is.

Deel Deze Pagina