Sasha heeft de laatste tijd heel erg veel moeite met poepen (tot een week niets) Bij de h.a hebben we laxeermiddel gekregen, maar ben niet zo'n voorstander van medicijnen, alleen als het echt niet anders kan. Wil het graag zo proberen. Maar wat stopt en wat niet? Banaan stopt (al zijn de meningen daarover verdeeld) Rijst heb ik gehoord? Ook rijstewafels? (of is dat stom?) Liga 1e stap? Peer? Welke groenten of dingen zorgen juist voor een betere stoelgang? (lepeltje olie schijnt wel goed te zijn, heb ik gehoord) Alvast bedankt voor het meedenken!
Sinaasappel helpt tegen verstopping. Drijven ook dacht ik maar weet ik niet zeker. En peer hier in elk geval wel, Lena kreeg er peertjesdiarree van. Rook niet eens heel ranzig :-s Geef je extra drinken of niet? (weet niet psies hoe dat zit met bv...) Kan ook wel een schelen... Warme rooibosthee ofzo geven schijnt ook te helpen. In elk geval tegen krampjes. Kwa groenten zou ik zelf kiezen voor groenten met veel vocht. Bijv. komkommer en courgette stomen of koken... Nou ja succes voor jou & Sasha en inpak-ze
Heej val.... Komkommer vind ze geweldig! (heb ik van jou hihi) En peer ook super. Ik geef geen extra drinken... Soms heel soms, wat thee inderdaad. Maar dat is in haar korte leventje pas 3 keer voorgekomen. En hoe zit het met aardappelen? Want dat vind Sasha ook geweldig... Offtopic... er valt niets meer in te pakken, alles zit al ingepakt hihi. Nog 3 dagen!
Hey super, maandag lekker over en alles inrichten! Jammer dat jullie (of wij ) zo asociaal ver weg wonen anders kwamen we lekker helpen sjouwen! Zou persoonlijk trouwens dan geen aardappel geven, aardappel doet toch 'binden' geloof ik... kwa maizena als je daarvan te veel in een saus flikkert wordt ie ook keihard dus misschien is dat ook zo met maaginhoud... Lijkt mij...
Okidoki.... Dan maar even geen aardappel voor die kleine Sasha hihi. Nou bij deze ben je (jullie natuurlijk) dan uitgenodigd, rond de 28e (januari) vier ik mijn verjaardag soort van, dat mensen ook meteen naar ons huis kunnen kijken (hebben we het maar meteen gehad)
Kiwi mag toch nog niet bij die kleintjes? Tot na een jaar pas? En ontbijtkoek en chocolade krijgt Sasha ook nog niet. Geraspte appel wist ik niet.
banaan heeft ook een stoppende werking. Echter als de banaan bruin is (dus ff buiten de koelkast laten liggen) is het stoppende effect eruit. Maar ikzelf vind dat niet echt smakelijk eruit zien! Ontbijtkoek heeft mijn inziens juist ook stoppende werking.
wat ook stopt zijn wortelen dus wortelsoep geven met diarree is ideaal het werkt stoppend en ze verliezen geen vocht en hebben vitamienen binnen
kiwi heb ik altijd gewoon gegeven en laxeerd. lepeltje olijfolie door de warme hap, aardappels zijn namelijk wel gezond. idd veel drinken pruim laxeerd en bij ons laxeerd die biscuit pap van nestle ontzettend emani heeft het ook een tijd gehad verstoppingen, maar ging vanzelf over. laxeermiddel klinkt niet zo prettig
Goed om denken dat als je iets geeft met veel vezels zodat t laxeert dat je er wel extra drinken bij geeft anders werkt t averechts.
Het schijnt dat als je een banaan door midden snijdt en de pitjes/binnenkant eruit haalt met een theelepeltje(met een goeie verse banaan wil dat t beste) dat t ook niet meer laxeert. Je hebt ook nog roosvicee laxo! Ideaal!
Nicky had hier ook altijd erg last van.... kreeg toen het advies om standaard 10 ml extra bij de melkfles in te doen! dit heeft altijd heel erg goed geholpen en doe dit nog steeds!