3 weken geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik wilde graag borstvoeding geven en heb haar ook binnen een uur na de bevalling aangelegd. Ik vond het een prachtig bijna magisch gevoel. Je bent zo verbonden met je kindje. Helaas heeft nikki de hele nacht liggen krijsen omdat ze niet genoeg voeding kreeg. daarnaast kreeg ik na het voeden heftige buikpijn. Ik ben endometriose patient en kon die samentrekkingen van de BM dus niet goed verdragen. Nadat nikki een spuitje kv had gekregen heeft ze 2 uur heerlijk geslapen. met het aanleggen in de ochtend was het weer een gemier van heb ik jou daar. doordat het mij zo'n pijn deed heb ik tegen de verpleegster gezegt dat ze maar een fles moest klaarmaken. na de fles had ik een heel tevreden kindje. Toch had ik spijt van mijn beslissing. helemaal toen de stuwing begon en bleek dat ik heeel veel voeding had. maar... binnen 5 dagen na mijn bevalling moest ik mijn medicijnen weer gebruiken waarbij ik sowieso geen borstvoeding mag geven. Toen ik van de week met nikki stond te douchen pakte ze ineens mijn borst en begon gelijk te zuigen. ik moest haar er natuurlijk af halen aangezien mijn medicatie, maar ik werd er zo vreselijk verdrietig van. verder geniet ik van alles en ben een trotse mama. En ik weet dat het niet anders kan,maar toch... ik mis die verbintenis dat speciale gevoel van de borstvoeding. dus elke keer als ik er aan denk voel ik de tranen weer op komen. Heb dan ook een beetje het gevoel dat ik mijn kindje tekort doe. Terwijl ik weet dat het niet zo is. sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden maar moest het even van me af schrijven.
Oh meid, wat vreselijk balen dat het zo gelopen is! Ik kan me je gevoel voorstellen. Goed dat je het hier van je afschrijft! Geniet van je kleine meisje, xx
He, wat sneu zeg! Kan me voorstellen dat dat verdriet doet, zeker als je meisje uit zichzelf dan ook nog weer op zoek gaat naar je borst... Maar gezien dat je medicijnen gebruikt, is het eigenlijk gewoon erg liefdevol om het haar toch maar niet te geven... wie weet wat voor schade ze op zou lopen als je het toch maar wel gedaan had ondanks de med, toch? Hou jezelf dat maar gewoon voor!
he meis wat naar! probeer maar zo te zien dat je momenteel je kindje het beste geeft wat je kunt geven! aangezien je geen bv kunt geven ivm medicatie is voor jullie kv gewoon het beste.. Snap dat je het heel naar vind, maar probeer gewoon ook lekekr te genieten van de momenten dat je je kindje de fles geeft, lekker tuttelen en lang kroelen, probeer je kindje lekker bloot op jouw blote buik te leggen, is ook heel intiem en gezellig en goed voor de binding!
@ prinsesje ik ga vaak even douchen met mijn meisje ook voor de band zeg maar. ik kan inderdaad echt geen bv geven mijn medicijnen zijn opiaten want heb zelfs al info gevraagt over relactie. maar ja ik ben te afhankelijk van mijn medicijnen om het te kunnen laten slagen.
Jeetje meis... wat kan het toch allemaal dubbel zijn zo he... en hard! Tuurlijk weet je dat je nu het beste geeft aan je meisje... maar je moedergevoelens die je hebt bij het geven van bv kan je niet maar zo aan de kant zetten... Ik denk wel dat je er goed aan doet om idd lekker met Nikki te gaan douchen voor de band... Dikke knuf van mij!
ooohhhh heb zo`n medelijden met je! Het is ook heel erg bijzonder om te doen, maar meid als het niet gaat dan houdt het op! Je doet wat het beste is voor je kindje, dat telt toch ook.... Ik vindt het heel erg voor je..... ga lekker samen douchen en lekker véél knuffelen en straks als ze naar je gaan lachen en je gaat merken dat ze jou echt nodig hebben, dat ze jou voor de volle 100% vertrouwen meid dat is zo mooi. Dan heb je ook zo`n mooie verbintenis die alleen jij met je kindje hebt. Kan me voorstellen dat het moeilijk is, maar hier een dikke knuffel van mij!
Ah, dat vind ik echt heel sneu voor je.... Maar zoals je schrijft, met je medicatie kan het echt niet anders, dus je doet echt zo het beste voor je kindje. Wat je eventueel kunt doen als je melk is "opgedroogd" is haar even aanleggen en laten tutten. Dan krijgt ze geen melk, maar wel alle andere voordelen (contact, troost, huid-op huid), etc). En jij kunt nog even genieten. Wel opletten dat je geen zere tepels krijgt! Veel succes en wel lekker genieten van je wondertje!
Kreeg tranen in mn ogen toen ik t las meid. Kan het me helemaal voor stellen want heb hier ook even gedacht dat t mis aan t gaan was in het begin. En dat moeten missen...nee dat wilde ik nog niet. Maar bij jou kan het helaas niet anders. En dan is het zoals de rest ook al zegd, dat je het beste geeft aan je kleine door haar flesvoeding te geven ipv borstvoeding. Ondanks dat je die intimiteit zo mist. Maar kan je niet naast het douchen ook kangaroeen of hoe heet dat? Dat wat ze doen met te vroeg geboren kindjes. Zo'n klein bloot lijfje met de buik op jou blote buik/borst en lekker knuffelen enzo? Ook dat is enorm intiem en schept een band tussen moeder (EN VADER!) en kind. Als jij een filmpje kijkt of weet ik t en je handen niet nodig hebt dan ga je lekker in een gemakkelijke stoel zitten met haar op je blote huid...enorm fijn vinden ze dat.
hm zal dat kangaroen eens verder gaan uitpluizen hoe dat precies in zijn werk gaat. verder heb ik haar vaak op mijn buik liggen, en smorgens de eerste voeding mag ze bij me in bed. het mooie van de borstvoeding vond ik dat dit is was wat jij ALLEEN met je kindje deelt. maar ja kan er wel over door blijven doen maar zal het gewoon naast me neer moeten leggen. zullen nog wel deels hormonen zijn denk ik.
Wat een teleurstelling. Maar soms gaat het gewoon écht niet. Het klinkt alsof jij echt alle eventuele mogelijkheden hebt onderzocht en dat het gewoon niet gaat. Heel erg jammer maar jij hebt zeker je best gedaan ! Heb je al eens overwogen om je kindje te dragen in een draagdoek ? Is ze ook heel dichtbij en intiem. Ook iets wat vast alleen jij met je kindje zal doen (of wil je partner ook dragen ?) Oppas e.d. hoeven dat niet en heb jij toch iets wat alleen jij met je kindje doet. En jij kunt ook best beslissen dat alleen jij (en natuurlijk ook weleens je partner doe je tenslotte ook wel eens met bv) de fles mag geven. Nu je een fles geeft wil niet zeggen dat iedereen dat mag/moet doen hoor.
de fles geven alleen wij zelf. en de opa's en oma's mogen ook de fles geven. heb inderdaad wel gedacht aan een buikdrager. nog maar even zien. want daar mag ze nog net niet in. en een draagdoek is niks voor mij. t is ook overigens niet zo dat ik geen band voel met mijn meisje hoor alleen dat kleine beetj extra iets wat van mij en mijn kindje samen is dat mis ik gewoon.
Een doek mag je kindje al vanaf dag 1 in. Een zak is wat anders (zou ik uberhaupt niet gebruiken). Maar ik weet ook niet of dat tot de mogelijkheden behoort gezien je m.s.
ik ben echt fan van mijn draagdoek, ik snap ook wel je gevoel als ik zou meoten stoppen met bv zou dat ook mijn eerste gevoel zijn, dat ding van alleen ons 2 is dan weg. maar als je kindje nu aan jouw tepel zuigt komt er toch niks uit lijkt me. sterkte en waarschijnlijk idd de hormomen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Tsja, dit is helaas gewoon een van de gevallen waarin bv echt niet mogelijk is... Als je geen medicijnen had gehad dan heb ik nog gezegd van je had beter dor kunnen zetten want in het begin heeft niemand veel melk en haast iedereen pijnlijke tepelkloven, maar aangezien jij toch weer snel terug aan de medicatie moest had dat ook helemaal geen zin. Dus ook niet meer schuldig voelen hoor!
ja dat is ook zo. gelukkig had ik geen tepelkloven maar die buikpijn was gewoonweg vreselijk. binnenkort weer naar de gyn. Ben bang dat de 3e operatie niet lang meer op zich laat wachten maar gelukkig heb ik wonderlijk genoeg toch een prachtige dochter gekregen ondanks alles, dus dat verzacht enorm